Del 3

Ikväll är det deltävling nummer tre i Melodifestivalen, ikväll är det i Leksand det sker. Förra lördagen såg jag inte då jag var upptagen med att plugga, men ikväll så vill jag verkligen se eftersom Carolina Wallin Pérez är med och tävlar, hon är underbar! Vacker och har en sådan ren röst, hon har bland annat gjort egen tolkning av Kent-låtar och hon gör det så himla fint. Annars brukar jag inte gilla covers sådär vidare mycket, originalet brukar vara så grymt mycket bättre, men i det här fallet…ja, det blir ganska jämt ändå.
Hur gör ni? Kommer ni att titta?
Carolina Wallin Pérez – Pärlor (Kent-cover)

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bio/Film/TV, Musik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Del 3

  1. – Bara bra, själv? Ja självklart, tradition ju!🙂

  2. Karin skriver:

    Svar: Strawberry Buttercream luktar inte så söt som man kan tro. Hade ljuset bara luktat jordgubbe, så hade det kanske blivit lite förr sött.
    Jag kollade lite på melodifestivalen. Hörde på Ramnelids låt. Det är en skam att den gick viadare. Björn sjöng ju inte ens.

  3. – Härligt att höra! Ja då är vi två.😉

    Hm, Molly tror jag. Dudå?

  4. Anna Terneborg skriver:

    Jag var inte så förtjust hennes låt, men den kanske kräver några lyssningar.
    Svar: Ja, jag gillade dem faktiskt. Får se om de sitter så bra som jag hoppas på!😉

    Har haft en bra dag och kväll, kikade på festivalen med två vänner. Himla mysigt! Gillade Mattias och Andreas låt bäst, Molly var också bra! Vad tyckte du?

    Kram

  5. Karin skriver:

    Svar: Jo, Yankee Candels är ganska dyra, men de har samtidigt lång brinntid. Ibland köper jag bara den allra minsta storleken. Just för att bara kunna få njuta av den underbara doften.

    Idag ska jag träna, äntligen! Min förkylning är nästan helt borta. Sedan ska jag ladda batterierna, för imorgon börjar jag jobba igen efter en veckas sportlov.

  6. – Nej det kan jag hålla med om. Får hoppas på bättre bidrag nästa vecka!

    Bara ta det lugnt, skulle egentligen behöva plugga lite matte, men jag tror jag struntar i det. Din då?🙂

  7. Den missa jag igår! Hoppas det går repris idag! Tack ! Vad gullig du är. Mycket andrum just nu är det inte. Men det rullar på och vips är jag i Japan. Just nu är det väldigt tråkigt. Visst älskar jag mitt jobb på båten, men det andra blir lite för mycket! Antar att det bara är att kämpa på!

  8. angelica skriver:

    sv ja eller hur!!
    nej jag såg tyvärr inte det🙂 gjorde du?

  9. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Jag får ta och lyssna på hennes Kent-låtar då, för bra röst hade hon verkligen🙂

    Nej, det håller jag med om. Molly har dock en fantastisk röst, och tycker det var kul att hon kom vidare. Tror inte hon vinner dock, jag hoppas på Loreen än så länge😉 Men ska bli kul att se Danny Och Charlotte Perrelli med.

    Idag ska jag träffa två fina vänner för en fika på stan, blir mysigt. Själv då?

    Hoppas du får en fin söndag!

  10. neli skriver:

    hihi jag var ute efter en lite tjockare stickad tröja så jag kan ha under min lite tunnare jacka nu när det börjar bli plusgrader ute.. orkar inte med min vinterjacka längre haha! så det fick bli den för den var finast inne på h&m =) bra pris också liksom =) tycker du ska köpa den faktiskt hihi!
    jo tack, det är bara fint med mig hihi. hoppas det är bra med dig också =) ja jag tittade på melodifestivalen igår och jag blev fan besviken.. att ens ranelid gick vidare.. rena skämtet! mattias borde gått vidare istället…
    kram

  11. Josefin skriver:

    Jadå, jag är fast besluten på att göra det!

    sv: Har tagit det lugnt hela helgen. Har dock arbetat en hel del. Är barnvakt, men barnen jag sköter är så snälla så det går jätte lätt!🙂

    Hoppas du haft en fin helg!🙂

    Kram!

  12. camilla skriver:

    jag blev besviken eftere igår, hade så höga förväntningar med tanke på alla bra artister som skulle vara med. men nä får hålla tummarna inför sista delfinalen hehe🙂
    Men håller med dig om hennes nya stil, bättre förr🙂

    Det var en friidrottstävling som hölls här🙂 var inte med o ordnade något annat än att jag ställde upp som frivillig i kiosken hehe🙂 trevligt o träffa folk tycker jag😀

    ÅÅ vad mysigt med fika🙂 hur har helgen annars varit? min har vart bra, väldigt lugn och skön. Hade tänkt sätta igån med städandet men kommer aldrig igng haha:P vad gör du idag?
    kraam på dig

  13. Han jobbade där när vi träffades! Men numera jobbar han som kock på ett litet hotell i land istället. Han tröttnade på livet ombord och att inte komma hem på kvällarna. Något som jag aldrig kommer att tröttna på. Jag älskar mitt jobb till havs och vill aldrig jobba iland! Alla är olika..

    Ska du göra nått skoj i veckan?

  14. Hoppas att du har haft en trevlig helg!🙂

  15. Svar:
    Tack så mycket, tycker också att det läkt fint och syns knappt numera. Bara lite runt naveln mest.

    Det är bra med mig annars, hur är det själv?

    hehe modigt vet jag inte, Crohns är ju en del av mig, en del av vem jag är. Gör ju abra som andra och skriver om mig själv🙂

    Nja jag kollar inte mycket på mello faktiskt, jag ser extremt sällan på TV om jag inte laddar hem någon serie som man sneglar på lite

    kram

  16. – Ja det borde du, den är jättebra!

    Usch då, hoppas det går över snart! Vad skönt. Ja då är vi två, det vore underbart.🙂

  17. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Jag får ta och lyssna på den sen, nu ska det städas här hemma🙂

    Ja, det var verkligen trevligt med en söndagsfika. Allt för att muntra upp en själv på en söndag😉 Härligt att du är klar med det!

    Tror Loreen dessutom kan ha stor chans i ESC, vore kul ifall vi skickade henne🙂

    Kramar

  18. anniepiie skriver:

    Jag såg lite grann bara, molly var bra tyckte jag!🙂 SV: jasså, himla fin färg ja!🙂 ahh, jag oxå. Lite sol är aldrig fel.🙂 Tack vännen. hihi Fick en present av vännen igår. En fin mugg och mitt favoritte!🙂 Ha de bra…Kramis

  19. Marcus Å skriver:

    Hon är riktigt bra. Hörde hennes version av Kents Pärlor och blev helt fast, men sedan ska jag inte säga att jag lyssnat mycket mer på henne. Men ska försöka göra det nu.

    Tack för att du alltid är så förstående. Hur har du haft det i helgen då?
    Kram

  20. Jasmine skriver:

    Hennes tolkning är fin, jag tycker om den. Sen vill jag ju också trycka på att jag tycker Kent’s låtar är helt underbara.

    Synd att hon inte var lika bra i Melodifestivalen…

    Kram

Kommentera

