Friday!

Dagen idag har varit riktigt härlig, det har varit så soligt och fint! Jag säger då det, sol gör mig verkligen lycklig, det är som att jag fylls på med energi. Första seminariet på den här kursen gick jättebra och det var roligt att se lite nya ansikten.

Sedan träffade jag M, som numera läser den andra kursen, på väg hem vilket var en trevlig överraskning och jag talade lite med H på telefon också, vilket var väldigt trevligt. Saknar tjejerna som jag verkligen pluggade järnet med i slutet av förra veckan, men vi ska försöka träffas ändå, trots att vi just nu inte läser samma kurs.

Nu, den här helgen ska jag inte göra något speciellt alls. Jag ska verkligen ta det lugnt. Ladda upp batterierna lite extra för den här nya kursen, och samtidigt hålla tummarna för att det gick bra på förra tentan. Ni håller väl tummarna för mig?

E har tagit hand om mig superfint, känner mig väldigt lyckligt lottad. Han gjorde i ordning hela middagen, inklusive hemmagjort vitlöksbröd, så gott! Var förbi systemet också tidigare idag, det är ju inte ofta vi springer där direkt, blev en flaska cider var, lite helglyx sådär. Briska päroncider, väldigt gott faktiskt.
Nu blir det kanske film, vi får se.

Hur ser er fredag ut?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Friday!

  1. anniepiie skriver:

    Här har det oxå varit en riktigt fin solig dag!😀 Önskar att jag var ledig vid middagen. hihi SV: det är bara bra. Skönt med fredag verkligen. Ska träffa bästis imon och fika. Ser fram imot de. hoppas att du får en underbar helg!🙂 Kramis

    ps: min födelsedag var bra och presenterna finns i något inlägg längre ner i bloggen.😉

  2. Anna Terneborg skriver:

    Jag håller både tummar och tår!😉

    Svar: Ja, precis. Tror inte jag skulle kunna lägga så mycket pengar på en väska, då skulle det vara någon riktigt speciell. Typ denna😉

    Låter som även du har en fin kväll framför dig. KRAM!

  3. – Oj, man tackar! Det var ingen dålig komplimang det.😉

    Låter härligt!

    Inga speciella planer faktiskt, vad ska du hitta på?

  4. vad var det för seminarium?😮

    Jag var ute och bowlade med några kompisar, själv? ^^<3

    svar: joo, det går väl sådär, vet fortfarande inte om jag ska byta, ibland vill jag gå kvar och andra dagar vill jag byta. Just idag vill jag byta.:/

    Hoppas du får en trevlig helg!<3333

  5. – Ja verkligen!

    Okej. Så trevligt.🙂

  6. neli skriver:

    jobbigt när man haft en vecka med en massa saker att göra =/ hoppas det gick bra på tentan också hihi. och vila ut nu =) det behövs! jo tack, min kväll har varit toppen hittills.. hoppas din också varit det =) kram

  7. svar:
    Tack för din kommentar, hon är bara 22 år, hela livet kvar och allt känns så orättvist när då unga och goda drabbas. Värmer att höra om din mormor, glad för er skull att hon kämpade sig igenom det, måste vara en riktig envis dam det🙂

    Nej jag har det inte, brukar skriva i namnrutan efter mitt namn vad mitt senaste inlägg handlar om så därför stod de då ”22 & cancer”

    som svar på ditt inlägg..
    Jag håller så med dig, jag älskar vintern och allt med den, men solen verkligen laddar batterierna på en, sol och snö samtidigt och jag blir lycklig haha

    ————-
    Bloggen om Livet med ADD, Asperger, Crohns och det allra mest personliga..

  8. hej kika in och kolla om just du blev dagens bogg om inte annat va gärna med igen🙂

  9. Josefin skriver:

    Hoppas du hade en trevlig kväll!

    sv: Jag vet inte riktigt. Det är väl en blandning av all stress jag känner inför studenten och allt som händer runt omkring mig. Det är svårt att hålla humöret uppe, känns det som. Hoppas på att jag hittar tillbaka till mig själv nu under det tre veckors långa läslovet!

    Kram

  10. camilla skriver:

    vad skönt att seminariet gick bra:D självklart håller jag tummarna för förra kursen😀
    blev de ngn bra film igårkväll?

    Haha jaa precis, de handlar typ om sharpays liv efter att de slutade skolan:P gillar sånna filmer hihi🙂

    med mig är det bra idag😀 ska alldeles strax iväg o hjälpa till på en tävling😀 vad gör du idag? hur mår du? kraaam

  11. Karin skriver:

    Svar: Jag minns inte hur jag fann din blogg. Antingen var det genom någons länklista eller så var det via en kommentar du själv hade skrivit hos en annan bloggare.

  12. angelica skriver:

    sv ja verkigen!! härligt🙂 jasså, vad blev det för jeans då?
    blir massa pojkvänsmys hela helgen tror jag! själv?🙂

  13. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, men att ta det lugnt och koppla av är lite utav vad helgen är till för. För min del iaf🙂
    Låter som en mysig lördag, hoppas ni har en bra dag!

    Jag funderar faktiskt på att klicka hem den, man kan ju alltid delbetala liksom. Allt behöver inte betalas på en gång, kanske två-tre gånger kan räcka🙂 Får se hur jag gör.

    Ha en fortsatt fin lördag fina du! Kramar

  14. Gabriella skriver:

    SV: Ingen fara, helt förståeligt. Du svarar när du har tid o lust=)
    Här är det bra men full fart. Fram till v.9 är det extra mycket i skolan med praktik o planerande av barnbalettlektioner o en 1timmes examination som vi gör en o en för klassen o läraren då vi håller i varsin danslektion riktad mot högstadiet.

    Det gick ganska bra med lektionerna jag o min klasskompis höll i, undervisade låg- o mellanstadiet. Vi var i Kiruna där det hölls en dansbiennal med föreläsningar o workshops med bara dans=)

    Ja, fint med såna filmer som är mysiga o med härliga miljöer.

    Tack! Kände av revbenet en del i Kiruna då jag råkade hosta till kraftigt. Men nu är det mkt bättre. Så det gäller att skynda långsamt som sagt=)

    Det är nog många som kan instämma på det, man vill hitta en utbildning som man trivs med o sen bli klar. Jag har också trixat fram o tillbaka mellan utbildningar o studieuppehåll så jag längtar verkligen till iaf denna termin är klar, då har jag läst klart hela dansdelen.

    Vad tråkigt att höra! Jobbigt att du behövde uppleva det:( Men visst är det så som du säger, denna vikthets bland många unga. Är knepigt med dansen på så vis ibland, eftersom man jobbar med kroppen som verktyg. Man blir medveten om sin kropp o kan känna sig utsatt så att säga. Men därför tycker jag det är viktigt att speciellt med yngre barn uppmuntra o ta in leken o fantasin, det är där kreativiteten finns. Att veta vad man ska fokusera på tror jag är viktigt. Att ha roligt o väcka lust för skapande.

    Vilket härligt inlägg, o gillar den mysiga bilden också!
    Underbart med sol, det är som att man får extra energi ja.
    Låter som bra planer att bara koppla av i helgen, man behöver all kraft man kan få till plugget.
    Självklart håller jag alla tummar o tår jag kan för dig o hoppas tentan gått bra!=)

    Ha nu en skön avkopplande helg!
    Kramar

  15. Håller självklart tummarna för dig! Är helt säker på att det gick jätte bra! Just nu jobbar jag som en galning. Spara, spara massa pengar till Japan . Det är det mitt liv går ut på just nu!! Det blir destå roligare sen!!

  16. Jasmine skriver:

    (Förlåt att jag är så efter med att läsa dina inlägg… <3)

    Va' fint gjort av E. Man känner sig väldigt uppskattad när det finns personer i ens närhet som bryr sig så mycket om en.🙂

    Svar: Härligt att du känner att det är bra i den nya kursen. Ibland är det skönt att få en personlig närvaro i gruppen, medan man i andra stunder gärna är anonym.
    Tack för ditt stöd.

    Bra att du förstår. Det är ju lite speciellt att inte träffa sin pojkvän så fort andan faller på. Alla minuter räknas ju när man väl ses.

    Ett dilemma alltså. Du skall göra vad som känns bäst för dig. Din bror är väl vuxen nog att inse att du inte tar de andras parti bara för att du går på träffen. Samtidigt ska det ju kännas bra för dig att gå dit. Vill du inte träffa alla kan du ju alltid hälsa på din farmor vid ett annat tillfälle, där bara du och hon medverkar – eller?

    Min högstadietid kommer alltid att betyda mycket för mig.
    Jag ska absolut läsa ditt inlägg "Det går över". Lovar.

    Jag mår bra. Är helt ledig idag och har spenderat min söndag med L och pappa, vi har spelat spel. L vann självklart.

    Hoppas att du får en skön söndagskväll.
    Kram

Kommentera

