English, please.

Hehe, jag tyckte att den här bilden var lite rolig! Det engelska språket är minsann lite kul. 
Idag hade jag min första lecture på denna kurs, i Communication and Aesthetics, det var faktiskt rätt så roligt. Lärarinnan är svenska, men är väldigt duktig på engelska (phew! var lite orolig där). Hon påminner en del om min Engelska C lärarinna som jag hade på gymnasiet och hon var bäst! Var lite läskigt att prata på engelska, eftersom hela den här kursen kommer att ges på engelska, men ändå rätt så roligt. Så dagen har varit bra, om man jämför dagen med de intensiva som jag har haft de senaste, så har dagen varit heavenly. Var förbi I på Klippot (där jag klipper mig) också och gav henne en liten present, eftersom hon fyller år imorgon.

Har läst en hel del också, men kommer att gå upp tidigt imorgon och läsa klart och svara på seminariefrågorna, det känns som att mitt huvud är väldigt tungt, känner att jag måste få sova lite också.

Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i University och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till English, please.

  1. Josefin skriver:

    sv: Jag hoppas allt gått bra!🙂
    Nåå, mår väl kanske inte helt bra. Ganska less allt ännu. Försöker dock att inte visa det för det känns som att andra har värre problem! Men, är ganska bortdomnad just nu. Känner inte så mycket. Aja, jag klarar mig.🙂

    Hur är det med dej?

    Kram

  2. Anna Terneborg skriver:

    Kul!🙂
    Svar: Välkommen tillbaka😉 Förstår det, det blir mycket att tänka på på en gång. Hur har det gått för dig då?

    Ja, mina favoriter är den med fjädern och katten som sagt.Får se ifall det blir något köp🙂

    Kram och godnatt

  3. Jenny skriver:

    Du behöver absolut inte be om ursäkt. Jag förstår att det går åt massor av tid till plugg inför tentor. Men det har säkert gått jättebra på tentan så som du pluggat och då kan du lägga den kursen bakom dig.🙂 Den nya kursen verkar ju roligare iallafall. Haha, jo engelskan är ett ganska kul språk.🙂 Framförallt den dialekt mina släktingar talar, Cockneydialekt. Pratar de på normalt fattar man inte ett smack!!

    Min dag började bra men mitt humör blev galet dåligt under eftermiddagen och kvällen. Jag förstår inte riktigt varför men ska försöka råda bot på det nu.🙂

    Haha, McLeods döttrar är egentligen en störtlöjlig dramaserie. Jag fastnade för den för kanske 8 år sedan och har säkert sett alla säsonger 5-6 gånger genom åren. xD Bra är den inte, men den är perfekt förmiddagsunderhållning om man vill ha något lättsmält.😉 Det går kl 14:05 varje dag på Kanal 9.🙂 Har inte hört talas om Against the Wall men när jag kollade på IMDB så visar det sig att Rachel Carpani har huvudrollen. Hon är även med i McLeods döttrar som en av huvudrollerna!!😀 Så tråkigt när de lägger ner en serie mitt i, framförallt inför ett stort beslut.😦 Det är liksom inte samma sak att välja själv, man vill se vad huvudpersonen gör.

    Det jag kommer ihåg av Svenska B var att vi läste ALLT!! Från Oidupus och Eddan och så arbetade vi oss igenom århundradena med hjälp av textanalyser fram till nutida ”klassiker”. Eller prisade böcker då.🙂 Det var helt okej med svenska B för det var ingen tråkig grammatik, bara läsning!😀

    Jag utläste också artikeln som att sjuåringen var i normalt hull. Oavsett så ska inte en sjuåring ens tänka på sånt. Egentligen… Jag hoppas att relationen mellan mamman och dottern utvecklas så pass bra att de kan prata om sånt där och att dottern kan lära sig att acceptera att man inte behöver se ut som en Barbiedocka för att vara värd något.

    Jo, jag har också saker jag gjort eller sagt som jag ångrar jättemycket! Hade jag vetat säkert att jag hade varit på samma plats och varit samma person idag hade jag mer än gärna gått tillbaka i tiden och suddat ut vissa saker.🙂 Samtidigt vill jag det inte. Jag skulle gärna suddat ut de 4 åren som ajg var tillsammans med min exsambo, men samtidigt så hade jag hundarna under den tiden och de vill jag absolut, absolut INTE ta bort. Men andra idiotsaker hade gärna aldrig fått hända.🙂

    Jag vet inte om jag bara kan välja en Burton-favorit… xD Det står nog mellan Edward Scissorhands eller Sweeney Todd, även om jag är barnsligt förtjust i Sleepy Hollow och Beetlejuice. Big Fish var det tyvärr jättelänge sen jag såg men jag har för mig att den var riktigt, riktigt bra! Vilken är din favorit?

    Haha, då blir det Kings Cross nästa gång jag är i London.😀 Jag har faktiskt ALDRIG varit i London utan att gå på sightseeing på de vanligaste ställena typ Tower Bridge, Big Ben och allt det där. Har alltid varit i London med någon som inte sett detta förut. xD Ska bli kul att se något annorlunda någon gång.

    Haha, det är så enkelt som att jag helt enkelt inte tycker om smaken på hamburgerbröd. Tycker inte om korvbröd heller. Jag kan inte svara på varför jag tycker det smakar annorlunda men det gör det.🙂 Jag har svårt överhuvudtaget för bröd. Även om jag tycker om vitt bröd klarar jag inte av smörgåstårta för det är ”för mycket bröd”.😄 En av få saker jag är kräsen med.🙂 Haha, egg in the basket är ju underbart!! Fast jag brukar göra det med vanlig vit skivad franska.🙂 Min morsa kallar det ”Ägg i fralla” men det har inte samma klang som Egg in the basket.🙂

    Det går nog bra med nya kursen också. 100 sidor låter mycket men lägger man bara ner lite tid så brukar det gå ganska fort.🙂 Massa kramar!!

  4. angelica skriver:

    sv jag mår bara bra🙂 du då?
    ja eller hur.. ska bli så skönt i eftermiddag när mitt är över!!

  5. – Ja det hoppas jag också. Jag sökte lite sommarjobb som ogräsrensare och bärförsäljare, alltid något!

    Jaha, nej det förstår jag. Hur gick det?🙂

  6. Ca skriver:

    Vilken underbart fin kommentar du gav mig. Blev alldeles varm!!

    Rolig bild, men jag kan inte annat än älska det engelska språket. Brittiska är såå underbart enligt mig, hehe!

    Vad gör du idag? Hur mår du? kramar

  7. vivi skriver:

    Skönt att den tentan är över nu, salstentor är riktigt jobbiga. Bra att mitt tips verkade fungera lite🙂

    Jag älskar det engelska språket, tror det kommer flyta på bra för dig efter några lektioner, när jag jobbade utomlands en kort tid så lärde jag mig tänk apå engelska efter bra någon vecka🙂

    Själv är det så där, är hemma sjuk idag och hade planer på att åka till sthlm för att hälsa på lillasyster på sjukhus i morgon så jag hoppas verkligen att sömna och vila kommer göra tricket idag, måste upp!
    Kram

  8. Det verkar vara en jätterolig kurs, har alltid varit intresserad av språk! Härligt att läraren var så bra på engelska, finns ju inget värre än att få en lärare som är sämre på uttal och ordförrådet är mindre än ens eget haha🙂

    Det är ingen fara, jag kikade in här och såg att du hade så mycket att göra och hade mycket så jag förstod att det var därför svaret dröjde lite. Och man ska ju alltid ta skola och privatlivet före bloggandet, vi finns ju kvar när du är tillbaka😀
    Kul att du kikat igenom min blogg och sett alla mina godsaker jag hunnit med under veckan som gått. Har haft en riktig svacka där jag inte velat baka någonting men nu känns det som det är på gång igen! Kanske var det kokboksutmaningen som fick fart på det igen.
    Precis, det är på tisdag det är fettisdagen! Kollade upp det där med laktosfria semlor och hittade denna från 2010, de borde ju ha ungefär samma sortiment nu också. Vetekatten har en laktosfrisemla med laktosfri grädde och ingredienser i bullen. Sen finns ett ställe på söder, Goodstore, som har vegansemlor alltså är de bakade på soyaprodukter🙂 kika mer här http://www.alltomstockholm.se/start/article531457.aos Klart du ska ha en semla😉

    Ja svalorna är absolut ett bra första motiv, jag började också med något litet bara för att se vad man klarar av🙂 Du fixar det!

    Stor kram

  9. Sitter och läser runt och ramlade in på din blogg, mysigt du har det. Kikar in sen igen och läser igenom den lite mer tänkte jag, måste kila iväg på lite ärenden först🙂

  10. camilla skriver:

    hihi den texten var faktiskt riktigt smart:P man undrar hur vissa saker fått sitt namn egentligen^^
    Åå hur har de kännts med tentan? var den svår? själv har jag haft fullt upp en vecka jag med då vi ksrivit hemtenta, lämnade in den för drygt 2 tmmar sen så nu e den gjord iaf🙂 skön känsla efteråt🙂
    Vad kul att denna kursen verkar intressant😀 hur länge håller den på?

    Tack för dina fina, värmande ord<3

    Hihi men joo jag tyckte också årets kalender liknande oliwer twist haha:) men den var grymt bra😀

    hoppas du har en bra dag, kraam på dig🙂

Kommentera

