Happy Valentine’s Day

Glad alla hjärtans dag, allihopa!❤
Hoppas att ni har fått en underbar dag, oavsett ifall ni är singlar eller i förhållande eller vad man nu kan vara, så handlar alla hjärtans dag för mig snarare om att tänka lite extra på de man har  sitt liv, som man älskar. Det är egentligen tråkigt och synd att det blir sådan press på folk just den här dagen. Jag känner inte av det vidare mycket måste jag säga, kanske har att göra med att jag inte bryr mig vidare mycket om dagen och att jag dessutom inte är singel. Men jag kommer ihåg att jag verkligen inte gillade alla hjärtans dag när jag gick på högstadiet och gymnasiet. Inte ens när jag var i ett förhållande så kändes det rätt, skolan gjorde det till en sådan stor grej att det antingen fick en att känna sig ensam (om man var singel) eller utanför (om man inte var populär). Så för tjejerna var det egentligen en populäritetstävling, den som kunde få flest rosor, man kunde ju skicka ut dem till folk på skolan. Jag kommer ihåg att jag i sjuan fick en gul ros av en tjejkompis, det är nog den enda gången jag har fått en ros i skolan sådär.
Varför ska det vara en sådan press?
Det är ju till och med press på vissa par, att de måste planera något extraordinärt och köpa fina och romantiska presenter. Visst, man kan fira sin kärlek, det är inget fel på det, men det känns som att hela dagen är ett kommersiellt jippo, som uppmuntrar folk till att köpa saker. Idag är dagen på året då företag kan höja priserna på allting som är rosa eller saker som har något med kärlek och hjärtan att göra.
Men jag ska inte vara alltför negativ, det är klart att man ska få njuta av alla hjärtans dag om man vill det. För mig känns det bara inte som en vidare speciell dag, man kan fira sin kärlek på andra dagar också. Men jag gav E en liten present i alla fall och jag fick en t-shirt av honom. Han fyllde ju dessutom år igår, så ikväll blev snarare ett mer ordentligt firande av honom, eftersom jag var så nervös och upptagen igår.

Men idag blev tentan skriven och nej, jag dog inte! Shocking I know.
Men hur det gick, det vågar jag inte svara på, men just den här tentan…alltså jag vill bara bli godkänd och få den kursen överstökad, den var verkligen jobbig och alla som jag pratade med kände samma sak. Det här är en sådan kurs som man borde bli examinerad via seminarium, inte en salstenta där man begränsas till 300-400 ord. Imorgon börjar dock nästa kurs och det är bara att sätta tänderna i den direkt, för tills på fredag ska 100 sidor vara utlästa. 100! Ingen tid att andas här inte. Men ikväll har jag faktiskt tagit det lugnt kände att jag både förtjänade och behövde det.

Nu ska jag gå och lägga mig. Hoppas att ni har haft det bra idag!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Happy Valentine’s Day

  1. Tessie skriver:

    Hoppas du hade en fin alla❤ dag. Jag har aldrig brytt mig om den dagen riktigt, inte vart speciell så att säga. Men J gjorde kvällen/natten magisk.. ojo…🙂

    Kramar

  2. Oj hoppas tentan gick bra🙂

    AA men synd att man inte har en massa pengar suck haha oftast är de ju i pengarna de sitter i om man kan eller inte blir väl lite bättre om jag får nått jobb🙂

    Jodå de är väl rätt okej .
    Har två sjuka barn här hemma en med feber och en med en hemsk hosta och början på feber.
    hatar sånna här dagar då dom älskade små måste vara sjuka.

  3. Hoppas tentan gick bra!! Har glömt hur anstränande det kan vara att plugga!

  4. Hej hej,
    Välkommen tillbaka till bloggandet. =) Hoppas tentan gick bra, hur kändes de?

    Gällande laktos, det är alltså genen som inte producerar ensymet laktas. Jag tror inte att det är bra för någon att dricka mjölk från en annan varelse än människan. Vi är dom enda som gör de.

    Förstår att man inte alltid är nöjd med sin kropp…. jag ville va tjockare tidigare men nu accepterar jag mig som jag är. Och jag antar att de är samma sak om man tycker att man är för stor.

    När jag säger att jag tror på mig själv menar jag att man inte ske (enligt mig) be till en gud om att man vill få ett nytt jobb…. utan man får själv fixa de. =) I am the master of my body and soul!!! Tror inte heller att man kan tänka på någon annan så att dom blir tex friska…. men som du säger ett leende kan spridas. Precis på samma sätt tror jag att positiva tankar sprids i din egna kropp…. bara bra tror jag!!
    HiHi…. utifall de skulle fungera kan man tänka… Hihi!! Bra!
    kram

  5. Annie skriver:

    Jag hade också tenta i tisdags och har börjat ny kurs där man ska ha läst overkligt många sidor till både första och andra föreläsningen. Förstår inte hur de planerar, man hinner knappt andas! Hoppas det går bra för dig när du väl får betyget! (jag brukar få vänta 3 veckor..)

    Sv: Oj tack så mycket😀 Jo, den är bra, jag är inne i en period då jag lyssnar på Gavin Degraw rätt mycket!

    Ja men nu har dessa sjuka ideal spridit sig så långt att folk låter ens barn gå på lchf. Med folk menar jag Katrin Z haha. Det är en grej att hon vill vara smal men att pracka på ett stackars oskyldigt barn en diet som inte innehåller viktiga kolhydrater som barn behöver… jisses.

    Hoppas du får en fin helg! Ska du göra något kul? Kram

  6. Jasmine skriver:

    Som du läste i min blogg fick jag en ros och en chokladask av Rickard. Det var väldigt fint och precis lagom. Man behöver ju inte överdriva.🙂

    Du är så duktig som kämpar på. Fortsatt lycka till.❤

    Svar: Tihi, ja. Rickard är fin.❤
    Jag hade en väldigt bra vecka uppe hos honom. Det känns bättre och bättre för varje dag vi är i varandras närhet.

    Släktträffar är svåra att undvika, därför hoppas jag att det känns bättre för dig längre fram. Man ska inte vara långsint, samtidigt som känslor inte går att styra över – bara kontrollera.

    Haha, jag kan vara himla otydlig ibland. Det jag menar med att jag ibland tycker att jag har för lite att ta i är att jag ibland – förvånansvärt nog – kan tycka att jag är för smal. Förr kände jag mig ofta för stor, bred, större. Nu för tiden kan det slå om till motsatsen och jag kan se på mig själv som benig; fast jag vet att jag egentligen har en helt normal kroppsform.

    Carolina Wallin Peréz sjöng bra i lördags, men jag vet inte riktigt om jag är fullt så förtjust i henne som du. Jag gillade hur hon sjöng i refrängen, men dessvärre blev hennes röst för allmän och slätstruken i verserna. Men hon var bra och hon förtjänar att delta i tävlingen.

    Jag är i efterhand glad över min högstadietid. Det var en underbar period i mitt liv som jag gärna skulle uppleva igen – trots olycklig kärlek och ledsamheter. Det är ju trots allt den tid och människorna som jag då hade omkring mig som har påverkat mig mest och format mig till den personen som jag är idag.
    Du är alltid så omtänksam – mot alla, får jag en känsla av.❤

    Jag har varit tyst ett tag, men det beror på min vistelse i Stockholm. Det var skönt att bara få koppla bort och leva lite vid sidan av för ett tag. Men jag mår bra, snällt att du frågar. Jag är aningen trött på allmänheten och tillvaron, men jag jobbar mig uppåt – mot bättre mående.
    Hur är det med dig?

    Du är så fin.❤
    Kram

Kommentera

