Studying

Såhär känns det verkligen just nu!
Det är så himla mycket, men jag håller ut och pluggar järnet, ingen vila här inte. Den här kursen är svår och det har våra föreläsare sagt själva, men det är bara att kämpa. Idag har jag varit i skolan mellan 12-15.30, pluggat till skolan (1h 30min) och ska fortsätta nu, tills jag går och lägger mig. Så det blir väl ungefär 20-22 .

Imorgon ska jag plugga tillsammans med två tjejer i min seminariegrupp hela dagen, samma gäller lördag och söndag och där någonstans ska jag hinna smälta en del och fira E som fyller år på måndag.

Men jag är väldigt glad över att jag har börjat förstå en av de svåraste texterna. Det är inte illa. Satt under hela seminariet idag och njöt över att jag förstod, höll med och hade egna tankar/funderingar.

På tisdag är det tentadags, håll tummarna för mig, okej?

Förhoppningsvis kommer det att vara det. Okej, positiva tankar nu: Ja, det kommer det! Woho. 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i University och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Studying

  1. Det kommer att gå bra för dig. Du är klok och du vet vart du stor, så du kan klara av allt så länge du vill. Viljan är drivkraften!<3

    Lycka till med pluggandet!<3

  2. De kommer gå jätte bra!!! =) Håller tummarnna som bara den.

  3. Jasmine skriver:

    Bilderna i ditt inlägg ger mig ångest. Usch och fy till att ha så mycket att göra.
    Klart att jag håller tummarna för att du klarar tentan; fortsätt kämpa på.

    Svar: Tack så mycket! Ditt beröm uppskattas alltid. Jag kan meddela att slutet kom till mig naturligt. Ibland är det bra att vara övertydlig. Över tydligheten, liksom. Och begreppet med ”Herr Ensamhet” och relationen som vi delar är något som har väst fram med tiden – både i mitt liv och i skrivandet.

    Synen på mig själv och på att jag skulle ha för lite att ta i har kommit till mig på senare dagar. Kanske för att jag vet anledningen till varför jag inte längre är större…

    Carolina Wallin Pérez har jag inte hört innan. Då får jag med spänning lyssna in hennes framträdande i Leksand. Tack för tipset.

    Naw, va’ snäll du är.❤
    Jag pratar om min högstadietid nästan varje dag. Många av kärlekstexterna samt ord om saknad är mitt sätt att bearbeta förluster, förälskelse och svek på. Jag mår bättre idag, absolut, men visst har det varit en lång process hit. (Var inte rädd för att fråga, om det är något du undrar över – om vad som helst.)

    Ta vara på dig.
    Kramar

  4. Marcus Å skriver:

    Jo, tack det är bara bra med mig. Hur är det själv då?🙂
    Kram

  5. anniepiie skriver:

    Du är så duktig, klart att jag håller tummarna för att det ska gå bra!😀 SV: visst måste det vara så, himla fin låt!! Tack, snäll du är!! Min helg var helt okej, nu är det helg igen och jag ser verkligen fram imot den!🙂 Fyller nämligen år imon!😉 tss Kram

  6. bunnylette skriver:

    Although i’m not swedish (i’m trying to learn) i really enjoy reading your blog ( i have it google-translated). Hope all goes well for you and your exams!🙂 Love that last pic you have on this post.

    • rhulth skriver:

      Thank you so much, it means a lot to know that I have readers from all around the world. I assume – from looking at your website – that you’re from Germany and maybe a chemist? I don’t know if the exam went all that well, but I just hope that I made it, I don’t have to get a really good grade on this, I just want to pass…I just want to put it behind me, so to say. How are things with you and who are you? Tell me more about yourself, it’s always fun to get to know a reader!

      • bunnylette skriver:

        oh dear, i’m hardly from Germany or a chemist!😀 i’m from the Philippines and a graphic designer🙂 i’m pretty sure you will pass this class with flying colors!🙂 i agree, it’s great to get to know fellow bloggers/readers😀

      • rhulth skriver:

        Oh, my bad. It’s just that you had that link: urbanfaerie.net, attached to your comment and it’s in german and looks to be about chemistry or something. But if you’re a graphic designer, maybe you designed that one? Or why did you attach it? But wow, Philippines, that sounds really cool — how did you find my blog, if you don’t mind my asking? Do you have your own blog?

        Thank you for your support about my seminar, it turned out quite good actually, but I didn’t go to the english-speaking one, since that one was later during the day and I had some other things to do, so went to the one during the morning. But it feels quite good anyway, I mean I like English and I don’t think it’ll be such a big problem, mostly I’m nervous about all the new people.

        Hope you’ll have a great weekend, anything special planned?

Kommentera

