Rango

Det känns som att jag inte har sett vidare mycket filmer på senaste, i alla fall inga som har varit värda att nämna, men så igår så fick jag chansen att ta det lite lugnt och se på film tillsammans med E och det blev den här.
I denna film får vi möta Rango (röst av Johnny Depp), som är en kameleont. Enligt mig är han inte en vidare vanlig kameleont, han har en flare för att regisera, kan man säga och har inte vidare många vänner i sitt akvarium. Men så en dag, så händer något oväntat och Rango hamnar mitt ute i den stora världen, som inte är vilken plats som helst utan The Mojave Desert, där han får en smak för det ”riktiga” livet och allt vad det kan innebära för en kameleont. Efter en del kalabalik och en uppmaning från en Armadillo (röst av Alfred Molina) så börjar Rango att leta efter, ja han vet inte riktigt vad. Men som tur är möter han Beans (röst av Isla Fisher) som hjälper honom på traven.
Rango som hela sitt liv har varit rätt så ensam, törstar nu efter sällskap och har står inför ett litet dilemma dit han kommer. Hur ska han presentera sig? Han har ju världens chans att kunna börja om på nytt; här är det ingen som vet vem han är. Men vem vill han vara?

*  *  *

Jag tycker att det var en väldigt mysig och fin film, jag tackar för tipset! Det var roligt att höra Johnny Depp i rollen som Rango, vissa stunder i filmen kunde man verkligen tänka sig Jack Sparrow stå där och prata. Det är humor och charm i filmen och inte vidare barnslig, som man kanske kan tro. Det är dessutom riktigt bra animerat!
Det kanske inte var den bästa filmen, men det var ett tag sedan jag kände att jag verkligen såg en bra film, så det här var ändå lite uppfriskande. Och ni som gillar Star Wars därute, kommer nog att finna denna lite extra charmig.

Kan ändå rekommendera den för en myskväll hemma, när man är sådär lite lagom trött och bara behöver något att koppla av till.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bio/Film/TV och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Rango

  1. – Ja för det mesta, men jag har en mapp med mina egna bilder ”photos by me”. Har du weheartit?🙂
    Okej, härligt!

  2. FANTASYDINING skriver:

    Den såg jag o David på Bio!!

    Oh det var länge sedan jag var bara 10 år. En hel evighet sedan känns det som!

    Vi bodde inte just i Barcelonas centum , det var en bra bit att gå kommer jag ihåg för 3 nätter tror jag vi betalade ca 3500 för 3 pers i samma rum. Kommer inte ihåg vad hotellet hette men om du verkligen vill veta kan jag ta reda på det. Det var jätte fräsch i allfall.

    Den här veckan blir det bar jobb för mig också ifrån morgon till kväll!! Tråkigt men jag har ju Tokyo att se fram emot! Kram

  3. Tack söta du de är rätt många som tycker att vi är lika🙂

  4. – haha, precis samma här!

    Okej😉

  5. jag måste se den för Depp är grym!❤

    – Vilken lyx att ha långa fransar naturligt! Jag får hoppas på att serumet fungerar😉
    haha men spärrarna är faktiskt läskiga ibland! ^^

  6. Marcus Å skriver:

    Tack så mycket!

    I helgen har jag varit i Norrköping och haft besök från Matej i Slovakien. Riktigt skönt att ha honom på besök och nu är jag redo för en ny vecka. Är det lugnt om jag publicerar din kommentar i ett inlägg?🙂
    Kram

  7. Ca skriver:

    Tack för fina fina ord!!

    Jag missade melodifestivalen, men var det mycket att se??

    Hur har din helg varit? Hur känns det med början på en ny lång vecka nu?
    kramar

  8. malin-helena skriver:

    Nämen!! vad har jag missat? :O Jag brukar ju ha bra koll på vad Johnny har för sig. (min 3dje man och allt) *fniss*
    Denna måste jag ju se! Den borde även sambo vilja se, han gillar animerat.🙂 ‘

    Sv: Mja, hon är ju så förbaskat söt så man kan inte vara arg på henne när hon kommer där på morgonen med och vill kelas. hihi.. Det är tur dock att Pesch, vår stora kisse, kommer och leker med henne efter ett tag oftast. Hon tycker ju att han är roligare att brottas med än en trött mamma eller pappa som knappt orkar lyfta handen. haha..

    Kram!

  9. Alltså Loreen är så grymt bra verkligen!!

  10. – Bara bra, själv? Veckan börjar med prov tyvärr, din då? .)

  11. FANTASYDINING skriver:

    Jag ska ta reda på vad området hette. Det var absolut inget partyställe utan mer lokala restauranger och tapasbarer. Det var där vi åt paellan första kvällen. Inga turister alls. Väldigt mysigt men en bit att gå när man ska in till centumet. Vi går alltid väldigt mycket när vi är ute och reser så oss gjorde det inte nått!!

  12. va roligt att jadu elda städa fundera på att gå ut🙂 då de blivit milt ute nu hade -22 när jag klev upp vid halv sju men nu är de bara minus 7

  13. – usch vad tråkigt! Lycka till!

  14. Chriis skriver:

    den filmen är bra😀

  15. malin-helena skriver:

    Mja, jag behövde verkligen lycka till med städningen… Dock sitter jag här nu, 30 min tills jag ska gå till jobbet och inte har jag kommit någonstans. *opps*
    Ne, men i ärlighetens namn kom det annat i vägen idag. Lite oplanerat men viktigt.
    Dock saker jag inte tar över blogg och så.. Men det är lugnt nu i alla fall.🙂

    Hoppas du har en bra dag!
    Nu ska jag jobba. *jippiiii*😐 eller ja…. *muttrar och sparkar i gruset*

  16. sv; tack för din fina kommentar. Det värmde!❤

  17. camilla skriver:

    ÅÅ hihi denna har jag funderat på att hyra mååånga gånger🙂 jag gillar tecknat och disney:D har du någon favorit disney film?:D
    Jag såg aldrig mkt på film förr men nu sen jag flyttar o har så många kanaler blir defilm hela tiden haha:P får ju passa på då programpaketet går ut om några veckor:P

    Ja de tar verkligen tid, de känns liksom fortfarande inte som min lägenhet nästan utan som att jag är på semester typ hehe. men man kommer väl in i det😀

    Hoppas du fått en grym start på veckan ;D något planerat inför veckan som kommer?
    kraam

  18. Josefin skriver:

    Tack ska du ha! Det ska jag komma ihåg🙂

    sv: Det är jobbigt med allt sånt här. Livet är verkligen orättvist ibland. Och det är inte roligt när man ”tappar” kontakten med de närmaste. Min farmor och farfar bor bara en bit längre ner på gatan men ändå träffas man inte lika ofta som man vill. Alla har liksom fullt upp med sitt.

    Kram

  19. – Tack! Ridlektion, men som tur är i ett ridhus.

    Nej då, det kommer gå så bra så! Matteprov, inte mitt starkaste ämne..😉

  20. sv; hihi tack vännen!
    Min dag har bara varit bra tack , hur har din dag varit ?🙂

    Kramar

  21. Jenny skriver:

    Kul att du gillade Rango.😀 Visst är det en härlig film, även om den som du säger inte är det bästa man kan se kanske. Jag blev djupt rörd av ditt inlägg om din farfar. Jag förstår att du saknar honom mycket. Sånt där kan verkligen slå en långt i efterhand.

    svar: Jag var bättre men förkylningen bröt ut med dunder och brak på lördagen. Fast det är inte så farligt.🙂 Är mest snuvig och nyser hela tiden.😀 Jag visste ju att den skulle komma. Jag var och hälsade på pojkvännen i Skåne igen. Han ska vara hemma i Småland en hel del nu framöver så vi tyckte jag kunde åka till honom igen.🙂 Och jag lånade bil så jag slapp tågtrafiken. Hade troligtvis inte varit hemma än om jag försökt åka tåg.:/

    Njae, jag kommer inte ihåg så bra vad allt kostar i Tupperware-serierna men har för mig att en vanlig kavel kostar upp mot 250 spänn och en shaker med lock ca 200 kr. Tror de kostar kanske högst 50 annars.:/ Det är saker som jag tycker fungerar precis lika bra som från andra märken men ändå kostar de så mycket mer.😛

    Haha jag är också dålig på att pruta, så det slutade med att jag inte köpte så mycket grejer överhuvudtaget.🙂 Min pojkvän fick pruta mina Converse, och de kläder jag köpte var på Turkiska Ullared.😄 Haha, turkiska ullared ägs av en som kallas Henke (efter fotbollsspelaren Henrik Larsson) och som pratar svenska. Man kan köpa falska märkeskläder där ganska billigt och min pojkväns föräldrar känner honom väldigt väl eftersom de ändå varit i Side varje år de senaste 9 åren.😛 Men jag förstår precis hur du känner. Det gäller bara att stå på sig och inte låta någon pracka på en någonting man inte vill ha egentligen. Och att kolla runt överallt innan man bestämmer sig för priser kan skilja sig jättemycket från butik till butik. Sen har de inte så mycket prutning i butikerna nu längre. Det är mest på marknaden om man går dit.

    Jo, det är alltid svårt att hitta tiden att åka iväg och en weekendresa räcker ju inte så långt om man vill göra mer än bara shoppa i London typ. Haha, ja vi får åka dit tillsammans så får du se Southend-on-Sea också.😀 Och jag har aldrig varit i Cambridge heller. Vore jättekul att se något annat än bara London och Southend.🙂

    Jag tror man tappar intresset lite för politik när man ser hur mycket dumt det är som växer fram ur dagens politik, och hur politikerna beter sig. Jo, jag kan tänka mig att hon reagerade på Löfven, för han var ett så otippat namn som ingen tänkte på. Jag hade inte heller någon aning om vem han var. Den enda jag kände till som var uppe på tapeten var Jan Eliasson och det är bara för att min mamma upplyste mig om honom efter någon föreläsning hon var på som han höll. Jo, jag har ju träffat henne en gång och då var det ju inget politiksnack. Ärligt talat så blev jag oerhört förvånad när det plötsligt blev en massa prat om att hon kanske skulle bli centerpartiets ledare för jag hade ingen aning om att hon ens sysslade med politik innan dess.:/ Eftersom jag inte träffat henne mycket så har jag egentligen ingen uppfattning om henne som person, men jag gillar inte hur hon skött sig sen hon blev partiledare. Mycket konstigheter med alla hennes bostadsbidrag och grejer.

    Pommes är på tok för gott! Men pommes och chips går väl lite hand i hand.🙂 Haha, fish n chips är aldrig fel!😀 Tänkte inte ens på den kopplingen.😄 Haha. Pommes i ugnen är helt okej, men jag föredrar faktiskt att steka dem i stekpannan på spisen helt enkelt. De blir nästan friterade då.🙂

    Vad hittade du på i helgen annars? Hoppas du hade en skön helg oavsett.🙂 Kramar!

  22. neli skriver:

    älskar johnny depp! han är kung =)

    ja den klänningen med rymdmönster är skitsnygg, men jag håller definitivt med om det bruna stråket över bysten.. det förstör allting typ! den hade varit så snygg utan.. hmm, den serien har jag faktiskt inte hört talas om =) ska kolla upp den när jag har tid hihi!
    usch, men det är ändå jobbigt med drömmar.. så himla trist det där med din syster =( beklagar verkligen!

    hihi jodå, min kille tyckte om dem.. och ja enligt honom så var dem bra i resåren och allt haha =) så din kille skulle nog tycka om dem också =) eller vem vet, dem kanske tycker olika? haha. så himla trist med tenta… jag önskar dig lycka till gumman❤ håller tummarna att det går bra!
    kramen

  23. SV: tack så mycket!
    Hoppas att du har haft en bra måndag🙂

Kommentera

