I won’t give up on us, even if the skies get rough

De flesta av er kommer väl ihåg Jason Mraz? Hans sommarplåga ”I’m Yours”, för det var väl en sommarplåga? Nåja, jag fastnade för den, men tröttnade ganska snabbt. Men nu hittade jag denna: I won’t give up, för någon månad sedan och för det första så gillar jag verkligen cd-omslaget som ni ser härovan; det ser mysigt ut. Sedan känns denna inte som ”I’m Yours”, utan den är mjuk och fin. Så har blivit lite kär i den.

Hur har er onsdag varit?

1:a februari nu, tiden går verkligen snabbt! Hinner ni med?
Min dag har spenderats på universitetet med föreläsning och sedan seminarium, sedan pratade jag en del med H och M efter det var väldigt trevligt. Fick dessutom sällskap av M, halvvägs hem — men sedan blev det pendeltågs fel och jag hamnade på en buss hem som tog 1h och 20!!! Hemskt. Jag som bara ville försöka komma hem snabbare och inte stå ute i kylan och vänta på nästa tåg i en halvtimme. Med pendeltåget tar det ca. 30 minuter att åka hem och nu blev det en jäkla omväg. Jobbigt.

Nu har jag precis fått i mig middag i alla fall, kyckling, avocado och ruccola — supergott!

Hoppas att ni får en underbar kväll.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Musik, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till I won’t give up on us, even if the skies get rough

  1. angelica skriver:

    sv haha ja precis!
    mina dr martens, men dom var ju självklart fel!

  2. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Tycker bara det är så skrämmande att allt kretsar kring hur man ser ut nuförtiden. Mer folk som Blondinbella säger jag!🙂

    Låter bra det, min med. Snart dags för sängen dock, imorgon har jag sovmorgon. Så himla skönt!🙂

    Kram och godnatt.

  3. Paparazzibecka skriver:

    sv: i know, Rebecca & Fiona är grymma!
    Har haft en bra dag och sak gå och lägga mig snart. Försöker vänja mig vid att lägga mig innan 01, heh. Så det blir väll halv 1 kan jag tänka mig. Det går frammåt iallafall! När jag jobbade under mitt sista jullov var jag ju hemma efter 04 på helger och efter 03 på vardagar. Så nu jobbar jag bara helger.🙂

  4. Jenny skriver:

    Du och pendeltåg verkar inte gå ihop den här veckan.:/

    svar: Tack så jättmycket gumman. Det var jättesnällt sagt.🙂 Jag ville ha den där mer diskreta eftersom texten trots allt är inristad i ringen. Sen är jag väldigt självkritisk när det gäller saker jag ritar eller målar. Blir aldrig nöjd. xD Haha. Jag gillade guldtonen, men om jag ska göra om den så testar jag nog ändå ett annat nagellack. Det från Mary Kay var INTE bra! Tyvärr…

    Hmm, jag tror jag förstår vad du menar. Jag vet att märket Star Gazer har en serie med kromade nagellack, men jag har inte sett om den guldiga verkligen blir så kromad som du kanske skulle vilja. Annars säljs de på bland annat Styletower.com. Tror de vanliga färgerna från Stargazer kostar 39 och special som Chrome kostar 49 så de är inte dyra heller. Men jag har aldrig provat några av Stargazers nagellack så jag vet inte hur de är i kvalitét eller formula. Du får gärna visa en bild på Orly-nagellacket också.🙂

    Jag vet inte alls riktigt vad jag passar i egentligen, men jag trivdes i de färgerna ändå och det är ju huvudsaken.🙂 Tror jag passade i dem eftersom det var ljusare färger. Jag var i Turkiet med min kille, hans föräldrar, hans syster och hennes kille i somras. Det var jättehärligt!! Första gången för mig, 7:e gången för min kille och 9:e gången för hans föräldrar så de fick visa mig allt som de sett tusen gånger förut.😀 Vi var i Side. Jättetrevlig stad faktiskt. Det är inget ställe för den som gillar att festa, men däremot om man gillar historia för hela stan är uppbyggd bland en massa ruiner från antiken och det finns en gammal teater och en massa tempel. Hoppas verkligen du kan komma iväg dit för det var verkligen härligt. Vart skulle du åka i såfall?

    Usch, ja jag känner igen det där väldigt väl. En kompis till mig började sälja tupperware och ville ha ett sånt där party hemma hos mig och sen försökte hon övertala mig att sälja också. Jag förstår kanske att vissa är intresserade av att sälja och det går ju tjäna pengar på det men man måste lägga ut pengar själv i början och lägga ner en massa tid på det. Så jag är med dig där. Vill verkligen inte sälja.

    Haha, de kanske inte kostar mer, kanske jag som blandar ihop dem med något annat märke.🙂 Tack för att du tror att jag kan mycket om nagellack. Jag har ju egentligen precis börjat. Men jag har också problem med flagande nagellack. Eller rättare sagt så har jag upptäckt att vissa nagellack flagar mer än andra så det har nog med formulan och märket att göra. Billigare märken brukar tyvärr vara lite sämre. Men jag kör med ett genomskinligt överlack på nageln. Gärna i två lager så det verkligen ger ett skydd. Men inte ens det hjälper ibland så då brukar jag bättra på. Men ett nagellack jag köpte, det var faktiskt Isadora, ett väldigt ljust grönt nagellack. Det satt som berget i 2 veckor! Inte en enda skråma och då jobbade jag med dem och var och fiskade och vette sjutton allt jag gjorde. Jag hade små strass-stenar och allt på naglarna och det satt otroligt länge. Sen brukar ju nagellack ha en tendens att torka ut när de blir lite gamla och då flagnar de kanske lättare. Sen fick jag ett tips om att man ska vara noggrann att torka av öppningen och runt locket på flaskan, för torkat nagellack kan göra att locket inte sluter åt ordentligt och då torkar nagellacket ut fortare. Jag har även hört att man egentligen ska förvara nagellack i kylskåpet för att det ska hålla men det vet jag inte om det stämmer och jag gör inte det själv.🙂 Men prova med ett genomskinligt topplack och se om det hjälper.🙂

    Jag tycker om en del Ben Stiller-filmer, men långt ifrån alla. En annan skådis som jag tycker är jobbig och som brukar göra dåliga filmer är Adam Sandler. Han kan också vara lite för mycket ibland. Men jag kan säga att en av de värsta filmerna jag någonsin sett var Your Highness. I trailern verkar den ganska rolig, men sen när jag såg den så visade det sig att den bara innehåller kiss och bajshumor, sex, bröst och massa äckel. Skämten består mest av svärord. Så otroligt dum och meningslös film. xD

    Du har ju också flera möjligheter att åka till England och det behöver inte bli så dyrt egentligen. Det som kostar i England är ju egentligen boende och att äta ute hela tiden. Om man lagar mycket mat hemma så är det nästan billigare än här i Sverige. Fast det är ju så lätt att man ”råkar” hamna på TGI Fridays varje dag som man är inne i London. xD Det var ju lite synd att du inte åkte iväg och pluggade i England, men man kan ju förstå varför du valde att stanna kvar ändå.🙂 Vart i Essex bor din nät-polare? Southend-on-Sea där farsan bor ligger i Essex nämligen.

    Ja, jag gillar Löfven just nu, men det kan nog vara så att han är lite kaxig i början för att göra ett namn för sig och för att få det stöd som krävs från väljarna. Man kan ju inte sitta och vara reserverad när man måste bevisa att man är värd att vara partiledare liksom. Haha, jag skrattade lite åt din sambos mammas teori om Löfven där. xD Vem sjutton visste vem Reinfeldt var innan han blev partiledare? Är man riktigt insatt i politiken kanske man vet sånt, men oftast håller man ju inte koll på olika människor i partier man inte sympatiserar med heller. Det är som centerpartiets nya… Annie Lööf. Hon är ju här ifrån Värnamo så det var ju ett otroligt liv om henne i lokaltidningarna, men hade jag inte varit från Värnamo själv hade jag inte haft en aning om vem hon var.

    Kan tänka mig att det är lite tråkigt att inte få äta de chips man vill.:/ Jag äter bara lättsaltade ändå, eller eventuellt sweet chili-chips, för det är de enda jag tycker om. Verkar ju konstigt att det ska behöva vara spår av mjölk i chips som bara borde bestå av potatis, fett och typ… dill, eller gräslök eller vad det nu är. När det är sourcream kan man ju förstå det, men i lättsaltade.. eller dillchips. Du får helt enkelt köpa en fritös och börja göra egna.😀

    Hahahaha, nej jag tar inte illa upp, och jag är glad att du stannade kvar.🙂 Jag kan förstå fördomar som de du har. Om jag trillar in på en blogg med ljusrosa bakgrund och hjärtan och annat gulligull så brukar jag också anta att jag inte har mycket att hämta från en sån blogg. Jag får se om jag byter design så småningom. Min bror håller på att göra en ny header till mig eftersom min är så misslyckad! xD haha jag har inte photoshop, bara paint som strular. Får se hur han gör den först.🙂

  5. Ca skriver:

    tassimo är räddaren i nöden. jag älskar verkligen min. bra investering🙂

    Jaa, bra sagt. SKa ta mig tusan ta å unna mig en solsemester till mitt drömresemål. Vilket är ditt drömresmål??

    Oj, strular pendeltågen mycket nu??
    Min dag var bra. Var ute och åkte skridskor med eleverna nästan hela dagen så det var skönt🙂
    kram

  6. malin-helena skriver:

    Ja, visst är den låten bra!! Jag har hört den bara några ggr än, så man har inte tröttnat än heller. Men jag som har radion (rix fm) på jobbet kommer ju säkert tröttna snart. Haha.. Det blir ju lätt så när man hör samma låt ca: 10 ggr/dagen.😛

    Fyyyyy vad trökigt att hamna på en buss istället för pendeln. Det tar ju alltid så jäkla mycket längre tid. Usch.. Spoeciellt när man vill hem liksom.

    Hoppas du har en bra torsdag i alla fall!! Inga pendeltåg/tunnelbane incidenter.😉

    Kram

  7. neli skriver:

    haha rolig du är =) ja men det är väl så med vissa trender… andra passar en, andra inte! jag har inte provat tröjan men jag tycker den är så sjukt söt! kanske lite för söt för min smak men samtidigt kan jag inte låta bli att inte titta på den varje gång jag är inne på H&M haha.
    idag har jag inte gjort så mycket.. varit i skolan och nu sitter jag och tar tag i kommenterarna =) själv? hoppas allt är fint med dig =)
    kram vännen

  8. Fantasydining skriver:

    Har inte hört den låten!! Måste lyssna på den nu!! Idag händer inte så mycket!! Kram kram

  9. Sandra skriver:

    Har varit på en superintressant föreläsning idag med jobbet angående något sånt som sociala medier. Det har verkligen genomslagskraft det där med blogg, twitter och facebook. Vi använder oss mycket av just facebook och vill även lansera på twitter nu.. marketing🙂

    Svar; 140 i knäbör är inte illa. Är impad av Du Reitz 180. Galet galet!

    verkligen, det är det som är kul med ett bloggarkiv så väl som gamla bilder. Man kan se allt man har pysslat med under ett år.

    Min dag har varit bra såhär långt. Själv då?

    Puss & kram❤

  10. Josefin skriver:

    Det var en ny upplevelse. Massa studerande ute faktiskt!

    sv: Inom det som jag vill arbeta med behöver jag verkligen psykologin. Så jag har bestämt mig för att satsa på det i studenten nu så jag kan vara nöjd.🙂 Modde är modersmålet.

  11. camilla skriver:

    åå om jag minns den låten, fy tusan vad trött jag var på den haha:O

    Tack🙂 bor du hos dina föräldrar nu? första natten kändes riktigt bra iaf😀

    Ja jag såg att de va ganska dyrt nu :O när ja o min syster åkte kostade de ca 3500🙂 hoppas du hittar ngt annat bra:D

    hoppas du haft en kanondag
    kram

  12. Anna Katana skriver:

    Låter som att du hade en bra måndag trots att du inte kom hem tidigare. God mat också måste jag säga.
    Och ja tiden går verkligen enormt fort nu. Redan andra dagen i februari, fattar ingenting.

    Tycker absolut du ska se det om Igelström på play, men på trean är det😛

    Tack för tipset.

    Kram

  13. Det är när jag hör om såna förseningar med SL som jag är glad att jag inte bor där just nu! Man tycker ju att de borde klara av en vinter eftersom vi får vinter alla år😛

    Hihi ja jag håller mina löften😉 Ja paj är verkligen gott och man kan ju verkligen variera det så mycket. Hoppas du hittar någon bok med iaf ett pajrecept, vore så kul om du var med i utmaningen men kommer ju självklart fler chanser och teman!

    Ja visst är The Lovely Bones en bra film om man bortser från boken men när man kopplar den så starkt till den blir man besviken när den inte lever upp till förväntningarna🙂
    Sofis böcker är riktigt bra, perfekt chiclit med mycket ingenkänningsfaktor från sthlm och många namn. Lättsamma böcker🙂 Men det är samma där egentligen, serien som går nu på tv3play som är baserade på böckerna men det är så mycket som inte stämmer med min bild av karaktärerna så jag vill inte se den längre😛

    Min dag igår var toppen, tog det mest lugnt men på kvällen kom en av vännerna över på middag, film och så bakade vi kladdkaka. Mys mitt i veckan med vänner är aldrig fel. Hoppas din dag var bra när du väl kom hem från den långa resan hem🙂
    Kramar

  14. Jasmine skriver:

    Svar: Många av de utdragen som publiceras i bloggen är rader som jag har skrivit i mitt anteckningsblock. Men visst vore det en idé att publicera hela samlingen en dag. Tror du att folk skulle köpa den? Det finns ju inte direkt en handling alla ord emellan…

    Visst är det spännande, du kan säkert ha en poäng i det du säger. Samtidigt vill jag, som egentligen inte kan någonting om diskussionen men som ändå ska argumentera, trycka på att det är just i unga år som man får sina ideal. Sen kan jag, som du, medge att en barnbok är kanske aningen överdrivet.

    Tack för att du är så fin.
    Kram❤

  15. Åh ja böckerna är alltid bättre känns det som;)Hm ja om jag får tid över ngn gång de närmsta åren skall jag absolut läsa dem;) Närååå visst skall ja få lite tid, men har så många andra böcker i min hylla som jag vill läsa ut innan bara..jag är en riktigt bokmal;)

  16. november skriver:

    jason tycker jag är bra. ^^ och I’m yours tycker jag har bra rythm, elle rhur man stavar det? O,o😄

  17. – ja sådant kan vara lite klurigt när man kollar på nätet!

    Tack🙂

  18. En midsommarkväll stod jag och kärleken vid en mack med bilen, så började den låten på radion. Killen skruvade upp volymen och bjöd mig på en dans. Så romantiskt. Kommer alltid minnas sången. =)

    Ja, placebo går åt andra hållet också. Livsfarligt att läsa biverkningslistan för då tror man att man själv känner dom i kroppen. Googlar man en sjukdom och ser symptomen känner man dom allihopa. =)

    Kram kram

    PS. Jobbar fortarande på svaren av frågorna. Tack för dina frågor. =)

Kommentera

