För jag kan göra det som ingen gjort


Idag skulle E till företaget och sitta där och jobba, själv hade jag ingen föreläsning idag och eftersom det är en ”håltimme” mellan föreläsningen imorgon och seminariet behövdes gruppen inte träffas idag för att gå igenom saker och ting till morgondagens seminarium. Så istället var jag duktig och gick upp tidigt och satt och pluggade fram tills dess att E kom hem. Kändes rätt så bra faktiskt, men den första texten var enklast och satte sig, tror nog att jag ska kolla en extra gång på den andra innan jag går och lägger mig, skumma lite och sedan ska jag kolla igenom den imorgon igen, tillsammans med gruppen.
Hur har er tisdag varit?
Nu under kvällen har jag surfat runt lite på olika resebyråers sajter också, hoppades på att kanske ha råd att åka iväg i sommar igen tillsammans med E, det var väldigt roligt att åka till Rhodos förra sommaren. Men vi får se, har inte hittat något än riktigt. Funderade på Turkiet denna gång, jag har aldrig varit där och det verkar väldigt fint, samt att jag har vänner som har haft fina semestrar där. Däremot så är jag inte vidare intresserad av partyställen; gjorde en miss när jag åkte till Sunny Beach 2009, det var ju bara party överallt, inte den typen av semester jag vill ha.
Har ni några tips?
Nu ska jag nog börja med middagen, har suttit och lyssnat på Veronica Maggios låt  på Spotify: Mitt hjärta blöder. En bra låt faktiskt och jag gillar Veronica Maggio riktigt mycket, var inte jätteintresserad för något år sedan, men hela albumet ”Satan i Gatan”, är underbart. Dessutom är hon otroligt vacker enligt mig!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Musik, University och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till För jag kan göra det som ingen gjort

  1. SV: ja, vi ska ju till alanya. Hotellet heter Kleopatra dream deach. 40 meter till stranden😉
    Jag har varit i turkiet 3 gången gilt till sommaren, då vi far. Det är ett trevligt land, verkligen. Billigt och bra. Maten kanske inte är det absolut besta men.. Alanya är ju känt för sina partyställen. Så jag skulle föreslå en annan stad, som tex kemer. Där har jag varit och det är ganska lugnt där, beroende påvilket hotell man väljer. Annars skulle jag föreslå cypern eller kreta. Underbara grekiska öar med svinigt god mat och hur varcker som helst! 🙂

  2. Ca skriver:

    Tack så jätte mycket, ja det är jag på bilden🙂 hihi

    För mig är det bara jobb i veckan som gäller faktiskt.FUllt upp.
    Vad mysigt det låter med resa till solen och värmen. Det vill jag också. Brukar du resa mycket?
    kram

  3. älskar låten!

    – nej det är ju inte så lätt om man inte rider.🙂
    New Moon var filmen.

  4. – detsamma!

    typ dra paraleller mellan romeo & julia och new moon, skriva om det osv🙂

  5. – det går ganska bra, är inte riktigt klar än.🙂

  6. Gabriella skriver:

    SV: Åh tack fina du!
    Aha där ser man. Ja, är så fint med ord och ordspråk.
    Kul att du också tycker att januari har gått snabbt. Detta är ju oftast en seg månad med kyla o kanske tungt att komma tillbaka till plugg el jobb efter julledighet. Skönt att det faktiskt blivit ljusare, man blir piggare o gladare=)

    Absolut det ska jag! Vi har väldigt mkt praktik överlag under hela vår utbildning vilket är bra. Givande o lärorikt. Och om man är osäker om man kommer att trivas med yrket får man här en ganska bra inblick i livet som danslärare=)

    Ja verkligen, det är en fin skola med många möjligheter till projekt och samarbeten med de andra kreativa linjerna här såsom rock, jazz o studiomusikerna, journalister, musiklärare, mediautbildningen m.m.

    Tack, det värmer! Jag hoppas med min omtenta gick bra, kändes faktiskt helt okej.
    Ja känns skönt att känna att det är på plussidan, att det börjar vända o att jag är på bättringsvägen=)

    Håller helt klart med! Dans för mig handlar inte om hur duktig jag är på att sträcka fötterna i bästa vinkeln. Det är en del av dansen ja, men utger inte hela alltet. Känslan, glädjen o rytmen som du säger. Det ska vara roligt att dansa o få utlopp för kreativiteten!

    Nämen lika där, vad kul! Hoppas du får tillgodoräkna poängen, håller tummarna hårt för det! Känner så med dig, Om än det är kul med dans o pedagogik, – jag vill bli klar med utbildningen! Min sambo som pluggar till civilingengör blev så less så han läste både 150 o 200% en viss tid för att bli klar tidigare, vilket jag beundrar, o gör nu examensarbetet o sen är han klar. Det är ju inte konstigt man blir less, är tungt att plugga stundtals, o man kämpar ju på rätt bra=) Är helt med på vad du menar!

    Vad gör din pojkvän/sambo förresten? =)

    Bra att det går okej iaf! De tuffa periderna känner jag igen. Hoppas du får tid mellan varven till roliga ting o avkoppling! Man kan ju bara göra sitt bästa. Självklart ska jag hålla tummarna för dig, allt gott!=)

    Röda rosor o orkidéer lät härligt det med! Var på vippen att köpa ännu en till orkide i lördags hihi, men blev faktiskt inte. Åh, älskade blommor!

    Vad roligt med lite resplaner! Egentligen är jag väldigt hemmakär, men är härligt att resa också, se nya platser, andra människor, ta del av en annan kultur m.m. Väldigt berikande! Jag kan rekommendera Paris, en fin o romatisk stad. Och även Budapest i Ungern, en vacker stad med mkt fint att se. Jag o sambon har rest tillsammans till bägge städerna o hade lika uppfattning om bägge=)
    Kram

  7. Hej hej,

    Har haft en ganska seg dag… varit ofokuserad, okoncentrerad och inte kunna tänka alls. Men det var fler på jobbet som kände så idag så jag tror att de har med det kalla vädret att göra eller fullmåne på G kanske! =)
    Nå trevliga planer för veckan??

    Middagen blev perfekt, en vän lagade fläskfile igår efter inspiration från mig och pojkvännen. =)
    kram

  8. Anna Katana skriver:

    Jag har mest varit på just partysemestra så kan tyvärr inte ge något bra tips. Men har hört att Kreta ska vara väldigt fint o likaså Kroatien.

    Men du, mitt hjärta blöder har snart legat på spotify i ett år😛 I samma veva som skivan släpptes förra våren (: Lyssnade sönder skivan direkt, älskar hennes nya. Och hennes första med för den delen, men andra är rätt kass.

    Den är väldigt mycket under höst o vinter kan jag tala om.

    Efter tvätten har jag suttit och slappat framför datorn. Kollat på stylisterna och nu IFK:s match. Men nu ska jag lägga mig för imorgon är det tidig morgon igen.

    Kram

  9. MyzaaN skriver:

    gillar veronica skarpt🙂

    sv tycker alltid det är så svårt, har så svårt för att köpa någon nalle eller hjärt aktig😛 vill egentligen köpa något som jag kunde köpt vilken dag som helst🙂
    helt okej😛 var topmodel. tål inte han jonas riktigt😛 han pratar om alla …men är inte så jävla bra själv.

  10. Anna Terneborg skriver:

    Ja, visst? Jag älskar den låten!

    Svar: Det kan du nog ha rätt i ja. själv har jag mest köpt saker från Tradera så har inte så jättestor koll på ifall det kostar något.

    Det blev en hallonpaj med vaniljsås, men minus vaniljsåsen kanske det vore något för dig?😉

    Natti!

  11. Jenny skriver:

    Duktig du är som klarar att sitta och plugga så.🙂 Veronica Maggio är en duktig artist men dock inget som faller mig på läppen. Inte det jag har hört av henne iallafall.:/

    svar: Tack gumman.🙂 Det hjälper kanske lite. Om vi sörjer tillräckligt så kanske de kommer tillbaka till någon festival i sommar redan.😀 Haha positivt tänkande.

    Haha, tycker nog du kan en hel del faktiskt. Aquatic är nog verkligen rätt ord.🙂 Min första tanke var medelhavet, en härlig pool och att jag hemskt gärna ville åka tillbaka till Turkiet!😀

    Ja, det är det som är det tråkiga. Man blir påprackad att köpa dyrt smink så fort man visar lite intresse. Jag föredrar att hålla mig undan. Nu skulle inte kvinnan som sminkade oss sälja något utan enbart träna. Fast jag fick en gratis ögonskugga och har ett nagellacksprov här hemma som jag nämnde. Det guldiga. JAg tror du skulle tycka om det för det är metalliskt och är mer åt det kalla hållet än det där överdrivet guldiga. Tyvärr är jag jättebesviken på formulan på nagellacket. Jag tog bort det gamla jag hade suttit och målat igår och började om, för det blev jättefult med bubblor och allt. Så jag hoppas att jag hinner göra klart designen tills imorgon iallafall.:/ Då ska jag lägga upp bild på designen.🙂 Chanel brukar nog vara dyrare. OPI brukar ju kosta runt 150 och Isadora typ 130 så Chanel var nog dyrare. Tror jag.😄

    Håller med dig om att filmer gärna ska uppnå lite mer än att bara få en att garva åt dumma gester, grimaser och klantighet. En komedi är nästan roligare när man får tänka lite och där skämten är ”smarta”. Dumma komedier är något jag sätter på i bakgrunden om jag ska sitta och måla eller om jag ska försöka somna till en film eller något. Eller så tittar man bara för att den råkar vara på tv.🙂

    Tack så mycket för allt ditt stöd.🙂 jo, det är lite synd att jag och brorsan inte kan åka över oftare, men samtidigt är vi ju där så ofta vi kan.🙂 Vi har ju egentligen större möjligheter än många andra att åka över till England eftersom vi har gratis boende och kan laga egen mat och sånt. Så egentligen är det dumt att klaga.🙂 Saker och framförallt människor förändras nästan märkligt fort och i min pappas fall var det ju han själv som blev van vid en helt annan standard än det är i England t ex. Och så har han ju präglats av hur folk beter sig här med, och hur mycket jag än älskar engelsmän så kan de ha en attityd som är lite svår att ta ibland.🙂

    Tack detsamma.🙂 Alltid kul att diskutera med någon som har samma värderingar.🙂 Jag gillar Lövfen mer och mer än så länge, för han hade visst rytit ifrån ganska ordentligt om vad han tyckte om dagens styre.😀 Men får se hur det blir med honom när det väl är valdags.🙂 Det är ju bra att hon åtminstone kan respektera att du har dina egna åsikter, samtidigt tycker jag att då kunde hon ju låta bli att tala negativt om det partiet. Man kan ju lägga fram sina åsikter om ett annat parti på ett mer sakligt sätt i såfall.

    Haha shit, ditt ligger ju ännu längre bort!! xD Haha. Men ja, det kanske är enklare om man ändå är ”i stan” var eller varannan dag.🙂 Det är nog ganska lätt att man råkar titta in och bara ”råkar” köpa något.🙂

    Haha, ja det är ju ganska vanligt att man går upp i vikt i den åldern om man är kille. Skulle dock inte skada min bror om han gick upp lite. Han är verkligen som en pinne och ändå äter han chips varje dag, dricker en hel del öl när det är helg och jobbar nära McDonalds, Max och Burger King så han äter där ofta när han jobbar. Jäkla unge alltså.😀 Haha. Skönt att du får ha dina chips i fred.🙂 Det brukar jag med få ha visserligen. Min pojkvän gillar förvisso chips men han försöker att inte äta det eftersom det är ohälsosamt. Äter han väl chips så köper han de ”nyttigare” ugnsbakade med sourcream & onion och de är ju inte goda! xD

    Tack så mycket.🙂 Jag blir jätteglad över att du blir glad för min skull.🙂 Du verkar vara en otroligt underbar människa måste jag säga.🙂

    Kramar

  12. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Jag fick en helt OK natt, sov inte så många timmar jag hoppats på. Men är inte lika trött idag som jag var igår iaf, det är alltid något😉

    Okej, det tänkte jag ju inte på. Men jag mumsade på den som en annan tok, och den smakade riktigt aptitligt🙂

    Hoppas dagen blir bra trots mycket att göra! Kram

  13. Marcus Å skriver:

    Det har gått bra med planeringen för veckan och nu är vi igång med jobbet. Haft lite svårt att få igång alla med sitt jobb men idag ska vi färdigställa allt sedan blir det redigering. Vad ska du hitta på denna onsdag då?🙂
    Kram

  14. Åh ja ett helt år det är banne mig plågeri! Nej har faktiskt inte läst böckerna=( Alla säger att dom skall vara så bra!

  15. Så härligt med en ledig dag men förstår att det blir lite plugg för dig iaf! Tar själv en väldigt lugn dag idag för att gå ut på långpromenad imorgon istället🙂 Men det skulle väl bli snöstorm då med? Aja kan vara skönt att komma ut iaf😛

    Ja det är så kul att många engagerar sig i utmaningen även om temat choklad inte passade alla men nu ligger ett nytt tema som är lite bredare för tolkningar😀

    Jo jag tror det blir bra att se filmen först. Vet ju så många gånger man läst en så bra bok och sen är filmen en riktig besvikelse. Flickan från Ovan(Lovely Bones) är en sådan film som inte alls stämmer bra överrens med bilden man fick i boken🙂 Håller dessutom på att läsa sista Elsa-boken av Sofi Fahrman så det blir lagom att ta upp den boken sen🙂

    Så roligt att du tror att mitt café blir så bra, så glad jag blir!

    Stor kram!

  16. Malin skriver:

    Har inga tips på turkiet.. Men om du inte vill ha party skulle jag åka till kroatien! Lite dyrare själva biljetterna men billigt när man är där.

    Kul att du gillar receptet!
    Veckan har varit väldigt vardaglig hittills, inget speciellt åt något håll eller hur man nu ska säga.

    Då tycker jag du ska ta och se den!
    kram

  17. Anna Katana skriver:

    Inte hade du behövt ändra i inlägget för det (: Nya versionen av ”Dumpa mig” tycker jag är lite sisådär. Första gången bara ”öhh” men efter några gånger funkade den.

    Rhodos funderade jag på att åka till förra året, men sen blev det massa krångel med folk som skulle följt med och inte kunde så jag blev kvar i Sverige. Men om vi inte får biljetter till fotbolls EM i år blir det nog att boka en resa till Rhodos tillsammans med pojken och så min bror o hans tjej.
    Tycker absolut att du ska ta o kolla upp Kroatien (:

  18. Ca skriver:

    Jaa okej.. Nää jag har inte rest speciellt mycket. Eller jo klart, en del, men inte solsemestrar med familj och så. det har jag aldrig varit. Men har varit aupair i både england och italien och sen har jag varit på träningsläger i en del länder osv, men som sagt inte semester semester med sol och bad. bara en gång:p

    Hur har din dag varit?
    kramar

  19. Jasmine skriver:

    Veronica Maggio har verkligen slagit igenom. Jag tycker om hennes låtar, även de hon stod för innan hennes hitar började spelas på rasion. Hon är duktig!

    Svar: Tack så hjärligt för att du överöser mig med beröm för kortet med vårkänslor. Det gör mig så glad, jag blir rörd som vanligt. Och att du tycker texten passar bra gör mig så glad. Tack!

    Man får prioritera under sommaren. Pengar behövs, men samtidigt måste man ju få vara ledig. Kanske kan du och E hitta en lucka då ni båda två har möjlighet att ta semester. Dessutom är det en konst att njuta av årstiden trots jobb – jag önskar dig lycka till.

    Nojig ska du inte behöva vara. Du gör så gott du kan under tentan och jag tycker absolut att Du ska vara nöjd. Man kan inte göra mer än sitt bästa.❤🙂

    Ta vara på dig.❤
    Kram

    P.S Glöm inte att läsa inlägget om hur jag och R träffades. Det är lite långt, men utförligt. Fråga om du undrar något mer.🙂

  20. MyzaaN skriver:

    Men man tackar😀
    jag kan vara likadan kn gillar saker man inte se mig själv i det🙂

    jo jag känner detsamma.. och kul att ge sin pojkvän något & så ger alla tjejer likadant…finns lixom inget personlig i det😛 hahha då har du fullt upp med paket ;D har du några planer? han tror hn är bättre den där jonas…

  21. johanna skriver:

    sv: tack! jo, det är jag på bilden. den är nåt år gammal dock! saknar håret otroligt mycket, haha..

    Jag fick faktiskt ett mvg på talet. dock inte med just den texten. men det var roligt att du tyckte att den var bra! själv är jag alldeles för kritisk när det handlar om mina egna texter..

    min vecka har börjat bra. intensivt med massor av plugg och arbete. men nästa vecka blir desto skönare hoppas jag när allt är gjort! hur är din vecka so far?

    maggio är verkligen enastående! såg henne på gatufesten i somras. otroligt snygg tjej!

    som semestermål måste jag nog rekommendera zakynthos. om du vill ha värme förstås! annars är paris min absoluta favoritstad! tillsammans med san francisco och kaliforniens kustremsa såklart! otroligt fint.

    kram

  22. Josefin skriver:

    sv: Jag kommer skriva engelska, matte, modde och psykologi nu i vår. Redan nästa vecka skriver jag första provet, det blir textkompetens i modde.

    Kram

  23. Hej Hej,

    Tack för frågorna till min frågestund… har redan börjat med dom… så om några dagar kommer svar! =)

    Blir plugg för mig också i veckan. Annars har jag inte heller några planer. Rätt tomt i min kalender denna vecka faktist! Men man får njuta av stilheten också,Jo nu kom jag på…bara måste och vill köpa en ny laptop. Min dator är knappt fungerande längre.

    jag längtar också efter våren och sommaren, så att man kan börja med kjol och klänning och poncho…Mysfaktor! Trevlig kväll.

    Kram

  24. SV: igår hade jag en slappardag. vilket var jätteskönt! ikväll blir det plugg😦
    Vad har du för dig ikväll då?🙂

  25. camilla skriver:

    vad skönt att du fick plugg gjort🙂 hur har det gått idag?
    Jag rekommenderar ju verkligen turkiet hihi🙂 nja det var inte långt in till stan eller man fick ta dolme (minibuss men de va nästan gratis) o de tog inte många minuter. utanför hotellet fanns det en lång shopping gata och stranden var km lång där de hade vattenaktiviteter osv🙂 det ligger många hotell runtom🙂

    dagen idag har vart lite stressig med all flytt men väldigt rolig samtidigt😀 nu äter jag min första middag i lägenheten och ser på ,mästerkockarna hihi😀 vad gör du ikväll? kraam

  26. anniepiie skriver:

    Hon är grymt bra!😀 Allt bra med dig annars?🙂 SV: Det är bara bra med mig, hinner inte med bloggen så mkt som du märker dock… Jobbar några timmar då och då, sen har jag praktik resten av tiden.🙂 Blir lite irriterad när man lämnar tillbaka en vara för att den kostar mindre nu än förra veckan. Har man köpt en vara så har man tycker jag, annars ska man köpa något annat om man vill lämna tillbaka eller få pengarna tillbaka, inte köpa samma vara igen för att den är billigare nu! Men men, finns folk till allt!🙂 hehe Ta hand o dig!♥ kram

Kommentera

