Pendeltåg


Nu väntar jag och E på pendeltåget hem. Vi har varit och ätit middag hos mina föräldrar, tillsammans med några gäster som de bjudit in. Det var väldigt trevligt och så himla god mat, som det alltid är hemma hos dem. Denna gång var det ett italienskt recept som min mamma gjorde som dels innehöll en jordgubbsrisotto; så himla gott!

Bild kommer vid senare tillfälle!

Hoppas att ni alla har haft en underbar lördagskväll!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Pendeltåg

  1. Det låter som ni fick en riktigt mysig kväll! Den jordgubbsrisotton lät väldigt spännande, var det en dessert eller som någon annan rätt?🙂

    Ja de var riktigt goda de kexen, hihi klart jag åt några för dig med! Det har jag ju lovat😉 Det är så kul också att Linda är den jag har testfredagarna med, en riktigt kul sak att gemensamt. Visst är det skoj med bloggkontakter🙂

    Starbucks ute på arlanda ligger på utrikesterminalen så gäller att man har en resa utomlands för att komma åt deras goda kaffedrinkar och fina muggar! Vilket känns väldigt ironiskt egentligen, då behöver man ändå åka utomlands för att gå på starbucks och då räknas det inte riktigt att det ligger i Sverige kan jag tycka😛

    Jag har mest tagit det lugnt i helgen, vi var och beställde en vagn och delar till igår och på kvällen var jag på spel/filmkväll hos en vän🙂

    Puss och kram!

  2. Ca skriver:

    Får bli lite bilder imorgon, men dagen var toppen överlag:)

    åhh, jordgubbsrisotto. Det lät spännande?! Aldrig sett eller hört innan. Var det gott?

    Går du mycket i skolan eller har du mycket hemifrån??
    kram

  3. SV: nja, outfit bilder är inte riktigt min grej!🙂
    Hoppas att du har haft en bra helg!🙂

  4. Anna Katana skriver:

    Det lät riktigt gott (:

    Tack vad snäll du är, men jag var enormt trött på min utväxt kan jag säga.

    Jag jobbar som habileteringspedagog.
    Kram

  5. Anna Terneborg skriver:

    Låter himla gott det. Ens föräldrars mat är alltid den godaste🙂

    Svar: Shoppingen gick bra ja, hittade något att ha på mig på kvällen samt införskaffade lite nytt smink🙂 Alltid bra att ha!

    Hoppas pluggandet går bra för dig. Kram

  6. Anna Katana skriver:

    Är bekant med hans bror så kommer nog få fler tillfällen att träffa honom (:

    Jag jobbar inom socialpsykiatri, så stöttar folk i deras hem.
    Kram

  7. Fantasydining skriver:

    Hej, ja det är ifrån min New York resa jag gjorde i somras.Just nu är jag hemma laddar inför den stora Tokyo resan i april..Längtar!! Kram

  8. Jag tycker bilden är jätte läcker!! =)
    Ja, många blir sjuka nu. Tror 20% av mina kollegor är sjuka nu. Så vi får hoppas att alla läser mina inlägg om immunförsvaret så att dom kan hjälpa och stödja kroppen. =)

    ja jag längtar också tills jag får en egen liten varelse att ta hand om. Men vet att jag inte är redo för det riktigt än… om man ens kan bli redo, det är frågan?!

    Helgen har varit lugn och skön, 3-rätters middag i fredags med kärleken, afternoon tea och modevisning igår och soffan idag. Bra helg!!! Bäst att ta de lugnt när man har tid, för jag känner på mig att de kommer bli en fullspexad vår. =)

    Kram kram

  9. Tack :)Hehe ja barn är underbara🙂
    haha jag tycker inte att vi är ett dug lika .
    Jodå hon lämna lite godis kvar åt oss🙂

  10. johanna skriver:

    sv: tack söta! i helgen gjorde jag inte speciellt mycket. myste med min pojkvän, var på utflykt i vinterlandskapet och fotade lite🙂 hade du en bra helg?

    tackar!! jo, jag har fotat den. någon gång förra året när frosten precis hade lagt sig🙂

Kommentera

