One Lovely Blog Award

Jag har fått ytterligare en Blog Award, det känns helt underbart att få känna sig så uppskattad! Denna blogg award kom denna gång från fina Linda, tack så jättemycket vännen. Det betyder jättemycket och det känns extra roligt att ha fått awarden från en sådan nyfunnen bloggvän. Linda är mammaledig just nu med sin son Alfred och tränar för att kunna springa Göteborgsvarvet, samt att hon letar förskola till sin son. Mycket samtidigt, ändå hinner hon blogga och har nu även börjat att gästblogga på en annan! Go Linda.
När man får utmärkelsen ska man göra följande:
♥ Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka!
♥ Skriva ner de fem bloggar som man vill lämna awarden vidare till, och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
♥ Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare.
Här är fem fina bloggar som jag ger awarden vidare till:

 

Så ska man göra, men jag är ett fan av att verkligen visa varför jag vill skicka vidare till en viss person, det känns lite personligare och ännu roligare för den som får awarden.

Återigen är det svårt att välja, och jag ”får” ju bra välja fem…

Tessie: – En otroligt stark och tuff tjej som jag har lärt känna via bloggen. Denna tjej är verkligen modig och har gått igenom mycket, ändå har hon båda fötterna på marken och sprider glädje till dem runt omkring sig!
Anna: – En väldigt ny bloggkontakt, ändå känns det lätt att skriva till henne och hon känns alltid väldigt sprallig och glad! Dessutom har vi mycket gemensamt😉.
Rebecka: – En bloggkontakt som jag har följt ganska så länge nu. En superhärlig tjej som hela tiden är aktiv och har många bollar i luften! Väldigt tuff, stark och jag gillar faktumet att vi kan konversera om allting från rätt ytliga saker till kärlek.
Annie: – Även Annie hör till den lite äldre bloggskaran som jag har haft kontakt med. En superhärlig tjej som alltid har energi och som hela tiden orkar vara positiv😉 vet inte ens om denna fina tjej kan klaga.
Ni är superfina allihopa!
Hoppas att ni har haft en jättebra torsdag.
Kram

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bloggen och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till One Lovely Blog Award

  1. neli skriver:

    jag älskar marchesas klänningar. så sjukt vackra =)
    ja jag älskar bilden på victoria beckham… hon är grym fast jag gillar inte att hon är så smal haha. hon borde sätta på sig lite!
    jo tack, min dag har varit super.. jag fick en praktikplats idag så jag är överlycklig haha. hur var din dag då vännen? =)
    kramar

  2. Huvva hoppas du är bra i hälen igen🙂
    jadu vi skulle på middag hos nåra vänner men de blev inställt.
    Så i morron ska vi fira linus lilla syster och sen så.
    På lördag ska vi lura i min mamma och pappa att vara barvakt så vi kan åka och shoppa i birsta.
    Fyller år nästa helg och helgen efter fyller min bebis ett år😦 så ska försöka hitta nått åt henne hon har ju de mesta från stora syster oj vart mycke skrivet haha,
    vad ska du själv göra ?

  3. Va skönt att ta en paus och besöka dina föräldrar för du tar väl inte med dej plugget dit va haha🙂 de låter som en lungn och mysig helg🙂

  4. neli skriver:

    hihi jag är så sjukt glad =) läs mitt senaste inlägg så fåru se vart jag ska vara =)
    ja verkligen.. hon är alldeles för smal =(
    kramar vännen

  5. Jenny skriver:

    Hi hi, kul med en ny blog-award.😀 Grattis.🙂

    sv: Ja, jag har drabbats av sån Englands-abstinens att jag får frammana all min självkontroll för att inte beställa biljetter nu på en gång! Jag har åkt dit varje år de senaste 5-6 åren och så några gånger till innan dess. Försöker komma iväg minst en gång om året nu när farsan bor där. Min pappa bor ju i England, men inte i London. Han bor i en stad som heter Southend-on-Sea, som ligger där Themsen mynnar ut i havet. Men det tar bara någon timme med tåg till London därifrån.🙂

    Nail-art är något som jag bara sysslat med i lite mindre än ett år, men eftersom jag gillar att rita och måla så var det ganska naturligt att göra det på naglarna också. Men det kräver träning, som allt annat.🙂 Haha, ärligt talat har jag inte haft enfärgade naglar en enda gång under hela året.😀 Fast ibland fuskar jag med klistermärken om jag inte orkar måla själv.🙂

    Nej, när man var liten ville man ju ha all frihet i världen, men nu förstår man ju att det inte hade fungerat om man fått det.🙂 Det är kul med bokklubbar, fast jag gillade nog Pullux mest eftersom man fick ett helt paket med en massa andra grejer förutom böckerna. Läslusen blev ungefär samma sak för mig som för dig med Barnens bokklubb. Man avbeställde inte, men böckerna samlades på hög istället, för man började läsa ”vuxenböcker” istället.🙂

    Haha, jag tror jag skulle skriva ”kolla in listan” istället för ”kolla inte listan” xD två små bokstäver som ställer till det alltså.😛 Jag är jätteintresserad av att se Warhorse eftersom jag själv förstår det samband som kan finnas mellan en häst och ryttare och sen är Spielberg en regissör som sällan gör en besviken. Sen fanns det många andra som jag skulle vilja se så småningom också. Jag har tyvärr bara sett Rango som var nominerad i bästa animerade-kategorin. Det är den enda. xD

    Jag håller med dig. En partiledare är ju egentligen bara budbärare. Man får titta på vad partiet vill, oavsett vem som leder det. Jag har alltid varit vänster så det blir nog samma för mig också. Vill vänta tills kampanjen drar igång under 2014 och se vad partierna säger då. Fick tips om att Vänsterpartiet skulle ha en hel del bra grejer, men jag har inte hunnit kolla än. Högerpartierna kan ha en del bra, men även där håller jag med dig. Moderaterna försökte ju bli ett arbetarparti, men de fattar ju inte att inte alla arbetar med högavlönade 8-17 jobb på kontor. Sen de blå tog över har de fattigaste i Sverige fått 10 000 kronor mindre att leva på varje år sedan 2006. Medan de rikaste har fått mellan 20 000 och 35 000 kronor mer! Sjukt att samhällsklyftorna ökar på det sättet.

    Man kunde ju haft aliens istället för människor.😀 Det hade varit roligare. Men det är ju inte kul när ett företag som riktar sig mot unga flickor inte kan tänka efter hur deras val påverkar dessa tjejer. Det är ju klart att en ung tjej med lite hull inte känner sig bekväm att gå in i en affär där alla kläder visas upp på trådsmala skyltdockor. Det var ju ett misstag, men ett otroligt dumt sådant. Samtidigt kan det ju vara ett affärsdrag. Cheferna kanske tror att tjejer köper mer kläder i tron att det ska få dem att se lika tunna ut, ungefär som den effekten vi diskuterade för någon dag sen. Isåfall är det riktigt vidrigt gjort av dessa chefer. Att spela på tjejers svagheter.

    Visst är det jättetråkigt när man blir lurad på det viset! Plagget ser ju ut som det gör, så varför de inte kan visa upp det på ett korrekt sätt förstår jag inte. Vad tråkigt för de som kanske beställt en härligt julröd tröja online och så är den mörkröd när de får den. Jag förstår inte vad företaget egentligen vinner på att försöka lura sina kunder.:/ Jag har själv råkat ut för det en gång när jag beställde en bikini. På bilden såg den svart och rosa ut och i beskrivningen stod det bara mönstrad. Men när jag fick den var den mörkblå och vit och inte alls lika snygg. Dessutom var materialet jättetunt och helt utan foder så den gick nog inte att bada med. Då hade den säkert blivit genomskinlig xD Jag gillar att shoppa på nätet, men kan jag besöka butiken så gör jag hellre det för då ser man verkligen färgen och man kan prova så att kläderna verkligen sitter som de ska.

    Haha, det är lätt att man glömnmer bort sig.🙂 Jag lägger till dig också efter jag skrivit klart den här kommentaren.🙂

    Det hade varit häftigt om det faktiskt var ett riktigt jobb, men allt på Wikipedia är frivilligt.🙂 Jag blev bara medlem. Det kan alla som vill bli, och sen började jag redigera en massa artiklar, och jag deltog i diskussioner. Sen märkte de andra administratörerna att jag var hästfanatiker och alla frågor som hade med hästartiklar fördes vidare till mig. Till slut så nominerade de mig till admin. Sen röstar alla andra administratörer om vilka som ska få bli det. Det är jättemånga som kan bli administratörer så det är liksom inget speciellt egentligen.🙂 Men tack ändå. Det är något jag sitter och pysslar med eftersom jag ändå tackat ja till det ansvaret, även om jag inte får betalt för det.🙂 Men annars är jag utbildad inom datorernas värld. Bland annat webbdesign, photoshop, flash-programmering och sånt som jag tyckte var kul då. xD Sen har jag även pluggat Konst och form.🙂

    Låter mycket härligare att mysa med killen än en spa-dag.😀 Jag hade hellre myst med min kille om jag kunnat.🙂 Cupcakes är jag inte jätteförtjust i men det slinker ner om det bjuds.😀 Men sen är jag sån med allt godis. Är inte förtjust i sötsaker alls egentligen, men finns det så äter jag.🙂 Däremot hade det inte varit helt fel med en påse chips just nu. *har inte ätit chips sen nyårsafton när jag är chips-o-holic*

    Kramar

  6. Diana skriver:

    ja du, ingen vila idag inte😉 haha
    hmm, jag vet inte men det ser ut som en utan ost tror jag! kommer inte ihåg😄

    jobb och jobb… jag gör det gratis, men det är kul! jag är ledare tillsammans med en annan kvinna och vi planerar vad vi ska göra med dem varje gång och så. så vi är ledare för dem tillsammans🙂

    låter trevligt🙂
    jag ska först till kyrkan på lördag, sedan planera lite scouter och på söndag är det scouter🙂 borde försöka göra en skoluppgift oxå..

    kram!

  7. Anna Terneborg skriver:

    Men tack så mycket, vad snäll du är! Ska se ifall jag kan knåpa ihop något under morgondagen🙂

    Svar: Haha, ibland vill jag bara kolla upp allt i förväg för att kolla att dem två jag tycker om bäst hamnar upp tillsammans. Sådana saker🙂

    Nej, inte barn. Mina två missar, två bröder🙂 Barn får komma någon gång i framtiden😉

    Har haft en bra dag, bion var grym och nu tänkte jag snart hoppa i säng. Hoppas även du haft en bra dag! Kram och godnatt

  8. viktoria skriver:

    Hejdu🙂
    haha, ja stylisterna, svårt att förklara. En tävling där människor tävlar om att bli en vinnande stylist som styler kläder🙂 Du måste bara titta! Näst intill bara yngre personer med, jätte kul!

    hur mår du annars? Hoppas du får en bra helg. Har du några planer?

    Stor kram till dig!

  9. Åh tack,vad sött skrivet!Alltså helt galet vad rara människor det sitter bakom alla dataskärmar!
    Ja och det värsta är att det var säkert en förskolefröken, eller ja pedagoger som de kallas nuförtiden!Trött man blir!Läs hela mitt inlägg om titel sverige så förstår du vad jag menar;)

  10. vivi skriver:

    Åh du har alltid så fina nomineringar🙂 det är inspirerande! Grattis förresten, du förtjänar den😉

    Fast är det inte större grej att skaffa barn ihop än att gifta sig ? Då är man verkligen bundna vid varandra livet ut och att sära på sig om man har barn är nog alltid krångligt oavsett om man är gift eller inte?
    Men giftemål ska ju kännas som ngt fint och naturligt, det ska inte kännas som ett måste. Däremot är nog min åsikt nog att just en förlovning är ett löfte om att man ska gifta sig någon gång i framtiden, men det är bara jag🙂
    Själv ska man ju hitta det som passar bäst för sitt förhållande!
    Kram

  11. Bella skriver:

    Tack så mycket för din kommentar, den värmde!
    Jag läser upp ett gäng ämnen på komvux för att jag senare ska kunna söka in på kriminologprogrammet. Vad pluggar du för något då?

    Din blogg verkar väldigt intressant, jag ska sätta mig ner när allt lugnat ner sig omkring mig och läsa igenom den grundligt! Alltid trevligt när man hittar nya intressanta bloggar.

    Kram

  12. – tack fina du!🙂

    min dag har varit bra, din då?

  13. MyzaaN skriver:

    haha oj ja var jag hittar allt 😛 det mesta jag äger kommer från H&M faktiskt😛 roligare än så är det inte😉 handlar ibland secondhand eller loppis osv :Pblandar gärna det med H&M plagg :P:

    verkligen men nu är allt frid % fröjd igen.. så vad ska du hitta på i helgen då ?:D kram

  14. Ca skriver:

    Hur ser helgplanerna ut?🙂

  15. Marcus Å skriver:

    Vad kul med Award! Du kan självklart lita på mig när jag säger att det är spännande saker som är på ingång… Hela nästa vecka ska jag jobba med dt där!

    Med mig är det bara bra också. Händer i helgen då?🙂
    Kram

  16. Josefin skriver:

    Har haft det tufft i några dagar. Vet inte, livet är fullt med motgångar ibland, tyvärr. Men, är nog på väg uppåt igen nu.🙂

    Kram

  17. Klart du ska ha denna fina utmärkelse, så fin som du är! Och Linda är ju verkligen en toppentjej, är så glad att man hittat henne här!

    Ja eller hur, vi vill ju också ha Starbucks i Sthlm ju! Det är ju ett måste att ha det i en huvudstad men vet inte om de räknar den som finns på Arlanda men det tycker jag är fusk. Dit kommer man ju så sällan!

    Ja visst har man många böcker på listan över de man vill läsa! Och den blir bara längre och längre haha. Men tror den boken kan vara riktigt bra🙂

    Det finns många av de nominerade filmerna till guldbaggen som man kan tänka sig att se, svensk film blir ju väldigt djup just nu och är intressant med de olika tolkningarna! Svensk film känns underskattat ibland!🙂

    Haha eller hur, han kan ju inte ta tillbaka det heller! Han hoppas nog att jag ska glömma bort det tills jag fyller år men så lätt är det inte haha😉 En sån sak glömmer man inte!

    Hoppas du får en underbar helg, några roliga planer?
    Puss och kram!

  18. Anna Terneborg skriver:

    Svar: DILF ja, stämmer mycket bra😉 Står väl från början för Dad, men dude fungerar ju bra det med😉

    Ja, men jag tror att det är det som gör att jag tycker så mycket om den. Att den är rå och våldsam, det gör det hela mer intressant på något vis. Sen har RDJ och Jude Law så himla bra kemi. Och man dör ju inte av att vila ögonen på dem😉

    Nej då, absolut ingen fara om barnen. Tar inte illa vid mig eller liknande. Katterna kan ju iofs vara som barn ibland, man kan inte lämna dem ensamma alltför länge och allt det där🙂

    Idag har jag varit hos frisören, nu håller jag på att tvätta och snart ska jag in till stan för att fixa det sista inför en present till en vän. Vad har du själv för planer? Kram

  19. sara skriver:

    vilken fin blogg du har!!

  20. Jasmine skriver:

    Roligt att du får så många utmärkelser. Du förtjänar dem alla.🙂

    Svar: Det var faktiskt himla roligt att se invigningen live. Artisterna var helt okej. Jag är inte direkt en person som besöker konserter var och varannan kväll, därför kan jag inte göra ett professionellt utlåtande. Jag tycker dock att det var bra, klart godkänt. (Sen att norrmannen som äger hotellet verka vara aningen galen är en annan sak…) (Klipp finns att se på YouTube.)

    Du har så rätt, Rinki. Verkligen – som vanligt. Jag håller helt med dig angående boken och vad könsroller har gjort med oss. Jag vill dock uppmuntra författare (och andra intresserade) till att fortsätta ställa ”ideal” på ända; det behövs förändring.

    Tack vännen. Jag ska ta bilder på plaggen när jag får tid. Jag kan ärligt talat erkänna att jag drar mig lite från att göra det; jag lyckas aldrig få till så fina bilder som många andra bloggare…

    Roligt att du gillar tagen, det gläder mig. ^^

    Hoppas att du hittar en träningsanläggning som du tycker om. Det är faktiskt roligt att träna om man hittar något som passar en bra.

    Kram❤

  21. anniepiie skriver:

    Du är bäst! ♥ Tack snälla för awarden!😀 förresten, klagade lite i fredags på en kund, men bara inom mig! (a) hihi SV: tackar, känns himla bra att få några timmar då och då! Ska kolla svaren på frågestunden nu. Kraam

  22. paparazzibecka. skriver:

    sv: ja, jag fastnade också för den längst ner till höger. Riktigt snygg!

    Oj, tack så mycket, vad glad jag bli! :))

  23. Tessie skriver:

    Sv: nawwww… tack så jätte mycket gumman! De värmer mitt hjärta! Tack..

Kommentera

