Svar

Så, har gått igenom alla era frågor nu och de var jättebra allihopa, vissa lättare andra svårare att svara på, men här är dem i alla fall (tar dem i ordningen jag fick dem):
Vart får du ditt driv ifrån? Du verkar vara en riktigt driftig och kunskapssökande människa, så det vore roligt att veta.
Oj, jag uppskattar verkligen att du tycker att jag har ett driv, ibland känner jag personligen att jag inte har så mycket driv. Jag har sedan jag var liten älskat att läsa och på det sättet så lär man sig otroligt mycket, att surfa omkring på Internet och läsa tidningsartiklar gör också att jag ofta finner artiklar som behandlar ämnen som jag bryr mig om, eller har åsikter om — vilket gör att det driver på mig och motiverar mig till att skriva/blogga om det.
Sedan hjälper ni läsare mig att vilja skriva, så ni bidrar till min drivkraft!
Vad pluggar du för något?
Socialantropologi – vilket många har frågat vad det är för något. Kort sagt kan man säga att man studerar samhällsformer och analyserar, samt observerar människors relationer till varandra och samhället i stort.

Favoritmat?
Sedan jag var liten har det alltid varit min mammas spaghetti och köttfärssås😉 det ligger nog etta fortfarande skulle jag tro. Men stark och asiatisk mat kommer strax där efter!

Favoritland?
Hm, en svår fråga. Men Nya Zeeland skulle jag nog säga. Otroligt vackert där! Längtar tillbaka.
Vilka bloggar följer du?
Jag följer ju er mina läsare, finns nog inga andra direkt utomstående bloggar som jag följer vidare mycket och eftersom jag har en del läsare så tänkte jag inte skriva upp alla — ingen nämnd, ingen glömd🙂.
Vad är din största dröm?
Wow, en väldigt svår fråga. Beror väl på vilken nivå man ser det på. Klart att man drömmer om världsfred, en svältfri värld, en värld där rättvisan segrar. Det är väl på den nivån de allra Största drömmarna finns…
Men om jag ska tänka på vad min största dröm just
nu, för mig personligen så är det väl att alla jag älskar får må bra (speciellt min farmor, som ofta har det kämpigt) samt att få bli något riktigt bra — få göra en skillnad när jag väl börjar jobba, för U-länder eller krigsdrabbade personer.
Vad är din favoritdag på veckan och varför?
Fredag. Lätt! Det är den perfekta dagen, även om den kan vara kämpig (om det är mycket att göra) så vet man att man kan luta sig tillbaka under fredagskvällen och veta att man kan få sova ut lite dagen efter. Oftast är det på fredagskvällarna som jag unnar mig lite pluggfri-tid också.
Vem är din förebild?
Hm, det är svårt. Nelson Mandela har varit en stor förebild sedan jag var liten, han har verkligen bidragit med otroligt mycket för denna värld! Så ja, Nelson Mandela är nog forfarande mitt svar.
Drömresemål?
För någon vecka sedan så surfade jag runt på Apollo.se för att leta eventuella resor till sommaren och såg då att de har börjat med resor till Seychellerna — åh! Det vore ju underbart, men det kommer nog att förbli en dröm, för jäklar vad dyrt det är! Kommer ihåg Seychellerna sedan jag var i 10-11 årsåldern när min kompis M sade att hon drömde om att åka dit och nu om man Googlar efter bilder, de underbara stränderna framkallar ju verkligen dreggel!
Om du fick byta  liv med en person för en dag, vem hade det då varit och varför?
Det vore rätt så roligt att få testa på artistlivet och lite av Hollywoodsglammighet å ena sidan, så i så fall skulle det nog vara Rihanna. Varför? Jag tycker att hon är grym, hon har inspirerat mig ett bra tag, jag älskar hennes musik plus att hon verkar köra sitt eget race och verkar våga vara sig själv; men självklart är detta endast en spekulation från min sida. Samtidigt så skulle jag inte säga nej till att vara typ…Jodi Picoult, som är en av mina favoritförfattare! Jag har alltid älskat att skriva, att publicera en bok har länge varit en dröm.
Om någon skulle spela dig och filmen om ditt liv, vem hade det varit?
Wow, har svårt att tänka mig att en film om mig skulle vara vidare intressant😉 hmm…det finns väldigt få indiska skådespelerskor som jag har koll på. Så jag vet faktiskt inte. Det finns ju många skådespelerskor som jag gillar och som jag har relaterat till i deras roller, men i rollen som mig…Freida Pinto kanske, inte för att jag är lika snygg som henne, men liite får man väl överdriva, det är ju en film trots allt😉.
Vad drömde du om när du var liten, hur tänkte du att din framtid skulle se ut?
Jobbmässigt så har jag drömt om väldigt mycket olika jobb och yrkeskarriärer. När jag var runt fyra och hade varit på cirkus (Cirkus Brazil Jack) för första gången så drömde jag om att bli akrobat och få svinga mellan trapetser. Sedan har jag velat bli partikelfysiker, som min pappa, detta var också på dagis — då jag skulle förklara en fysik-relaterad t-shirt som jag hade på mig. Då förklarade jag stolt att jag skulle bli precis som min pappa när jag blev stor. I mellanstadiet kommer jag ihåg att jag först ville bli matematiker (haha, det var innan matten blev så svår) och sedan arkeolog. Men framtidsmässigt så hoppades jag väl på att få gifta mig i en prinsessliknande brudklänning, eller möjligtvis att bli Pippi Långstrump, eller lika smart som Skalman (stora favoriter när jag var liten!)
Vad är dina drömmar och mål i livet?
Jag har många drömmar, skulle bli en lång lista om jag skrev upp allt. Men de drömmar jag har om mitt liv just nu, kretsar kring att få min utbildning klar, flytta ihop med min pojkvän, få skriva en bok och att få jobba med något som betyder mycket för mig och gör skillnad. Mål i livet, tja…att få barn, en familj och få göra det som jag vill. Samt att jag har som mål att skriva om min adoption på ett eller annat sätt och att återvända till Indien igen (mitt adoptionsland)
Vart ser du dig själv om fem år?
Om fem år, då är jag 29 (HJÄLP!). Jag kan inte säga att jag ser mig själv på en specifik plats. Men kanske att man har familj då och förhoppningsvis har fått resa runt lite på spännande platser — jag vill så gärna se världen! Sen hoppas jag att jag har ett jäkligt bra, inspirerande jobb.
Vad har du för favoritfärg?
Hm, svart är väl det enkla svaret. En färg som enligt mig passar till allt och alla tillfällen. Den färgen har följt med mig sedan länge, däremot så har jag sällan en helt svart outfit längre, men svart är nog ändå favoriten. Alla andra färger är snygga till svart😉.
Vilken bok är din absoluta favorit, eller har gjort störst intryck på dig?
Wow, det är så himla svårt! Jag har seriöst flera tusen böcker och har läst många fler. Jag kan rada upp ett par bokfavoriter just nu: Sing You Home (behandlar orättvisan som homosexuella par kan behöva gå igenom), One Day (häftigt upplägg!), The Help/Niceville(!). Men den boken som har gjort störst intryck på mig är nog boken ‘Pojken som kallades Det’ – av David Pelzer, den är så hemsk, hjärtskärande och jag läst igenom den på drygt 45 min-1h och grät hela tiden. Det var på högstadiet och den första biografiska bok som jag läst; kommer aldrig att glömma den.
Något som är lite roligt är att jag upptäckte ämnet som jag pluggar just nu (antropologi), i en bok!  (Picture Perfect – Jodi Picoult)😉.
Vad tycker du själv är det bästa med dig som person?
Oj…sådana här frågor är jag dålig på. Men jag antar att det skulle vara att jag ofta bryr mig väldigt mycket om alla, jag vill inte såra någon; vilket gör att jag ibland inte vill säga ifrån, eller be om något. Lyssnar bra på folk som behöver prata också, samt att jag söker alltid att hjälpa.
Vad skulle du ha pluggat om du inte pluggade socialantropologi?
Förskolelärare, det var det jag hade sökt in till också, förutom socialantropologin. Jag gillar att jobba med barn och det är väldigt intressant att se dem utvecklas; men även i mitt fält nu, så kan man studera det. Annars skulle jag kunna tänka mig att inrikta mig mot Sociologi-hållet, som också är närbesläktat med antropologin.
Vilket land är du adopterad från, och hur gammal var du när du blev det?
Jag är adopterad från Calcutta, Indien. Adopterades 1988 och var fem månader gammal när mina föräldrar kom ned och hämtade mig.
Vad tycker du om invandring?
Ja du, jag tycker att invandring är bra, dels för att det kan hjälpa människor från andra delar av världen att finna en typ av ”fristad”; då de kanske måste fly från hemska förhållande. Jag är ju egentligen själv en invandrare, även om jag inte tänker på mig själv som sådan, jag har ändå bott här sedan jag var drygt fem månader. Inte för att det är något dåligt att vara invandrare, men själva ordet känner jag har en väldigt negativ konnotation; många människor tänker på invandrare som araber som kommer hit och som kan vara ett hot mot den svenska kulturen. Men invandrare handlar ju bara om att man har kommit hit från ett annat land, men ändå kopplar man det till något negativt, någon lägre ställd — i alla fall är det känslan jag har fått. Lite som att man egentligen inte hör hemma här, man är ju trots allt invandrare. Vidare kan jag tycka att begreppet ‘andra generationens invandrare’ är ett väldigt skumt begrepp — hur man barn/människor som är uppvuxna och födda i ett land ses som invandrare bara för att de har utländska föräldrar. Ett barn som har danska föräldrar men som bor i Sverige tror jag inte får höra det begreppet vidare ofta.
Sedan tycker jag att det är hemskt med den typ av invandringspolitik som SD vill driva till exempel, de har nämnt faktumet att Sverige har tagit emot alltför många invandrare på kort tid. SD är för övrigt inte det enda partiet som uttalat sig om detta; dock har de gjort det på ett väldigt negativt sätt.

Det som jag läste i en av kurslitteraturböckerna (Etnotism av Aleksander Motturi) tyckte jag var väldigt intressant i förhållandet till detta, det tåls att tänka på i alla fall:

”- Vid första världskriget, för mindre än ett sekel sedan [vilket, ur historiskt perspektiv inte är något], var cirka 85% av jordens totala yta under europeisk kontroll i form av kolonier, protektorat, dominioner etc.
– Det finns, enligt FN:s flyktingkommissariat UNHCR, 20,8 miljoner flyktingar (inklusive asylsökande, internflyktingar och statslösa) idag. [boken är skriven: 2007]
– Mellan 80 och 90% av den globala flyktinginvandringen sker utanför Europa och USA. Länder i Afrika, Asien  och Mellanöstern tar emot långt fler flyktingar/asylsökande i förhållande till invånarantal än något annat land i Europa.”
Så de där få procenten av hela världsbefolkningen som faktiskt kommer hit till Sverige, är det mycket att tala om? Sedan att de inte integreras in i samhället på ett bra/hållbart/rätt sätt, det är en annan femma och har inget med själva invandringen i sig att göra — enligt mig.
Vad tycker du om HBT-personer?
Detta betyder alltså Homosexuella, Bisexuella och Transpersoner. Jag tycker att de har All rätt att få vara dem de är! Jag ser inte hur detta skulle skada andra och enligt mig är kärlek alltid kärlek.
Var får du din motivation till att plugga ifrån?
Dels så hjälper det att jag har hittat ett ämne som behandlar saker/aspekter/frågor som jag själv är intresserad av; det hjälper ju motivationen. Sedan känns det verkligen som att jag har kommit till en period i livet då jag verkligen känner att en utbildning är något jag behöver, det är ju en motivation i sig. Sedan hjälper ju kursare och nära och kära också.
Vad gör du helst en ledig lördag?
Helst? Tar det lugnt. Myser. Går en härlig promenad. Andas ut. Väldigt simpelt, men åh så underbart.
Hur ser en vanlig morgon ut för dig?
Jag kan inte säga att jag har en vanlig morgonrutin faktiskt, eftersom de ser så himla olika ut! Ibland så kan jag sova ut lite längre, tar något att äta och sitter sedan och pluggar. Är det plugg, så sover jag ut så länge jag kan för att sedan lite halvt stressad skynda iväg, jag vet inte så hållbart eller bra. Men så är det. Brukar då ta något att äta i plugget, eller på vägen, vilket jag ändå föredrar eftersom jag inte brukar ha någon matlust precis efter att jag har vaknat.
Vill du gifta dig, i så fall hur ser ditt drömbröllop ut?
Jag vet faktiskt inte. Dels så känns det ju lite tråkigt att det finns så många giftemål som leder till skiljsmässa, samtidigt så känns det som ett naturligt steg i relationen efter ett tag. Jag har väl inte brytt mig så himla mycket, förlovning däremot, det skulle jag kunna tänka mig; men har svårt att ta ställning kring giftemål just nu. Mitt drömbröllop, det vet jag faktiskt inte — rätt enkelt, med nära och kära skulle jag tro.
Vill du ha barn och i så fall hur många?
Ja, det vill jag, inte exakt just nu kanske men absolut i framtiden. Jag som har växt upp med en lillebror känner att det är väldigt roligt att få vara två, samtidigt finns det ju tillfällen då jag har funderat på hur det hade varit att få vara ensamstående barn. Men nej, två skulle jag nog säga att jag vill ha.
Vad är ditt drömboende?
Jag vet inte riktigt. Det vore dock spännande att bo utomlands ett tag; bo i närheten av en strand vore inte helt fel. Sedan har jag alltid gillat hus (villa) med mycket och stora fönster — dock inte vid marknivå, då skulle jag bara bli nojig.
En favoritfilm?
My Sister’s Keeper – en filmatisering av en bok med samma namn, skriven av en av mina favoritförfattare: Jodi Picoult. Den är hemsk och sorglig, samtidigt som den är fin, underbar och bra! Ibland behöver man sådana filmer.
Vilken genre av böcker tycker du mest om?
Jag gillar skönlitteratur mest, även om jag på senaste tiden har funnit starkare tycke för biografier. Men på ett sätt så kan jag ibland föredra skönlitterära böcker som behandlar väldigt realistiska ämnen; vilket kan göra att det känns som en biografi, trots att det inte är det. Det känns lättare att vara ledsen på grund av en sådan bok, istället för att behöva må dåligt över att boken också är riktig.
Om du fick välja en plats i världen, var skulle du vilja tillbringa resten av ditt liv?
Det finns många ställen i världen som jag gillar, men om jag skulle tillbringa resten av mitt liv på den platsen också. Tja, jag gillar ju inte politiken vidare mycket i USA, men jag skulle ändå säga USA. Det känns som att klimatet där är trevligare än mång andra ställen, det är ett engelsktalande land. Mer specifikt skulle jag inte säga nej till att bo i Berkeley – Kalifornien, var där 2005 och älskade det! Frankrike vore i och för sig inte helt fel heller, bodde där med mina föräldrar ett år innan vi flyttade till Sverige.

Vart shoppar du helst (vilken butik)?
H&M. Shoppar nästan uteslutande där. De har rätt billiga kläder, som ändå är snygga och har bra kvalitet. Storlekarna passar mig och de har ett stort och brett sortiment, vidare tycker jag även om att de uppdaterar deras kollektioner/innehåll i butikerna ofta. Ett extra plus är att butikerna oftast är väldigt rymliga och trevliga.
Men självklart gillar jag andra butiker också, såsom: MQ, Weekday, Monki och Zara.
Kan du ge några bra filmtips?
Självklart! Utan inbördes ordning:
My Sister’s Keeper, The Help, Corrina Corrina, Lord of War, Midnight in Paris (här kan du läsa min recension av den), My Neighbor Totoro, The King’s Speech. För att nämna några🙂.
Varför började du att blogga?
Jag har alltid älskat att skriva och det här känns som ett ganska skönt sätt att få fram tankar och åsikter, jag kan känna mig lite halvt anonym bakom skärmen samtidigt som jag kan få nå ut och på så sätt också bearbeta mina egna känslor och tankar.  
Jäklar, ni har verkligen hållit med sysselsatt! Det var svårare än jag trodde att svara på vissa frågor, hoppas att ni blir nöjda med svaren!

Kram!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bloggen, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Svar

  1. SV: jo han vart riktigt nöjd och glad!
    Ja jag längtar😀 hoppas att du oxå får fara :D!

  2. Diana skriver:

    kan tänka mig att det tog sin tid att svara på allt!😛

    sv: ja, det låter bra🙂
    imorgon är det skola och sen hem ta det lugnt och… städa -.- sen ska jag njuta av att jag har helg då jag är ledig på fredag!!😀
    vad ska du göra imorgon?🙂

    kram!

  3. neli skriver:

    men gud så många roliga frågor du fick =) och va kul att läsa svaren hihi.
    jo tack, min kväll har varit väldigt lugn.. det behövdes efter en lång skoldag =) hur var din då?
    kramar

  4. Jenny skriver:

    Spännande läsning.😀 Var jättekul att läsa dina svar på dessa frågor. Du fick ju många, riktigt bra frågor med.🙂

    sv: Tack så mycket, vad gullig du är! Jag var inte alls nöjd med naglarna men man får rock dem som de är ändå.😉

    Tycker absolut du ska ta dig den tiden och ha en liten spa-dag. Man känner sig så mycket fräschare och sen tror jag jag det är nyttigt för både kropp och själ att bara ta det lugnt och andas lite.🙂

    Haha, var glad för att din pappa satte gränser vad gällde det. Min pappa var galen i TV och om det var fotboll på tv (vilket det var dygnet runt på engelska kanalerna) så fick man inte en chans att se något annat. Ha ha.😀 Men jag läste massor när jag var yngre, runt 8-12 år. Då begravde jag näsan i böcker och var medlem i både Läslusen och Pollux och fick böcker hemskickade i brevlådan varje månad. Sen avtog det lite och jag började kolla mer på tv i tonåren. Nu är jag tillbaka på det stadiet att jag mest har på tvn i bakgrunden och sen läser jag, antingen böcker eller någonting på datorn.

    Haha, det var nog ett typo!! xD hahaha. Vore ju konstigt om jag tipsade dig om listan och sen sa åt dig att inte titta på den. xD Det vore jättebra med lite tips om de filmerna. Fick tipset av min kompis Ricard att se Descendants för han hade visst sett den och älskat den. Den film jag vet att jag vill se är Warhorse. Tror vissa kanske tycker den verkar lite löjlig, men jag är svag för hästfilmer, framförallt när det handlar om kärlek mellan häst och människa.

    Ja, jag håller med dig där. Man kan inte bara lyssna på det politikerna säger i debatter, eller vad de har för slogans under kampanjer och sånt. De flesta partier har ju både gott och ont så man får ju hitta det partiet som har flest fördelar. Jag är också mer åt vänstern, men för tillfället kan jag ju vara ärlig och säga att jag inte har den blekaste aning om vad jag ska rösta på näst-nästa år. Jag tycker inte något parti har visat sig riktigt bra än. Jag vet bara vilka jag verkligen INTE ska rösta på.😛 Det är ju lite det som är det sjuka med politiken. Ett parti kan inte hålla med om något som i grund och botten är bra för att det lagts fram av fel person. Men tyvärr är det ju sånt väljarna anmärker på. Minsta lilla grej som kan tolkas som sympatier för SD så förlorar ett parti väljare. Jag hoppas nästan SD bestämmer sig för att vilja förbjuda nedladdning, för då skulle det plötsligt bli lagligt i Sverige.😀 Haha, jag har stora mål.😉

    Oj, ja just det, de där skyltdockorna kommer jag ihåg. Fast så som jag tolkar det så var det ju inte alls företagets mening att det skulle bli så, utan deras tanke var ju att skyltdockorna skulle vara roligare än de vanliga, vita tråkiga som bara står. Men det blev ju tyvärr ett litet bakslag på det hela. Jag har ju inte sett skyltdockorna IRL, men jag tycker inte de verkar vara speciellt mycket smalare än andra skyltdockor. Men fortfarande dumt av Gina att inte tänka på sånt. Jag kan hålla med dig om att man ibland vill se hur en topp sitter på en modell och så. Framförallt eftesom jag gillar långa t-shirtar och linnen. Då vill jag veta att de inte visar halva magen på mig. Sen märkte jag en annan fördel bara förra veckan. Jag hade sett en tröja med luva på i La Redoute-katalogen och tyckte den verkade jättesnygg och skön så jag gick in på nätet för att kolla. På nätet hade de dock en annan bild med en annan tjej och då var faktiskt inte tröjan alls lika snygg längre. Sen är det ju tragiskt men sant, men även i klädkataloger så använder de ju sig av en mängd trick för att kläderna ska se ut att sitta så bra som möjligt. Jag har bland annat sett att de har använt klämmor och sånt för att passa in kläderna genom att klämma ihop plagget i ryggen. Sen är det ju ljus och säkerligen lite photoshop också. Men som du säger, vi tjejer får stötta varandra och få varandra att inse vad man egentligen ska ha för ideal.

    Klart du får länka mig. Du gör ju mig en tjänst om du gör det. På ett villkor! Att jag får länka dig tillbaka! Jag har egentligen tänkt fråga det ett tag men varje gång blir jag så inne i våra diskussioner att det ramlar bort!😛

    Jag är administratör så jag kollar artiklar som ändrats så att det finns källor, att det som skrivits är korrekt och sen rättar jag till när folk kommer in och förstör artiklar. Jag kan även bojkotta ip-adresser om det behövs. Men jag har bara hand om några få ansvarsområden och det är hästartiklar, hundartiklar, artiklar som har med Tolkien eller Sagan om ringen att göra, samt Djurportalen som det kallas. Med andra ord lite småkoll på allt som har med djur att göra. Fast jag är ju inte ensam så det låter som jag fixar mer än vad jag egentligen gör.🙂

    Hoppas du får en lugn och skön kväll nu då, och att du kan ha en liten spa-dag.🙂 Kramar!

  5. Diana skriver:

    ja, jag tänkte inte på att den kunde spricka😛 det kan nog vara både och, för en är rätt gammal..

    ja, underbart med långhelg!🙂 jaha, kul med barn ^^ jag ska ha scouter med småttingarna på söndag😉 måste få lite ork tills dess!😮 annars är det bara bita ihop ändå.
    kramar!!

  6. Anna Terneborg skriver:

    Roliga frågor, och svar!
    Svar: Jo, jag vet. Ibland kan det bli lite.. Trashigt? Om man får säga så😉

    Jag är väldigt otålig och måste kolla på allt som finns, måste nästan ha ett litet hum om vad som händer innan jag ser avsnittet. Så jag vet ungefär vad jag har att vänta. Kan ibland t o m kolla upp hur en film/serie slutar, om det är något som sänts innan. Lite konstig sådär😉

    Ha en fin torsdag! Kram

  7. Marcus Å skriver:

    Vad kul att läsa mer om dig, ska vara ärlig och säga att jag inte visste mycket om dig innan faktiskt. Men nu vet jag ju en hel del, du har många fina läsare som ställer bra frågor!

    Hur är det med dig idag då?🙂

  8. camilla skriver:

    Vad många roliga frågor och svar🙂
    Jag visste inte att du var adopterad. Hoppas du inte tar illa upp nu men hur känns det? asså jag menar tänker du någongång på dina ”riktiga” föräldrar osv?
    Var förresten inne o kikade på de där resemålet som apollo hade o jösses vad vackert😀

    Haha men jag tycker också träningsvärk e grymt härligt😀 då känner man verkligen att man gjort något😀

    Ha en riktigt bra dag😀 kraam

  9. vivi skriver:

    Oj vad många frågor och så många roliga frågor ! Du har verkligen engagerade läsare , härligt🙂
    Massa spännande läsning, det är alltid roligt att få veta lite mer och en person vars blogg man verkligen gillar🙂

    Liten fråga, varför kan du tänka dig en förlovning men inte giftemål ? En förlovning är ju egentligen ett löfte om att man ska gifta sig🙂
    Jag vet att jag tänkte lit epå skillsmässostatestiken när vi gifte oss och vi funderade också på kyrkligt vs borgligt, jag resonerade så här:
    Vi hade bestämt oss för att vi ville leva hela vårt liv ihop och lova varandra att kämpa för det,
    om vi sedan gör det eller itne spelar egentligen inte så stor roll, det är själva löftet att vi vill bli gamla tillsammans som är det viktigaste.
    Sedan gifte vi oss kyrkligt då både jag och maken faktiskt har någon form av tro även om vi inte helt tror på allt i bibeln, vi ville ge vårat löfte inför våra nära och kära och tillochmed en högre makt för att visa att vi verkligen tog vårt löfte på allvar och dessutom ville dela den fina stunden med de som stod oss närmast. Lite så tänkte vi ! Ibland tycker jag att människor tänker för mycket när det kommer till kärlek och bröllop, ibland får man bara låta hjärtat styra🙂
    Kramar!

  10. Anna Katana skriver:

    Intressant att läsa alla dina svar. Känns som man fick lite mer vetskap om dig som person. Låter som ett väldigt intressant ämne du pluggar med. Hoppas du får ge ut en bok en dag.

    Verkligen starkt av Hysén att snacka om det. Var så kul att se programmet igår och höra hur nervös han var inför att hålla talet på Ullevi, jag fick inte alls de intrycket när jag stod där i höstas och lyssnade.

    Tack (:

    Kram

  11. Tack snälla för svaret här i frågestunden! Många bra frågor och härliga svar!

    Du, igår var jag i en bokhandel och så hittade jag där en bok som fick mig att tänka på dig. Den hette Varför mördar man sin dotter? av Emre Güngör och Nima Dervish. Har du läst den? Minns att du skrev om Fadime och i boken finns bl a Fadimes tal och en intervju med hennes pappa.Tror den kan vara riktigt intressant att läsa!🙂

    Hihi vilken tur att vi inte missuppfattade varandra där, är ju lätt att det blir fel annars när man bara skriver och inte får se ansiktsutryck och kroppsspråk. Att formulera sig är ju inte det lättaste ibland heller!

    Hihi precis, Guldbaggegalan har en tendens att bli lite stel även om värden oftast är humoristisk. Då är det roligare att snabbspola som sagt😀 Nej jag har faktiskt inte sett en enda av filmerna som blev nominerade ens. Hm, får nog ta och göra det! Simon och Ekarna vill jag se iaf🙂 Har du sett någon av dem?

    Ja jag kan tänka mig att det är de riktigt gamla glassmaskinerna som är bäst, dagens är ju inte särskilt hållbara till att börja med. Men visst blir det bra glass i dem med🙂 Får nog önska mig en i present, men sambon har nästan lovat mig en Kitchen Aid, det kan han ju inte ta tillbaka nu hahaha😀

    Puss och kram!

  12. Fantasydining skriver:

    Vad roligt att få veta så mycket om dig!!! Vad många frågor du måste ha fått!! Väldigt bra svar på samtliga frågor!!

  13. Ojoj väldigt många bra svar..jippie då ser jag fram emot de rara du! Ja himla kul med ngt fysiskt liksom än bara dessa datorer;)

  14. Malin skriver:

    Kul med frågestund!😀

  15. MyzaaN skriver:

    Så kul att läsa svaren!😀

    sv;D tack rubriken är faktiskt från en av mina favorit låtar😀

    tack snälla .:D kul har en till fast tvärttom:D dem är underbara😀

    fick laddaren idg så ska svara på kommentarer och läsa alla bloglovin inlägg jag missat /& sedan i morgon rullar väll altl på som vanligt då😀 kram

  16. malin-helena skriver:

    Oj, vad med frågor du svarat på! Jag hinner tyvärr inte läsa hela inlägget nu, ska ju snart till gymmet. (A) haha..
    Men nu har jag något att läsa ikväll till middagen.😉 *fniss*

    Sv: Mjo, jag kan absolut hålla med om att det fööör ofta hon är för mycket.😛
    Haha, bra att du har föräldrar som uppdaterar dig.😉 Jag är mycket mer för serier än filmer faktiskt. Serier, amerikanska framför allt, är jag myyyyycket intresserad av.😉 hihi..

    Kram

  17. SV: okej synd! du har ingen väninna som är sugen på ett par nya klackar?🙂
    svarade i ett inlägg om vart halsringen är ifrån!🙂

  18. johanna skriver:

    sv: tusen tack!

    provet gick faktiskt fint. så kan det gå när man inte sätter så stor press på sig själv antar jag🙂 känns bra gör det!

    roligt att veta lite mer om dig!
    kram!

  19. Hej hej, Gud vad många frågor.. och jag kan verkligen tänka mig att det är svårare än man tror. Bra frågor med bra svar!! =) Nu vet man mer om vad du är för person. Nu blir de frågestund för mig också!!!
    Hade varit kanon om du kunde räkna in dina tidigare kurser du läst, En kurs i språk hade ju varit kul, vilket språk vill du läsa? kan du något av dom språken som man talar i indien??

    kram kram

  20. Oj de va många som hade frågor va roligt🙂
    Å bra svar gav du🙂
    allt bra med dej i dag kramar🙂

  21. Diana skriver:

    ja, jag är ledare för de minsta 7-8 år både tjejer och killar🙂

    dagen har varit full av massa tankar och sånt, men lite bättre på kvällen då jag gick på marknad med mamma och köpte lite saker🙂 hihi
    tänkte titta på gäster med gester nu men vet inte om jag orkar? får se om jag kollar på slutet eller inget alls😛
    hur ser din helg ut?🙂

    kramar!

  22. intressanta svar. Och det där med invandringen, jag håller med. Jag är född här men kan inte påstå att jag är svensk, på grund av att jag inte är blond och har blå ögon. Så när någon frågar säger jag att jag är invandrare. Dock är det ett dåligt sätt, jag menar om inte ”invandrarna” säger att de är svenskar så kommer inget att ändras. Men håller med det du säger.
    Det där med att man ser det som något negativt, det är nog bara rädsla som är grunden till det hela, fördomar helt enkelt. För egentligen … Vad är ”svenskhet”? den svenska kulturen förändras och har alltid förändrats, och det gör den inte abra i sverige.🙂

  23. malin-helena skriver:

    hihi.. det var faktiskt en rolig läsning. Nu känns det som att jag vet lite mer vad du är för en person.🙂

    Sv: Mja, jag tror med att hon laddar. Eller väntar på att jag ska dra fram något annat sådant där roligt man kan leka med. hihi.. Men hon får nog vänta till nästa jul tror jag.😛

    Ja du , TV-serier ja.. Min absolut största favorit är Sons of Anarchy, så jävla bra! (och min dröm man spelar ju huvudrollen, fniss)
    Sedan älskar jag sit-coms. The big bang theory, how i met your mother är 2 serier jag följer slaviskt.😛
    Sedan annan underhållning: Glee, det är ju så otroligt roligt med sång och dans (A)
    90210 (vet inte varför jag ser de,t jag blir bara fast när jag väl börjar kolla på en serie, hihi)

    Och så har vi ju så klart True Blood, maaaah!! Älskar vampyrer (A)
    Entourage var en riktigt bra serie med, synd att den är slut.

    Jag har säker missat någon nu.. det är ju alltid så svårt att räkna upp sådär.
    Vad har du för favoriter bland TV-serierna då?🙂

  24. anniepiie skriver:

    Jättebra svar!😀 Intressant att läsa!!🙂 Kram

Kommentera

