Träning

Idag har det varit en hektisk dag med föreläsning (bra!), träff med seminariegruppen (bra), diskussion med fina E innan seminariet (härligt!) och så ett seminarium, A som var lärare var väldigt charmig och det gick väldigt bra! Men det kändes som att det var väldigt mycket att hålla reda på, nu när det är helt nya grupper så är det också helt nya ansikten, vilket är lite läskigt på sitt sätt. Det är lite svårare att prata fritt, den förra seminariegruppen kändes så ”hemtrevlig” och man hade verkligen börjat vänja sig vid den; men det kommer nog att bli bättre med tiden. Det är också nu som man börjar förstå hur många vi verkligen var från början, dels för att det var väldigt många nya ansikten samt att det är färre i föreläsningssalarna nu när de som inte läste programmet är kvar och de som hoppat av; ändå känns det som att vi är många!
Efter seminariet så hade jag sällskap med M till Centralen och sedan var det till att åka till det nyöppnade gymmet här (I know! Jag och gym liksom! Wow!), E mötte mig vid stationen och sedan åkte vi tillsammans till gymmet med två av E’s kompisar, det var rätt roligt, men lite väl mycket folk där. Det har varit gratis provvecka den här veckan, så det kommer antagligen inte att vara riktigt så många där nästa vecka skulle jag tro. Sedan vart jag lite besviken över gymmaskinerna, de var inte så himla sköna, inte heller jättebra. Jag som hade sett fram emot att lägga pengar på ett nytt gymkort, på ett gym som faktiskt ligger här i närheten! Jag saknar ändå SATS, det var ett väldigt bra gym! Men det är svindyrt verkligen och det känns inte värt de pengarna om man inte går ofta.
Men det känns som att jag har varit duktig idag i alla fall! Gym och jag liksom, en kombination som inte har hänt på länge. Däremot så har jag tränat hemma istället, men rent mentalt känns det inte lika duktigt, som när man har gått och tränat någonstans. Men, men när det blir lite mindre is ute så ska jag komma igång med att jogga och cykla, det blir nog bra. Håll tummarna för att det här inte rinner ut i sanden på en gång.
Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Träning

  1. Petra skriver:

    Hej! En ny läsare här. Har hört talas om dej men jag undrar om vi någonsin träffats? Vad bra du skriver!

    //Petra, Eriks moster

  2. hej underbara du hur har du haft det i dag🙂 allt bra

  3. Åh vill också gymma, men har inga pengar till det..😦

    Jag är livrädd för att spy, har världens fobi (vet inte om du hört det) men därför är jag livrädd för att äta mat utomlands, rädd för att äta i Sverige också.. heh

  4. Gabriella skriver:

    SV: Tack! Hittade ett recept på chokladsnittar på en blogg faktiskt som jag provade. Efter att ha smakat de kan jag konstatera att de var goda=)
    Roligt att du tycker om både dukning, tulpaner o trasmattor. De två sistnämnda tycker jag är två bra ting för att det ska bli hemtrevligt.
    Åh tack ska du ha, vad glad jag blir att höra det!

    Det var ingen som stod mig nära som lämnade jordelivet, men såklart tråkigt ändå.
    Ja Lejonkunden är fin, men sorglig också som du säger! En skvätt tår faller gärna ner från kinden. Gillar mixen av både sorg, glädje o värme i denna film.
    Finns många bra animerade ja, får nog bli ännu mer sånt för min del denna långa vintertid=)

    Vad härligt! Är så underbart att träffa sin nära vän, man får energi av fina människor!

    Vad tråkigt! Men tur att det numera finns bra produkter om man inte tål laktos. Har blivit en betydlig skillnad bland sortimenten faktiskt, det gillar vi=)
    Ja visst blir man, våren piggar helt klart upp. Våren är en längtan för det som komma skall=)

    Läste ditt inlägg ”Barn=Livsprojekt?” , intressant!
    Jag har bara sett reklamen för programmet mammor o minimodeller men blir genast mörkrädd. Jag förstår verkligen inte varför man vill överföra sina egna drömmar (som inte alltid blev lika bra som man hade tänkt heller kanske) till sina barn. Vem har sagt att barnet vill göra samma sak som mamman önskar? Vems önskemål är det som ska uppfyllas? Finns hur mkt som helst att orda om detta ju=)

    Ska hålla tummar o tår för att din nya kurs går bra, du kämpar på bra!=)
    Kram

  5. Den har varit rätt bra den började bra med sovmorron🙂 och sen va vi och handla lite små saker
    Som nya taveldukar så jag kan måla❤

  6. motvi är lite allt möjligt men ja har målat med oljefärg och dom senaste jag ha gjort målade jag med akryll färger och de är skit kul🙂 har aldrig tyckt om och måla förut men nu är de superkul.

  7. Diana skriver:

    ja, foto är kul!🙂 eller hur, helt värdelöst! typ: rita personen mitt emot er, med fel han på 30s utan att titta på pappret och lyfta pennan…… -.- kul va? det är nog så man lär sig måla säkert!

    åh, tack vad fint av dig!!🙂 ja, det tar på krafterna att må så här..
    hur ser din helg ut?🙂
    kramar!!

  8. camilla skriver:

    Vad skönt med seminariet, de kommer nog bli lättare me de nya🙂 vi hade också bytt grupper på vårt seminarium igår de blir lite läskigare nästan hehe:P hur många var ni totalt i klassen från början?:)

    Skönt med lite träning också🙂

    Ja men eller hur det blev ju inget debatt ämne eftersom hon satt där och predikade att lchf var kosten för alla och fungerar för alla. det var det som gjorde mig mest upprörd att hon sa att det funkar för mig så då mår alla bra av det,

    Ha en bra lördag
    kraam

  9. SV: jo om allt går som det ska så kan vi betala fats resan idag🙂
    Hoppas du får en bra lördag🙂

  10. Josefin skriver:

    Jag och gym går inte heller så bra ihop, haha. Var ju ändå ganska aktiv med att gymma före julen, men gymmet i min by är urdåligt. Skulle måsta skaffa gymkort till Vasa.

    Vad har du för planer inför helgen?

    Kram

  11. MyzaaN skriver:

    Filmen var bra, väldigt bra är super nöjd, dem är ju lite råa. Skjuter och slås osv så det beror ju på hur du gillar…men ja jag igllar den skarpt😀

    JC skorna är faktiskt sköna att gå i med tanke på sinda 13 cm i vanliga fall har jag svårt att gå i typ 6 cm. Har dock gått små rundor med dem nu med tanke på att jag inte är så vann vid så höga klackar men har inte fått ont i fötterna av dem iaf😀

    väldigt svag för när han gör ost fylld kyckling, men diverse ostar så som mozzarela . parmesan,.pesto:D

    Spännnade😀 kram

  12. malin-helena skriver:

    Hehe… T9 är farligt. Egentligen skulle man ta bort det. ;P hihi..
    Jag tycker Rock ger en liten extra pusch när jag tränar. Jag blir lite hårdare och vill jobba hårdare. Funkar prefekt för mig!😀
    Vad tråkigt att du inte var helt nöjd med det nya gymmet. Du får kanske testa det några gånger och känna efter hur det känns.🙂
    Tyvärr är det ju så att alla stora träningskedjor är så otroligt dyra.. Riktigt tråkigt.

    Jag har halkat efter lite i bloggandet nu i helgen. Är nämligen uppe hos mamma och pappa nu.🙂
    Men är tillbaka hemma i morgonkväll igen, så då blir det ordning på torpet igen!

    Ha en fin lördag! Kram

  13. Vi såg And soon the darkness🙂 Den var helt okej, ingen favorit dock. Har du sett den?

  14. Malin skriver:

    Tråkigt att gymmet var en besvikelse😦 det känns ju inte så motiverande att gå dit då..
    sv; Tack! jo men visst är kanel gott!
    Vi hade tentafest igår så ikväll tror jag nog att det lutar åt soffan och kanske ett halvt öga på tv-skärmen, eller något i den stilen.
    Vad ska du pyssla med?🙂

  15. Anna Terneborg skriver:

    Oj, jag och gym har aldrig riktigt klickat. Jag spelade handboll i tolv år och fick min träning därigenom, sen efter jag slutat har det inte gått så bra det där med träning över huvudtaget😉

    Svar: Men tack så mycket! (a)
    Hade en jättetrevlig kväll med goda vänner🙂 Hoppas även du hade en fin fredagskväll!

    Kram på dig

  16. Åh nä exakt det var dom ju inte ,hehe..men ruskigt goda kakor ändå faktiskt;)Nyfiken på jag hittade på igår,kika min blogg;)

  17. Elin skriver:

    Vad gör du om dagarna? Vad pluggar du?

    Barn ska få vara barn, dom har massa år att vara modeller.

    Samma här, dom bor ihop båda två, vi är fyra i familjen.
    kramar

  18. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    Tack för din fina kommentar🙂

    Min dag är seg och go, och jag ämnar inte ens öppna studierna idag😉 seminarier och sådant tänker jag på imorgon istället.

  19. Dennis skriver:

    Precis! Att vara nördig betyder för mig att gilla något väldigt mycket och vara väldigt insatt i det, specialområde typ😛 Love being a geek, så att säga🙂

    Håller med dig, spider man filmerna har varit en flopp, Marvel nörd som jag är så tyckte jag 1an var super bra! Men sedan floppar den totalt i 2an och 3an, de följer ju inte serien för fem öre? Sedan att Eric Forman från that’s 70s show gör saken inte bättre……Nä jag har höga förväntningar om den nya Remaken av spider man, den RIKTIGA från serien, The amazing spiderman, håller tummarna för att den ska bli grym!😀

    Tittade också en massa Pokémon och spelade dessutom och samlade på kort när jag var mindre, älskart! Haha

  20. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Tackar!
    Ja, men precis. Det kan vara en sådan för skön rulle man inte behöver tänka alltför mycket till🙂 Dem är också bra emellanåt.

    Jag älskade handbollen, den var mitt allt ett tag. Gemenskapen blandat med sin stora passion, det var bland de bästa åren i mitt liv🙂 Tyvärr tröttnade jag av någon anledning, jag bara stängde ner och ville inte göra det längre. Får se hur det blir i framtiden.

    Idag är planerna bara bio (om kollektivtrafiken går som den ska), och sen blir det film -och seriemys ikväll🙂 Själv då?

  21. This Is Olessia skriver:

    planerna ändrades i sista minut och det vart utgång😀

    hahaha får inte aaalls dåligt samvete för jag inte tränar😛

  22. Paparazzibecka skriver:

    sv: Okej, vad kul att höra! Jag får väll försöka komma igån och få mer till att fotografera.
    Tack så mycket du. Ja, det är lite kul med ett annorlunda ställe att ha den på.🙂
    Mamma har den egyptiska ”livets nyckel” på sin handled. Jag får se om jag kan fixa det, man vet aldrig!

    Ja, Media är linjen, foto är inriktningen och sedan la jag till journalistik med.🙂

  23. angelica skriver:

    sv haha ja precis!
    ja på handleden är skitsnyggt!😀

  24. MyzaaN skriver:

    Tack snälla har på mig den i ett inlägg osm kommer senare så du får se då😀 men så illa ser det inte ut ,D

    nej förstår vad du menar😛
    JC är ju rätt sådyra … tror nelly har liknande.. för tyå 400 kanske😛

  25. Josefin skriver:

    sv: Jahaa.. Ja det är sällan kul det här med studierna.

    Jag kommer nog högst troligen bara ta det lugnt resten av helgen. Behöver en sån helg nu.🙂

    Kram

  26. emma skriver:

    Godkväll, allt bra? kramis

  27. Marcus Å skriver:

    Skönt att komma igång med lite träning! Jo, tack det rullar på bra med mina studier, en gång i veckan lägger vi ut en tidning som vi jobbar med. Du får gärna läsa den på http://pdf.enytt.com/

    Ha det bra!
    Kram

  28. Jasmine skriver:

    Jag tränar på Friskis & Svettis i Göteborg; jättebra! Jag går dock mest på pass, men de gångerna jag har varit i gymmet har jag inte haft något att klaga på. Dessutom är det trevlig stämning och F&F är ett ställe för alla typer av människor med olika kroppsformer. Kanske kan du kolla närmare på det.🙂

    Svar: Tack för dina ord. Jag menade inte att dumförklara övriga elever på skolan, men ibland känns det som att jag är en av få som verkligen vill lära mig något nytt och mer fördjupande i skolan.

    Jag kan tänka mig att jag själv föredrar fluffig maräng framför hård…

    Jag håller tummarna för att det går bra för dig även denna termin. Du är duktig!

    Min helg har varit riktigt mysig. I lördags shoppade jag med mamma och hittade en ursnygg klänning som jag redan är förälskad i. Dessutom var den på rean och därför betalade jag bara 50 ynka kronor för den. o.O❤
    Hur har din helg varit?

    Kramar

Kommentera

