Pre-course Jitters

Imorgon börjar min nya kurs: Teorihistoria, och jag känner mig redan nervös och smått stressad. Den här kursen är mer packad än någon annan kurs jag har haft, det är mycket läsning (som vanligt), fler föreläsningar och fler seminarium (vilket betyder fler uppgifter). Vilket egentligen inte är något negativt, förhoppningsvis så är man mer redo inför tentan när man då har tagit sig igenom allt detta, dock så avslutas denna kurs med en salstenta, istället för en hemtenta, vilket gör att det sugs åt i magen; jag gillar verkligen inte salstentor.

Jag har nu suttit och planerat och skrivit upp allting i min kalender, så att jag förhoppningsvis kommer att kunna hålla mig enligt schema när det gäller alla läsanvisningar och uppgifter som ska lämnas in. Men det är bara att kämpa på, eller hur? Sedan har jag ju er, mina fina läsare som alltid är så fina och stöttar mig, det känns bra! Om lite mindre än en månad är denna kurs klar i alla fall, håll tummarna för mig!

Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Pre-course Jitters

  1. hej allt bra med dej i dag gumman ?

  2. This Is Olessia skriver:

    Blir en lugn kväll😛 för dig?

    skoj med en ny kurs

  3. Josefin skriver:

    Alltså jag vet inte varför jag blir så rädd för den. Den är verkligen så otroligt övernaturlig och jag vet ju att det inte händer i verkligheten. Men det är något med den. Den är verkligen bisarr och obehaglig på något sätt. Spec i den asiatiska versionen. Den lilla pojken i filmen skrämmer mig något otroligt. Jag kan inte kolla Scary Movie 4 (tror jag) eftersom den lilla pojken är med där. Och då ska ju den vara humoristisk. Men jag har verkligen väldigt obehag av att se något som har samband med The grudge.

    sv: Shoppade lite smått och gott. Lite kläder och sådant. Kollade även runt på penkkisdräkter men det fanns tyvärr inte så mycket. Men de skulle väl få in mer nu i veckan så måste väl ta en trip till Vasa då igen.

    Hur har din helg varit?

    Kram

  4. – ja, den är bra!

    jaha, vad roligt! Det blir säkert jättebra. Är det teorihistoria?🙂

  5. Caroline skriver:

    du kommer klara det superbra!
    jag skriver en guidebok om en stad i Polen som projektarbete, men ångrar det nu i efterhand. det är så mkt man måste ha med! mkt mer än jag trodde:/

  6. Tack :)oj va roligt med en ny kurs🙂
    jo de är bara bra med oss.
    En håller på med pälor en diska en kryper runt full fart med andra ord.
    själv sitter jag här och kolla på lite gamla bilder och längtar till sommaren🙂
    Och fundera på om de finns nå bra hemmsidor för överviktiga skulle behöva lite knuff i ryggen till å börja träna och gå ner i vikt

  7. Jo de kan nog stämma som du säger man få ju mer pepp om man har nån att prata med och kanske behöver göra samma sak🙂

  8. hehe alltid hur min dag har varit får du en vink om i min blogg;)Orkar inte svara varje gång;)
    Hm näää inga vanliga blogginlägg i boken,vissa är djupa,vissa är en vanlig tokig dag på jobbet,recept,kloka ord,mera fakta om personerna helt klart..jättekul att läsa verkligen!

  9. – jo samma här tyvärr!

    Det låter roligt, lycka till!🙂

  10. Empan skriver:

    svar: uh så kul. tackar som fan!!

  11. This Is Olessia skriver:

    planerar inte så mkt faktiskt =) tar en dag i taget

  12. Jenny skriver:

    Haha, fick du se någon skräckfilm i fredags?😀 Lycka till med den nya kursen. Förstår att det känns jobbigt med salstenta men det ska nog gå det med!🙂

    svar: Tack så jättemycket för dina snälla ord.🙂 Känns lite bättre med profilbilden nu. Egentligen så tycker jag vanligtvis inte mitt utseende är så hemskt, men jag blir nästan aldrig bra på foto. xD Haha. Men nu sitter den där och där får den sitta kvar. Min farsa är engelsk/irländsk men mamma är svensk. Sen har jag tydligen lite allt möjligt annat i mig som skotte och finskt blod. Men jag säger engelsk/svensk för det mesta.😛 Haha. Farsan är från Whitechapel i London från början och flyttade tillbaka till England 2008. Mamma är värmlänning… haha.😀 Men jag har ju läst att du är adopterad, men varifrån har du dina rötter?

    Haha, ja men så var det ju alltid. Man var jättepopulär den dagen och sen var det glömt. Jag var nog inte ens populär en enda dag, men det är jag egentligen lika glad för. Jag har lite scenskräck och gillar inte att vara i centrum.🙂 Gode gud, vad glad jag är att jag inte mindes savannbyxorna. Eller nu minns jag ju dem men såna hade jag tack och lov inte. xD Jazzbyxorna var också roligt. Utsvängda i glansigt trikåmaterial. Vad tänkte man egentligen?

    Vi får hålla tummarna för varandra så ska det nog gå kanonbra med plugg och jobb och allt det kan innebära.🙂

    Jo, men efter jag såg Rihanna så tyckte jag att knallrött var jättesnyggt om man har mörkare hy. Egentligen passar det ju bättre på någon som inte är blek. Är man blek har man oftast rosa toner i huden och då skär sig håret något så fruktansvärt mot ens eget ansikte. Men beror lite på. Men jag tror det är jättesnyggt i allafall!🙂

    Jag och pojkvännen träffas nästan varje helg ändå. Han bor ju 15 mil bort och det tar bara 1 ½ timme med bil så det är inte så farligt långt bort.🙂 Har väl bara hänt två gånger under hela halvåret att vi inte träffats under helgen. Haha.😀 Men det är skönt som sjutton att det inte behöver gå jättelång tid emellan.

    Vad tråkigt att du kände dig utslagen, men jag hoppas du piggnade till sen.🙂 Kramar

  13. Gabriella skriver:

    SV: Tack för dina fina o värmade ord, jag uppskattar det!

    Är svårt ibland att få till nyttiga o mättande mål, men ibland så=) Jobbigt med laktosallergin! Känner med dig, har själv varit allergisk men sen några år tål jag det otroligt nog. Hoppas det blir bättre för dig med!
    Ja, jag vet ju vad jag bör göra, så det dåliga samvetet borde flytta på sig!=) Skämt o sido, som du säger bättre att fokusera på att bli frisk o lägga energi på det.
    Konsigt hur det har blivit, med årstiderna som spökar. Och även om en lång vinter inte alltid är roligt så vill man ha en riktig vinter, varför ha årstider annars=)
    Ja visst är det, jag är big fan av Ice age måste jag säga! Som jag skrattar haha. Vilka är dina favoriter bland animerade filmer?

    Mitt illamående har bråkat med mig idag men förutom det har jag träffat min fina efterlängtade vän Rebecka, otroligt fint! Hur har din dag varit?

    Jobbigt med salstenta! Är ju inte konstigt med nervositet inför sådant, man vill ju så gärna klara de. Bra att börja i tid, planera o strukturera o framför allt hålla sig till planeringen är att rekommendera. Hoppas så det går bra!
    Kram

  14. Paparazzibecka skriver:

    sv: hon tyckte att det var en sjukt dålig idé och t.o.m bad mig att inte göra det.
    Har hört både massa jag och nej men känner att jag försöker spara pengar och då ska jag inte lägga pengar på sådant som inte är så jätteviktigt. Finns så mycket jag vill uppleva, så det blir att lägga pengarna på en Rebecca & Fiona biljett istället för piercingen.🙂

    -Tack, jag är super nöjd med min tattoo.🙂
    och håret måste jag lära mig att stayla lite. Det tar mer tid att fixa det på morgonen nu.

    Jag pluggar media -foto&journalistik.🙂

  15. Vivi skriver:

    Ibland stressar man upp sig för att man har mycket framförsig men tyvärr ger det ju oftast motsatt effekt, gör upp en liten plan på hur mycket du ska läsa varje dag, ge dig själv ledig tid ibland och ta en sak i taget, det är nog de råd jag kan ge,. Det kommer gå bra !
    Jag hatade själv salstentor och klarar man itne av dem kan man faktiskt alltid prata med en syokonsulent eller kurator på skolan, de brukar kunan hjälpa !🙂

    Examensfesten var fin och jag hade på mig en långkjol & topp, svarta båda två ..lite trist men stilrent iaf🙂
    Hoppas helgen varit bra.
    Kram!

  16. malin-helena skriver:

    Uha, jobbigt att känna så inför en kurs. Men jag kan absolut förstå dig. Hoppas att din planering fungerar fint så att du kan hålla det! Jag är också en sådan planerare.😉 Även om något skiter sig så tycker jag i alla fall att det är skönt att lägga en planering när man är stressad, för man lugnar ner sig en smula av det.
    Mysa i soffan med sambo brukar lugna ner.🙂

    Lunchen vad god och min sambos pappa är så härlig så, hans mamma var där med vilket var roligt.🙂
    Dock blev det ingen promenad, men men.. det var ingen större fara för min del. Var ju så kallt ute ändå så. ^^

    Kram!

Kommentera

