Coffee Date

Idag har jag haft det jättemysigt tillsammans med en arbetskollega från i somras, S. Hon är så himla fin och sprallig, man blir alltid glad av henne. Det var skönt att denna fika-date äntligen blev av, vi har pratat om det sedan i somras, men det har varit mycket på senaste med plugg och allting; men någon gång måste man ju värna om sina relationer utanför kurslitteraturen också.

Jag hade tur när jag smsade med S imorse, hon befann sig här i närheten och det var en jättehärlig stämning när vi sågs, dock finns det inget laktosfritt i denna stad känns det som, förutom på Konsum och sådant. Tråkigt.

Vad har ni gjort idag?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Coffee Date

  1. – haha, tycker att det skulle vara kul att testa!

    gymnasiet, okej kul!

    yes, det är idag. Tack🙂

  2. This Is Olessia skriver:

    men många har ju soya kaffe🙂 det är ju laktosfritt. Själv försöker jag hålla mig från laktosen och gluten men det är ju så svårt när det finns överallt :S lever med lite uppsvälld mage + konstiga toalett besök. hahaha

    Det jag har gjort idag har jag bloggat😀 varit inne i shoreham (bilder) och nu på kvällen har jag ätit ute

  3. kul att ni träffades till slut! ^^

    svar: jag då jag älskar att läsa. dock hinner jag inte läsa så mkt som jag vill eftersom jag är tvungen att prioritera annat framför läsningen, men läser så fort jag hinner. ^^ vad för slags böcker gillar du?😮
    jo vi håller på med disskutioner i klassen, och då valde jag att diskutera dödstraff och jag är mot, men har bara hittat fyra argument, har du ngra argument som du skulle kunna dela med dig av efetrsom vi har samma åsikt när det gäller dödstraff.😮

  4. – Eller hur, himla tråkigt.

    Bara närmsta famlijen, yes en pyjamas och en blus🙂

  5. Caroline skriver:

    tack:D
    det är bra med mig! hur är det själv?:)
    joo jag kommer ihåg dig!!😀 vad roligt att du hittade till min blogg igen,ska absolut följa dig (y)
    älskar när en sån där fika äntligen blir av:))

  6. sv: håller med dig! Hoppas det går bra med hemtentan, känner igen det där. Själv lämnade jag in en stor artikel i fredags så det har tagit på krafterna, haha.

    Nämen vad gullig du är som kommer ihåg det! Det var ett tag sen, snarare sagt ett år😉 Jag mönstrade och blev godkänd och skulle ha gjort GMU i mars förra året, men jag kom in på utbildningen jag ville komma in på istället – Journalistik och Multimedia😀
    vad var det mer vi pratade om? Vi pratade ju inte bara om mig .. förlåt du kanske kan fräscha upp mitt minne?🙂

  7. malin-helena skriver:

    Åh, det är ju så roligt när man äntligen träffar någon sådär.🙂 Även om det bara är en fika, så är det ju kvalitén på träffen och inte hur länge eller mycket man träffas.🙂

    Sv: Jag hade aldrig överlevt en middag med bara en varmakoppen. ^^ Jag äter så extremt mycket. *fniss*

    uha, så det blev otur i fredags? :O Inte bra, fixade det sig till det bättre då?🙂

    Hoppas du haft/har en trevlig helg i alla fall!

  8. Vardagen rullar på som vanligt 110 km i timmen med vår going;)Mmm för den soppan var verkligen inget god..Nu har bloggboken varit på mellanlandning hos mig. Underbart att få se vad alla har skrivit! Har även uppdaterat med orterna den varit på;)

  9. Va roligt att ni fick ihop en fikadate till slut! Visst är det ofta så att man bara går och pratar om det men det blir aldrig riktigt av. Det är så synd egentligen att man bara låter det rinna ut i sanden men ibland finns inte tiden helt enkelt🙂

    Jo jag har wordpress men min sida ser nog inte helt ut som den du har. Jag har ingen avatar eller statistiksymbol på min. Kanske är annorlunda när man har en annan adress än just wordpress.com och bara använder programmet. Men tack för hjälpen iaf!

    Tack snälla för att du vill ställa upp på att skicka laktosfria recept!😀

    Jag såg förresten igår att de startat den första säsongen av Junior Masterchef Australia nu på 8an på lördagar, det måste jag ju bara följa! Kul att det kommer på tv när vi precis pratat om det!

    I helgen har vi städat bort julen, blir dock inte mycket roligare än så haha. Känner mig väldigt lat för tillfället😛 Jo jag är född 88!

    Kram

  10. Josefin skriver:

    Har lovat mig själv att aldrig se The grudge igen. Jag kunde ju int leva normalt efter jag sett dem. Usch…

    sv: Har varit i Vasa hela dagen/natten igår. Först shoppade vi och sen bar det av på krog. Dock en nykter kväll för min del.🙂

    Kram

  11. – haha, ja det var nog det…

    Den blev toppen, ja hon blev jätteglad.🙂

    inte så mycket faktiskt, själv?

  12. Jasmine skriver:

    Jättefin bild du har hittat!
    Roligt att fika med en vän. Det är alltid lika trevligt.🙂

    Svar: Tack, tack. Jag har redan gjort fyra skapelser sen årsskiftet. Det är inte mycket, men jag är nöjd ändå. De är alla väldigt fina enligt mitt tycke. Jag hoppas at du håller dig uppdaterad?😛
    Roligt att du blev så förtjust i tagen med lila och blått. Jag satt en bra stund med det; fick inte riktigt ihop färgerna och designen. Men resultatet har blivit omtyckt och det gläder mig.🙂

    Naw, en ny kurs kan jag tänka mig är spännande. Vad handlar den om? Känns det bättre nu, när det har gått några dagar?

    Idag är jag hemma från skolan. Har eget arbete och ska bland annat skriva en uppsats om ‘Alice i Underlandet’.

    Ta vara på dig.❤
    Kramar

Kommentera

