Friday 13th

Ja, mina kära läsare idag är det Fredagen den 13:e, är det någon som tror på denna otursdag?
Själv är jag inte sådan som tror på det, men det kan ändå smyga sig in i tankarna. Men idag känns det som att dagen har börjat väldigt bra, utvilad och vaknade av att rummet var fyllt av sol (eller ja, solstrålar). Sedan satt jag i sängen med laptopen och läste igenom tentan ytterligare en gång och reviderade lite till, har kommit upp i precis rätt antal ord nu också, vilket känns skönt!
Sedan kikade jag in här på bloggen och såg att jag slagit besöksrekordet, tack vare er! Ni är helt underbara. Senast igår talade jag med min mamma på telefon, som var på tåget, på väg hem från Göteborg och vi började prata om bloggen. Jag berättade då att jag förra året i Februari satte besöksrekord med 116 unika besökare. Men igår så slog ni det, 158 unika besökare, det är otroligt!
Så för mig har denna dag börjat bra, trots att jag självklart känt lite nervositet kring tentainlämning och allt det, men ni håller väl tummarna för mig? Man kanske ska ”fira” den 13:e med en skräckfilm ikväll, hmm…får se ifall jag lyckas övertala E, han gillar inte skräckfilmer vidare mycket, gör ni det?
Pussar och Kramar

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bloggen, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Friday 13th

  1. – åh, jobbigt med tenta hade nyss två… Men det är skönt när dem är inlämnade, lycka till med din!
    Detsamma. Fira mamma som fyller år och så, dudå?🙂

  2. Lycka till med tentan du🙂 har du nå planer inför helgen ?
    jag hade besökreckord förra veckan på hela 233st och så många ha jag aldrig haft på min blogg förut🙂

  3. malin-helena skriver:

    Jag hittade din blogg via Vivi, och fastande direkt. Gillar den verkligen.🙂

    Jag är en sådan som tänker att fredag den 13 är dagen då världen går under, då döden lurar bakom varje knut och jag kommer halka på en isfläck! Haha..
    Nee, men jag tycker att det är roligt att tänka att det är otursdag idag, för om jag har tur så gör ju det mig desto mer glad.😉
    Men min dag har börjat fantastiskt och jag ska snart iväg på en lunch med en vän.🙂 (Bara jag inte sätter maten i halsen då) :O

    Ha en toppen dag!

  4. Josefin skriver:

    Jag älskar skräckfilmer. Bästa som finns!

    sv: Jag såg det!! Omg, mitt liv är helt igen nu när one tree hill börjat igen! Haha🙂 Jahaa, jamen det blir bara att vänta och se nu då.

    Kram

  5. paparazzibecka skriver:

    sv: Nu ligger några bilder från tattoo studion uppe, dock se man inte så mycket. Men det kommer en bättre bild snart!
    Har även klippt av håret! Hade på 50cm innan, vilket är föööör lång tycker jag. Så nu är ca 10cm borta!🙂

    Praktiken är via skolan men jag har skaffat praktikplatsen på egen hand!
    Ja, Modette är sjukt nice. Ska bli kul att få jobba med Natalie och Amanda Berg under en månad och träffa massa spännande människor. Finest är ju mer nöjesliv och sådant, med kändisar, event och party. Men känner redaktionschefen så blir kanske praktik en annan gång där!

  6. Hihi nej vi är inte gifta men kan söga att det handlar inte om det;)Inte heller adoption,barnafixandet klarar vi på egen hand;)
    Kul med rekordet,grattis!!

  7. Ah just det samhäll humanistiska linjen är massa språk så jag läste spanska,franska,italienska,grekiska,tyska,engelska o vanliga ämnen med såklart men med inriktning humaniora;)

  8. ÅH så roligt att det bara kommer fler och fler läsare! Hur ser du din statistik, du har ju också wordpress menar jag. Jag har googleanalythics men vet inte om man kan lite på den till 100%🙂

    Jag håller med dig om att sveriges mästerkock inte alls höll samma mått som de utländska och kändes aningen mesigt. Men iår känns det som de tuffat till sig ordentligt och inte är rädda för att vara ärliga, det gillar jag!

    Ja jag vet inte hur jag hade klarat en sån tävling under all press, det är ju lätt att man misslyckas och gör saker man normalt inte skulle ha gjort. Men man kan ju önska att man hade kunnat komma någon vart i en konditor-version av tävlingen😀

    Det vore jättegulligt av dig att skicka recept, självklart får du all ära för dem. Är bara tacksam för att du vill hjälpa till!

    Hoppas du får en fin fredagkväll, några roliga planer? Kram!

  9. Vivi skriver:

    Klart vi håller tummarna !🙂
    Jag tror inte mycket på fredagen den 13:de & jag har ändå jobbat som croupier många sådana fredagar ;P
    Visst är det kul när man ser de där siffrorna klättra, de komemr säkert klättra ännu högrem du har en bra blogg !🙂

    Jag kommer ihåg när man pluggade, det var knappt att man hade en krona över, så jag förstår precis🙂

    Idag är planen att åka hem & fira en tjejkompis, jag ska på examensfest direkt efter jobbet nu, ska bara köpa lite blommor !🙂
    Ha en riktig toppenhelg!
    Kram!

  10. november skriver:

    jag tror inte på att fredag den 13 är en orursdag. ^^

    Svar: jo min klassföreståndare sa det, att det är i tvåan det blir roligare och trean är roligast. jag har ju trots allt bara gått här en termin så jag kanske dömer stället för snabbt. Men det är själva klassen och aao, allt. Det känns inte rätt, men det blir säkert bättre med tiden.😀

    Hoppas din helg blir bra!

  11. This Is Olessia skriver:

    Jag tror inte på det där fjantiga skrället😛 haha

    åh kul med besöksrekoord😀

  12. Grattis till besöksrekordet!😀 hihi ja vore kul att se en skräckfilm ikväll, är inte så skrockfull av mig men man kan ju ”fira” ändå😀

    – Tack söta du! Det är bara bra med mig! Sj?🙂

  13. Gabriella skriver:

    SV: Tack! Ja visst är det, jag älskar blommor. Det ger en liv verkligen=)
    Känner med dina tankar men samtidigt var ju vintern väldigt sen i år så är ju inte konstigt alls att önsketänkandet om att våren redan är här tog vid=)
    Jag är ingen vintermänniska men måste säga att vintern kan vara väldigt vacker, är fint när man kan följa årstiderna.
    Gillar fina animerade filmer. Enkla, lättsamma och söta.
    Håller alla tummar o tår för att din tenta går bra!
    Tack, roligt att höra! Jag pluggar till danslärare. Trivs du med ditt plugg?
    Åhå se där, ja Sri Lanka ligger ju nära Indien=)
    Tack för dina ord! Jag har varit rejält förkyld o hostat väldigt kraftigt, tillslut tills jag fick en spricka på revbenet. Lite förvånande men mest ont.
    Och grattis till dina unika besökare, härligt!
    Kram

  14. Josefin skriver:

    Den var dock på spanska, men det gjorde inget. Verkligen sevärd, men usch. Vet inte om det var för att mina vänner satt bredvid mig och skrek som jag också gjorde det? Jag som aldri blir rädd (om det inte är The grudge..)

    sv: oooh, nice! Längtar verkligen efter flev avsnitt nu!

    Hur har din dag varit?

    Kram

  15. åh fy ja jag kan förstå de tog den lång tid ?
    ja vi hade riktigt mysigt spela spel och pratade en massa skit snack

  16. This Is Olessia skriver:

    jodåå min dag har faktiskt varit bra😀

  17. This Is Olessia skriver:

    okej😀 hoppas ni träffas över en fika!!

  18. – den låter fin!
    Jag hade två stycken i historia, en om upplysningstiden och en om andra världskriget. Läser business som är en ekonomisk linje. Vad går du för något?🙂

    Hon fyller 47 år!

  19. november skriver:

    har bara läst … Ungefär sju sidor så jag vet inte precis, men den är bra hittils iaf. Den är rolig, alltså skriven på ett humoristiskt sött. ^^ gillar du att läsa?😮

  20. hehe jaaa svaret kommer förr eller senare lovar!Vill du kanske köpa ett hjärtepin av mig?

  21. Jasmine skriver:

    Jag tror på fredagen den 13e om det blir en dålig dag, annars ser jag mer allt som går över förväntan denna dag som tur.🙂
    Denna månad hade jag i alla fall en riktigt bra dag.

    Åh, roligt att du hade besöksrekord! Vad var det som gjorde att du lyckades få det?

    Svar: Tack för dina ord. Västtrafik är verkligen något av det sämsta och jag skrattar gott åt dem i princip varje dag. Det är patetiskt att de inte ens verkar inse sina egna brister – trots att jag som en av många resenärer har visat konkreta exempel på hur dåliga de faktiskt är. (Men man kan alltid hoppas att det blir bättre…)

    Att vara hemma börjar kännas okej. Så länge jag har något att göra i skolan – skolarbete eller kompisar som också har håltimme – känns det ganska acceptabelt.
    Jag har redan börjat räkna ner till nästa resa till Stockholm, det är lite lättare att leva då.
    Hur mår du?

    Ingen fara. Jag och R har trots allt varit tillsammans ett tag. Jag borde kanske skriva ett nytt inlägg om hur jag och R fick kontakt – skulle det vara något?

    Jag hoppas att du vet att dina smickrande ord gör mig lika glad varje gång. Du har förgyllt många av mina dagar, tack för det.❤
    När tiden är rätt och jag kanske bor närmare huvudstaden träffar jag dig gärna väldigt ofta. Du är också fin och jag skulle uppskatta att ha en vän i Stockholm redan innan jag flyttar dit.

    Jag har haft en bra dag, faktiskt. Trots dåligt fysiskt mående har jag mått bra och varit glad.

    Ta vara på dig.❤
    Kram

Kommentera

