Middag


Jag har alltid älskat att laga mat, eller nja…alltid och alltid, men väldigt länge. Inser först nu såhär i efterhand, när maten är nedpackad i matlådor att detta kanske inte var den mest aptitfulla bilden jag hade kunnat lägga upp, hade kunnat fota när det låg i skålar och klart för att äta. Men jag tyckte att det såg så gott ut på spisen och luktade så härligt. Men Chili con Carne, har jag bjudit på idag; efter eget huvud, så det finns inget direkt recept, men det är mest att slänga i det lite av allting och i mitt fall så är det mycket chili. Stark mat är så himla gott.
Gillar ni att laga mat? Har ni någon favoriträtt ni brukar laga?
Om ni gillar att laga mat, föreslår jag att ni också lägger upp en middagsbild — behöver inte vara maten-på-spisen, men bara en bild, det är roligt och kan inspirera andra därute som kanske har lite idétorka.
Det blev succé i alla fall och som tur är finns det lite att ta med som lunch imorgon. Imorgon gäller det nämligen att x-kolla (kan inte riktigt skriva dubbelkolla, för jag vet inte hur många gånger jag har kollat, därav x:et) tentan innan jag ska lämna in den imorgon klockan, 17.00 är deadline, men lär åka in lite tidigare bara för att vara säker. Har suttit med tenta hela dagen idag och kollat alla referenser så att allting ser bra ut och stavkontrollerat och allting sådant där, jag hoppas att det går vägen, ni håller väl tummarna för mig?
Vad ska ni hitta på i helgen?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Mat/Bakelser, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Middag

  1. This Is Olessia skriver:

    ååh jaa jag gillar laga mat :D:D det som jag gillar. fisk, räkor, äggröra och sånt😀 yummiiii

    Jag vet inte vad som hittas på i helgen:/ vad ska du göra?

  2. This Is Olessia skriver:

    jaadå🙂 kan säkert ta lite bilder från sommaren. Dock blev det ju mest bara sallad😛 haha

    åh okej🙂 skönt ju att bara vila

  3. This Is Olessia skriver:

    Jag älskaar när det är lite utav allt + dressingen är viktigt😀 och till det ska man ha halloumiiii.

    filmtips.. oojjj, hmm jag vill se black swan och one day =) dom är rätt nya tror jag.

  4. – tack fina du! Min dag har varit toppen, din då?🙂

  5. tack gulliga du . jadu jag vet inte riktigt vad jag vill läsa därför drar jag mej väldig mycke för att söka nått

  6. Ser gott ut det där!
    Japp är mammaledig och innan jobbade jag;) Ja för mig är en bra kamera ett måste då jag fotar hela tiden typ;) MEN jag gick inte media,hehe…I gymnasiet gick jag samhäll/humanistisk..
    Ha en bra dag…

  7. Vivi skriver:

    Tyvärr gillar varken jag eller maken att laga mat, så det går si så där med matlagningen hemma :p Jag försöker däremot att ändå laga någorlunda varierande mat, pröva ngt nytt ibland och laga efter tallriksmodellen, men vissa dagar… *pust*

    Tycker det låter som en bra plan att kolla igenom arbetet lite senare, som du säger brukar man stirra sig blind efter ett tag🙂

    Jag fyller år i februari, ganska tidigt, hela 31 år blir jag😉 Jag är faktiskt en av de personer jag känenr (och jag känner ju mig själv ganska bra dessutom hi hi ) som inte har någon åldersnoja. Det är helt okej att bli äldre, den dagen man slutar bli äldre är ju den dagen man dör så …🙂
    Kram !

  8. aa fast de va inte så många som ville va med konstigt nog.
    va bra att de känns bra hit tills . för de är ju så jobbigt om de inte känns bra.
    Vi ska gå och leka med en kompis till mej och hennes barn sen vet jag inte de få vi se🙂

  9. Jenny skriver:

    Chili con carne… *dreglar* Det var länge sen jag åt det! Nu fick jag middagsinspiration.😀 Tack!

    sv: Haha, ja blogg världen är väldigt liten, men man hittar ju nya bloggar genom sina favoritbloggar så det blir oftast att man läser samma bloggar till slut. Det handlar ju även om vad man är intresserad av att läsa.🙂

    Haha, vilken syn. Jag kan tänka mig att du var populär. Det var ju alltid populärt att se ut som någon i Spice Girls. Men jag vägrade faktiskt att ha Adidasbyxor. Jag hade andra mjukisbyxor som jag gillade mer. Fast hela högstadiet så gick jag mest i svarta jeans, svart tröja och Converse. Vilket jag fortfarande gör än idag.😀 Ha ha. Det var några få trender man hoppade på bara, eller använde för att man fått grejerna i present. Jag minns inte savannbyxorna dock… det kanske jag ska vara glad för.😀

    Vad kul att du ville skriva det. Jag kunde inte heller riktigt komma ihåg vad som var mode just då men jag kollade i gamla skolkataloger. Fast det är ju inte alltid man har dem nära till hands. Det går ju att googla.🙂 Men du måste ha gått i högstadiet när jag gick gymnasiet. De värsta trenderna jag kommer ihåg från den tiden var att man skulle ha kjol över byxorna. Det såldes till och med byxor med fastsydda kjolar. xD Sen kommer jag ihåg att tjejer sprang med nätbrynjor.:/ Sen skulle allt se så futuristiskt ut som möjligt när vi närmade oss millennieskiftet. Haha. Linkin Park var väldigt populära, och även Creed och Staind. Metallica har väl alltid varit lite ”underdogs”. De är populära hos de som lyssnar på den musiken. Men det går ju att googla fram det mesta. Jag googlade en del för jag hade glömt ganska mycket.🙂

    Det är förbannat tufft i jobbvärlden just nu så det går trögt för alla. Jag vill ju helst jobba med djur, men jag har liksom redan gjort det. Jag har jobbat på ridskola och det är jättekul, men det finns knappt såna jobb och man tjänar nästan ingenting. Så det får man hålla på fritiden. Men hoppas att du är nöjd med din utbildning och håller tummarna för att det går fortsatt bra.🙂

    Haha, tack så mycket. Jag trivs i min svarta lugg, men det är jobbigt att hålla efter. Jag är naturligt ljusblond så när håret växer ser luggen lite knas ut. xD Haha jag trodde jag var ganska unik när jag färgade mitt hår, men ett halvår efteråt så åkte jag till England och då ser hälften av alla tjejer ut som mig! *asgarv* Typiskt!

    Det är ganska skönt att inte bli full faktiskt. Man märker ju hur fulla människor beter sig och man vill ju inte gärna vara som dem. och om alkoholen är billig är det en stor fördel.. fast det blir det aldrig för mig. xD Dricker massor när jag väl är ute för jag vill testa ALLT!😀

    Håller tummarna för att det går kanon på tentan. Vet precis hur du menar med att man tycker att det inte duger, men ibland kan man förvärra saker genom att övertänka. Men låt någon annan läsa igenom och säga sina åsikter också. Det brukar hjälpa mig iallafall.🙂

    Det blir inget Skåne. Min pojkvän pluggar där nere så skulle hälsa på honom, men han ville hem till Värnamo i helgen så ska träffa honom på hemmaplan istället.🙂 Möjligtvis att jag kör ner honom till Skåne på söndag.🙂 Vad ska du hitta på i helgen? / Kramar!

  10. Dennis skriver:

    Chili con carne! Så gott! Mat är passion, finns inget bättre! Haha😀

  11. Jag älskar också stark mat! Vore kul om du ville dela med dig av recept någon gång😀

    – aw tack så jättemycket!!😀 Vad gullig du är, men så ska du inte känna, du verkar som en grymt duktig och talangfull tjej!

    Varsågod! Vi har inte hittat på något speciellt än, det är i mars😀 Men vore kul att fira genom att göra något annorlunda eller romantiskt ^^
    Kram

Kommentera

