Mina Käraste

Tack fina Vivi för awarden  – Liebster Blog.
Jag och Vivi har inte snackat så länge, utan är en ny bloggkontakt. Hon är supertrevlig och charmig och även om jag inte har träffat henne, så är det som att hennes ‘glimten i ögat’ förs vidare via hennes kommentarer; man blir alltid så glad. Vidare vill jag också tacka henne för de fina orden hon skrivit om mig.

Meningen med denna utmärkelse, är att man ska få fler läsare genom att länken sprids runt ute i Bloggosfären. En modern version av Pay it Forward – if you will. Får du en award och vill anta den så tackar du och länkar till personen du fått utmärkelsen av och sedan för du vidare den till 5 andra blogg/are/erskor.

Det är verkligen svårt att bara välja 5 av er, men de jag sprider vidare denna award till är följande bloggerskor:

Eleonore –  En bloggerska som jag har haft kontakt med ganska så länge nu, en jättefin tjej som har en sådan fin och inspirerande blogg (gillar du mat eller bakelser, kolla in denna smaskiga blogg!). Dessutom är hon nu blivande mamma och jag önskar henne all lycka❤.

Jasmine – Också en bloggerska som jag har haft kontakt med länge, hon är även den som under 2011 kommenterade flitigast på min blogg, det tackar jag för. Jasmine är en superfin, sprallig och glad tjej som jag hade chansen att träffa förra veckan. En smart, insiktsfull tjej med en väldigt kreativ sida!

Lisa – En insiktsfull tjej som skriver otroligt bra inlägg, jag kommer aldrig att glömma första gången jag kommenterade hennes inlägg och trodde att hon var runt 28, men hon var endast 20! Denna fina tjej har jag också haft chansen att träffa – om än väldigt kort – i verkligheten och hon är, om möjligt ännu charmigare i verkligheten. Tack för all inspiration jag har fått av dig!

Sandra –  Superfina Sandra, har också varit med i min bloggkrets ett tag! Här har ni en väldigt sprallig och aktiv tjej som alltid har tusen bollar i luften. Vi har prata om allting från TV-serier till väldigt seriösa saker och det är alltid lika trevligt, tack vännen.

Jenny – En väldigt ny bloggkontakt, men hon har redan fått mig att bli väldigt intresserad av hennes blogg och hon skriver väldigt bra. För att inte tala om hennes otroligt fina och innehållsrika kommentarer. Tack vännen, det är jätteroligt att få prata och bolla idéer med dig!

Men kom ihåg, jag älskar alla mina fina läsare!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Mina Käraste

  1. SV: Så bra att dom är bra! Då vet jag det😉

    Vet inte om du gillar detta. Men jag kommer inte att ha möjlighet att bloga över helgen. Så jag har en frågestund. Ställa gärna en regäl fråga så blir jag glad!🙂

  2. Åh såklart en annan grym bloggerska har fptt denna award;)Åh underbart men faaan vad ont det gör när man har tandsten dock!

  3. Josefin skriver:

    Penkkis är en dag då abiturienterna helt enkelt klär ut sig och får ”jävlas” med de yngre eleverna. Var skit rädd för den dagen som förstaårselev. Men det var verkligen riktigt kul båda åren, så nu blir det kul att få vara den som ”jävlas”. Haha🙂 Penkkisdagen är också sista dagen i skolan för oss abiturienter.
    Piloxing är nog lite överskattat om jag ska vara ärlig. Visst, det är kul och så men det skulle no få vara lite tyngre. Men jag vet inte, det kanske beror på vem det är som drar det också.

    Ååh, jag kan inte vänta att få åka dit! Ser verkligen fram emot det. Vi kommer att bo riktigt i Rhodos stad. Kipriotis heter hotellet. Gångavstånd till allt. Det är bara att gå över vägen så är man på stranden. Underbart!

    sv: Har försökt så länge nu, så det är skönt att kunna släppa taget.🙂

    Kram

  4. Vilken gullig kommentar du lämnade🙂
    jag hitta dej via en du hade kommentera så jag tänkte kika in och se vem de va🙂

  5. jo jag är mammaledig och trivs jätte bra med de🙂 vad gör du själv ? kram

  6. This Is Olessia skriver:

    jag klagar inte alls över dina inlägg. Jag gillar allas åsikter och man får skriva huur långt som helst😀 jag läser allt!!

  7. Tessie skriver:

    Roligt!🙂 Fint skrivet om dom andra med🙂

    Sv:
    Jag ber om ursäkt att det tagit så lång tid att svara, men det har vart mycket för mig nu i början på det nya året, mycket som ändras och nya beslut som skall tas.

    Hoppas allt är bra med dig!?

    Mitt nyår var toppen, spenderade den med fina vänner som sagt. Ja nog har det hänt mycket tungt under 2011, men samtidigt så är jag stolt över det jag tagit mig igenom, gjort mig starkare, helt klart!🙂
    Kram

  8. This Is Olessia skriver:

    testar att blogga på mondoblog & trivs jag inte kan jag alltid byta tillbaka =) haha det som är heeeeelt fantastiskt med wordpress. Man kan byta till wordpress till en annan men fortfarande ta med allting =)

  9. This Is Olessia skriver:

    ååhhh jag ska hjälpa dig =)

    Steg 1. Starta en blogg på mondoblog.
    Steg 2. Gå in på den här bloggen (rhulth.wordpress.com). Gå in på verktyg/exportera/inlägg.
    Ladda ned filen & filen sparas på din dator.
    Steg 3. Gå in på din nya blogg och gå in på verktyg/ INPORTERA och därefter letar du fram filen som du har på din dator. Ladda och VOILA har du alla dina kategorier, inlägg och ja, allt på din nya😀

  10. Jenny skriver:

    Tack så jättemycket för utmärkelsen.😀 Vad glad jag blev! Haha, gör det något om jag kopierar din text om utmärkelsen?

    sv: Det är alltid skönt att ha något man kan titta tillbaka på så man inte glömmer nämna något. Även om vissa saker är viktiga kan man glömma bort dem när man väl ska skriva om dem.🙂 Haha, jag kollade egentligen bara mobilen för att jag är urusel på att uppdatera bloggen med saker jag hittar på, men jag är inte heller så bra på att ta bilder så den hjälpte inte jättemycket. Ha ha!😀

    Tidsinställning är supersmidigt när man vill vara ledig ett tag, men ändå inte vill ha det helt tyst runt bloggen. Hmm, det borde gå att tidsinställa i WordPress. Har för mig min vän som har WordPress har gjort det. Kolla denna sidan: http://borjablogga.se/2009/publicera-in-i-framtiden-med-tidsinstallda-bloggposter/ Fast tyvärr verkar det som att folk kommer få felmeddelanden om de går in på sidan innan det publiceras…:/ Och det kanske man inte vill…

    Haha, nej metalcore kan vara lite svårt att ta ibland. Jag lyssnar nästan uteslutande på sån musik, men det finns vissa band eller låtar jag inte fixar ändå.🙂 Men vilka band/artister lyssnar du på mest?

    Socialantropologi låter väldigt intressant faktiskt? Att studera varför vi beter oss som vi gör eller tänker som vi gör.🙂

    Håller med dig till fullo. Själva julafton brukar vara väldigt lugn och det är skönt. Även om jag flängde runt lite så tog man det bara lugnt när man väl var på plats. Haha, orkade inte annat efter all mat.😀

    Jag har aldrig lagt upp någon bild på mig själv eftersom de i stort sett är icke-existerande! Jag har nämligen lite ”fobi” för att fotograferas och håller mig gärna undan. Det blir ju inte bättre av att de flesta i min umgängeskrets är lika dåliga på att komma ihåg att fotografera som jag.🙂 Ska se om jag kan hitta någon bild och iallafall byta profilbilden.😛 Hade varit kul att se bilder när du var mer rockig, fast sen spelar ju inte sånt någon större roll.🙂 Det är ju inte ens utseende som avgör hur man är som människa.

    Jag ska försöka hitta en bild jag är tillräckligt nöjd med så ska jag scanna in den. Efter en halv flaska Jack Daniels kanske jag vågar. xD

    Jag tror du förklarade julen absolut bäst där. Det magiska har fösvunnit.🙂 Julen var otroligt magisk när man var yngre. Även om man inte trodde på tomten längre så kände man ändå julstämning. Och man hade väl känslan inom sig att alla i hela världen satt och tog det lugnt, och hade det lika bra som man själv hade. Men ju äldre man blir desto mer inser man väl att det inte är så. Tyvärr.

    Haha idag har varit en udda dag. Spenderade den med mamma och lekte elektriker med en gammal lampa hon ville byta sladd på, sen var jag på second hand och fyndade. Något jag inte alls förväntade mig. Hur var din dag? Vad har du hittat på? Kramar!

  11. This Is Olessia skriver:

    okii =) fast jag bloggar ju fortfarande på wordpress😀 älskaaar wordpress!!!

  12. Åh ja haha tro mig det sprutade blod ur munnen på mig! Jag har köpt 100m tandtråd hos tandläkaren! Nu jäklar skall det inte bli ngn mer tandsten!
    Ja hoppas på vinst ngn gång i mitt liv iaf;)

  13. tack jo jag hoppas också att de blir kul för hennne allafall🙂

  14. Jag tror jag fick något sorts breakdown pga flytten och det, vill verkligen inte flytta längre. Har allt här hemma, vänner, kärlek osv. Ah nä så det känns tufft. Ang bråket så förstår jag inte själv vad som hände men han har sovit här nu och allt är bra. Tack för din omtanke.❤

    KRAM
    Emma – http://emjo.blogg.se

  15. Hm jag har en sten i hjärtat, typ så känns det. Jag vaknade imorse och började gråta då jag hade fått ett meddelande av min allra bästa vän (han är i thailand sen 5 veckor tbx o kommer hem två dagar efter jag har flyttat) och det känns hemskt att vara utan honom. Men jag vet inte, i värsta fall får jag väl komma hem igen.. ♥

  16. älskar ju att pyssla jag också🙂
    jadu i morron ska vi gå till en kompis och leka med hennes barn sen vet jag inte min sambo är ju ledig så vi ska nog bara mysa hela familjen sjdå?

  17. Min familj stöttar mig inte det minsta i det här, menmen.. det går nog bra det här.

    KRAM
    Emma – http://emjo.blogg.se

  18. ja de ska bli riktigt härligt🙂
    oj lät lite jobbigt haha (lite lat av mej ) tycker inte om skolan så himla mycket.
    men måste börja plugga jag med så jag komma nån vart här i livet kan ju inte stå å stampa på samma ställe🙂
    jag tycker alla som går på högskolan gör det bra måste ju ha han himla press på sig ?

  19. Ja eller hur=)
    Åh idag blir det nog inte sååå mkt gjort,skall snart mata goingen här;)
    NU är det tävling i min blogg där ALLA kan delta!

  20. Tack vad roligt att du gillade bilderna. Jag använder en Canon EOS 450D med porträttsobjektiv;)
    Vill du så var gärna med i tävlingen kolla in min kategori som jag länkat till så kan du välja bland fler bilder…eler altenativt köpa en om du inte orkar tävla,enkla regler skriv bara om det o länka till mig i din blogg. KLART!
    Alfred är 10mån den 21:e;)

  21. neli skriver:

    ja det känns bra att man har bidragit med nånting =( sån tragedi som aldrig borde hänt! jävla piloternas fel alltihop…
    ajdå, låter inte alls kul, men va ska man göra.. plugga är ett måste om man vill komma nånvart i livet. sen vet vi ju alla att det lönar sig i slutändan =)
    aaw gullig du är haha. det är lugnt =) jag blir såå otroligt glad av dina ord =)❤ snäll du är!
    kramar

  22. vivi skriver:

    Mahhh vad gullig du är, så fina ord, tack!❤

    Tack, tröjan är riktigt mysig faktiskt, har den idag, bra tröja under 100lappen 😀

    Jo det är …helt okej idag. Det är bara så himla grått & trist ute och jag har absolut noll inspiration att ta tag och göra något alls. Känns som om jag står och stampar hela tiden. Tror bara det är en sådan period nu, det kommer nog bli bättre snart bara solen kommer fram lite mer !
    Själv då ? Hur går det med skolarbetet?
    Kram

  23. Josefin skriver:

    nämen tack!🙂

    sv: Jadå en massa bilder ska bli tagna, haha😉

    Åh, vad härlig det såg ut på bilderna! Måste ta upp iden med vännerna och se vad de säger. Själv tycker jag det låter riktit bra!🙂 Jag ska fara med mina bästa vänner. Vi är ett gäng på 10 personer som sticker iväg 9.5. Can’t wait!😀

    Hur har din dag varit?

    Kram

  24. jo kan förstå de att de är rätt mycke press på en .
    jag måste ju tyvärr plugga upp gymnasie betyget då jag hoppade av skolan .

  25. – du hade kommenterat någon annans blogg tror jag, så på den vägen🙂

  26. Åh tusen tack snälla för utmärkelsen! Du är verkligen en så fin tjej du😀

    Ja visst blir man lite lat och bekväm med facebook också. Det blir lätt att man kollar av där och har koll på sina vänner så man ringer sällan och frågar hur det är. Men samtidigt kan man lätt börja chatta och det är ett bra sätt att hålla kontakten med vänner och familj hemma mellan samtalen!
    Ja känner nog att det överväger det negativa ändå, men det säger ju bara för att jag är facebookfrälst😛

    Va jobbigt att du inte kan ta tabletterna som finns för att äta laktos, är det så illa alltså? Du får leva genom mig och andra då😉 Om du du vill och känner för det får du gärna skicka laktosfria recept till mig som jag kan publicera och hjälpa andra. Jag är själv så dålig på allergivänligt men vill gärna få med det i bloggen med. Du kan skicka dem när du har tid och bakat något, behöver inte alls vara ofta alltså🙂

    Ja du kommer säkert på någon utmaning eller annat att engagera dina läsare med! Det svåra är ju bara att komma på något🙂

    Kramar!

  27. Jenny skriver:

    sv: Haha, var glad för att du slapp de värsta trenderna. Jag gick ju på högstadiet under mitten av 90-talet. Tack och lov var jag inte den som följde trenderna slaviskt. Haha, ja Aqua Limone-tröjorna var så populära att alla tjejerna hade minst 5 stycken i olika färger. Fast nu i efterhand kom jag på att Adidasbyxor med knäppning hela vägen längs benen var ännu mer populära… Vi måste sett ganska knäppa ut!😀 Det är helt okey att du skriver samma inlägg. Bara roligt om någon annan gör samma sak. Sen är jag nog inte den första som skrivit ett sånt inlägg så jag vill inte ta credit för det. Så bara skriv på.🙂

    Tack så mycket. Tänkte egentligen bara kopiera texten om hur det går till med utmärkelsen, men gör nog samma upplägg som du så det blir snyggt.🙂

    Det är bra att vara allätare inom musik. Tror man får ut mycket mer om man kan ha ett öppet sinne och lyssna på allt. Jag är likadan. Metal och hårdrock är ju alltid min favoritmusik, men jag blandar det med opera och klassiskt, pop, reggae och hiphop också. Beror helt på låten.🙂

    Jo, men det är kanonbra att skaffa sig en utbildning helt klart! Och framförallt om man hittar något som intresserar en så man kan jobba med något som man känner sig nöjd med senare. Just nu räknar jag mig väl halvt om halvt som arbetslös också. Jag har en anställning som timanställd på ett företag som printar ut och kuverterar räkning (hur man säljer sin själ), men jag trivs inte alls där eftersom de behandlar oss anställda som skit, minst sagt. Så jag letar nytt just nu och har funderingar på att plugga om jag hittar något som passar, både med vad jag vill göra och geografiskt.🙂 Får se hur det går.

    Jag har sett andra tjejer som har färgat svart hår rött och det är riktigt snyggt. Vore kul att se en bra bild på det. Jag själv skulle inte passa i mörkt hår även om jag gärna skulle vilja ha svart. Fast får nöja mig med ljusblont och svart lugg för tillfället.🙂

    Haha, efter en halv flaska JD brukar jag fortfarande vara ganska nykter. xD Haha. Tål sprit lite väl bra ibland. Möjligtvis att jag blir lite mer högljudd om jag druckit annat under tiden.😛 Fast då kanske jag vågar ställa mig framför kameran.🙂

    Känner igen det du skriver. När man var liten visste man inte alls vad man skulle få i julklapp. Nu för tiden gör vi nästan så i min familj att vi är med när det handlas julklappar och vi går efter önskelistor. Man vet i stort sett vad man får. Ett år hade vi inte ens julklappar eftersom ingen önskade sig något.:/ Man får kanske försöka hitta en rolig tradition som gör julen mer magisk?

    Ja, det var kul att jag hittade det jag letat efter på ett så oväntat ställe. Blev väldigt positivt överraskad. Förstår att det är en hel del plugg om dagarna. Men det lönar ju sig i längden. Vad ska du hitta på för något kul idag då? Själv ska jag packa lite för jag drar nog eventuellt till Skåne imorgon.

    Kramar!

  28. Jasmine skriver:

    Tack så jättemycket för awarden. Du är en fin vän.❤

    Jag har nu skickat utmärkelsen vidare i hopp om att kunna glädje fler snälla människor.🙂

    Svar: Det här med kärlek är svårt. En relation handlar ju om att kunna ge sig själv till en annan människa samt att man kan ta åt sig av det som ens partner har att ge en. Samtidigt måste man kunna vara självständig, annars finns risk att man tappar bort sig själv. Oavsett kärlek eller inte får man inte glömma bort vem man är och var man kommer ifrån.

    Jag mår från och till från dag till dag. Ibland är jag självständig och dagen efter kan jag vara i stort behov av att vara med R. Det varierar.
    Nästa gång jag åker till Stockholm blir vecka 7, dagen innan Alla Hjärtans Dag, då jag har Sportlov.
    Tack för att du bryr dig.❤

    Haha, jag känner igen det där. R visste redan vi filmens början att det skulle hända något med Emma. Det var lite tråkigt, om man jämför med vår delade effekt från boken.

    Ta vara på dig.
    Kram

Kommentera

