Hello Sunshine

Idag har varit en underbar dag, verkligen. Både jag och E kom upp tidigt och solen lyste in så himla fint i vardagsrummet. Jag blev på sådant gott humör, under hela gårdagen så kände jag mig mest stissig och som att jag inte visste riktigt vad jag skulle göra. Kunde inte sitta still och kände att jag inte kunde ta det lugnt, samtidigt som jag ville det. Men så brukar det kännas lite på söndagar tycker jag, när man bara går och tänker på att ”imorgon är det måndag”. Men den här måndagen kändes väldigt fin och bra, tror att jag behövde sol, det kändes faktiskt lite som vår bara av att se solen (även om det var minusgrader ute). Vilket gjorde stämningen bra att jag pluggade på riktigt bra stora delar av dagen.
Jag och E kom ut på en promenad också, vilket kändes väldigt skönt, det är skönt att få lite luft efter att ha pluggat intensivt; andas lite liksom. Vi träffade på B och M också nere på stan, det var trevligt. När vi kom hem fortsatte jag att plugga och skriva på min hemtenta och sedan var E supergullig och gjorde i ordning en jättegod middag!
Nu ska vi hitta på något tillsammans, nästa vecka börjar ju E med plugget ordentligt och då kommer vi nog inte att få mycket tid till varandra; så lite får man passa på och sent på kvällen får man faktiskt ta det lite lugnt om man har pluggat hela dagen, eller hur?
Saknar våren, har läst överallt om snön som ska komma, jag är lite trött på det nu liksom. Hela grejen handlar ju om att ha snö under jul och nyår, nu är det försent. Snow, you got your chans, okay?
Med tanke på titeln på dagens inlägg så måste jag ju bara bjuda på den här låten också. För er som har Spotify så kan ni lyssna här (brukar tycka att det kan vara bättre ljud på Spotify). Ni andra kan se videon här nedan.
Super Furry Animals – Hello Sunshine

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Musik, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Hello Sunshine

  1. Josefin skriver:

    sv: Ja alltså jag vill bara kunna njuta av stunden utan att förstöra den med att sitta och fundera på allt. Överanalysera varje ord han sagt. Men det är tyvärr inte alltid så lätt..

    Hur ser din dag ut?

    Kram

  2. Haha men jösses vad snäll & rar du är!!
    Oj har ju ett litet projekt på gång som du kan läsa lite om i min blogg, det är ju lite hemligt än sålänge;)

  3. ÅH en sån mysig dag ni verkar ha haft😀 Det kan verkligen behövas såna dagar ibland även när vardagen drar igång!!

    Ja det var därifrån jag fick idéen men tyckte det blev för mycket att laga ur kokböcker varje dag i en månad så får bli ett tema i månaden sen får man ju självklart baka eller laga flera saker utifrån det😀 Hihi fråga på du, det är underbart ju! Du får självklart använda kakao istället, det smakar ju choklad😉 Jag kommer variera temat så att det ibland är mat och ibland bak, sen får man ju tolka ett ämne hur man vill så hittar du ett matrecept med choklad är det fritt fram😉

    Tack fina du för att du finns där om det är något, detsamma gäller om du vill prata ut någon gång!

    Då ska jag googla programmen och se om jag hittar något! Tack😀
    Kram

  4. Paparazzibecka skriver:

    sv: ja ellerhur! Ska tänka på det ett tag till.🙂

    Jag har fått praktik både på Finest och Modette, och valde att praktisera på Modette. Så det blir en månad i Stockholm!🙂
    Så får jag annat på tankarna med och träffar massa nytt spännande folk.
    KRAM

    p.s. skön låt!

  5. SV: åh tack så mycket för dina fina ord! Jag mår lite bättre nu, men inte helt😦
    Hoppas att du får en bra kväll!

  6. vivi skriver:

    Ha ha ha, vad rolig du är, men jag håller med, snön hade sin chans !
    Jag brukar älska att julpynta, vill ha mycket snö osv, men i år tröttnade jag tidigt på det! Nu till helgen ska julen städas ut och jag hoppas mer på vår än snö! Framförallt håller jag med om att soooool behövs!

    Jag har en liten underlig grej vad det gälelr det där med ”hemma”, när jag känner mig hemma sätter jag upptavlor och fotografier, inte annars! Har nästan aldrig haft något uppsatt på väggarna förrutom i vårt hus.

    Kram !!

Kommentera

