Akvarell

Även om tenta har stått på schemat de senaste dagarna, har jag ändå fått några stunder ledigt hit och dit i alla fall — det måste man ju få också. Bara för att testa något nytt, så har både jag och E testat att måla med akvarellfärger. E’s mamma är nämligen en fena på det, det sitter många vackra alster på väggarna här hemma!
Nja, jag kan ju inte säga att jag är vidare bra än, har inte hållit på med just akvarellfärger mycket tidigare. När jag var yngre höll jag på lite med akvarellpennor, men det är inte samma sak och jag tror aldrig riktigt att jag fattade vinken med dem heller. Men det var ändå roligt att testa lite på skoj, bara för att ha roligt.
Annars har helgen inte varit vidare händelserik, så blir dessvärre inte jätterolig bloggning.
Men hur har ni haft det?
Appropå konstverk, så skickade min pappa mig ett mejl tidigare ikväll, han är i USA (och ska snart påbörja flygningen hem) och fick en väldigt snygg cappuccino serverad! Det är väldigt coolt med sådan kaffe/latte-art. Här nedan kan ni se bilden.
 © rhulth.wordpress.com

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Akvarell

  1. Ja det var mysigt🙂

    Då håller jag tummarna för det jag me d:)
    KRAM SOV GOTT🙂
    Emma – http://emjo.blogg.se

  2. Josefin skriver:

    Sv: Jodå, hade det riktigt bra!🙂

    Jamen samma här! Haha😀

    Kram

  3. jag är sjukt dålig på att måla med akvarell, eller … jag är dålig på att måla när det gäller allt. Det är svårt att måla med färger tycjker jag.😮 att tecka är lättare. x)

    Svar: Naturvetenskap.:/ jo, många säger att gymnasiet är en rolig tid … Fast jag har hittills inte tyckt att det är roligt alls. Det är nästan så att jag hatar att gå till skolan, förut älskade jag skolan.

    Min dag har varit helt okey,hur har din dag varit då? ^^<3

  4. This Is Olessia skriver:

    sköönt med ledighet D:

  5. Åh men gud vad snällt då jag är sådäär nöjd med bilden,haha!
    Blev så himla glad att han började prata med mig liksom,hehe..

  6. Vivi skriver:

    Phu … här har verkligen varit fullt upp, har ju knappt hunnit gå in och läsa inlägg eller kommentarer, men skoj har jag haft !🙂

    Äsh då ! Övning ger färdighet, om det är något du gillar så kommer du bara bli bättre och bättre på det, dessutom behöver man inte alltid vara bra på ngt för att tycka det är roligt !🙂
    Kram !

  7. Eleonore skriver:

    Det finns verkligen många former av konst, om det så är en tavla, en skulptur eller lattemönster. Man kan verkligen göra fina saker med lite skummad mjölk i kaffe😀 Hoppas din pappa haft det bra i USA, skulle också vilja åka dit en vacker dag!

    Ja det är ju tyvärr ganska dyrt med fisk och inget man ställer och gör till sig själv bara! Kan verkligen rekommendera receptet, det fungerar säkert med lax eller något annat med, räkor kanske😀

    Ja många har ju en ganska ansträngd relation till mat. Jag har alltid varit väldigt kräsen och haft stunder då jag inte gillat mat alls. Men nu har jag en anledning att verkligen sköta mig och det är jag så glad för😀 Tack för att du finns där!

    ÅH det måste jag spana in, älskar ju masterchef och med barn kan det ju inte bli annat en roligt😀 Var kan man hitta de avsnitten?

    Puss och kram

  8. Josefin skriver:

    Nämen oj, tack!🙂 Jag kom just hem från musikteori och nu ska jag bara ta det lugnt. Jobbigt att vara tillbaka i skolan, haha.

    Vad ska du själv göra då?

    Kram

  9. Jenny skriver:

    Hej hej. ledsen att jag inte svarat på ett tag. Tog ett litet jullov från internetvärlden ett tag.🙂 Hur var din jul och ditt nyår? Hoppas du haft det kanonbra iallafall.🙂

    sv: Tråkigt att du är laktosintolerant.😦 Förstår att det kan vara svårt att tvingas avstå vissa saker. Det är så trist att alla produkter som är laktosfria ska vara dyrare också. Annars finns det ju laktosfria alternativ till det mesta idag, men de är över dubbelt så dyra i många fall. Men det är ju inte fel med nappar heller.🙂

    Min pojkvän fyllde 22. Jag köpte lite olika saker till honom bland annat ett nytt underställ eftersom han är ute och tränar mycket även när det är vinter! Sen fick han en tvättkorg som kanske inte är så roligt men det var det han önskade sig. Ha ha.😀 Han fick roligare julklappar istället.😛

    Kramar

  10. Det är ganska roligt trots allt🙂 Och nej, de flesta förstod att det inte var jag som skrev heh🙂

    Jag skulle ha varit med en av mina bästavänner men det verkar som att vi inte är vänner alls längre, förstår ingenting. Så nu ska jag krypa ner i sängen och hoppas att allt ordnar sig..Dudå?

    KRAM
    EMMA – http://emjo.blogg.se

  11. Josefin skriver:

    Så är det. Har mindre än en månad kvar nu så jag måste verkligen orka. Har tre timmar som mest per dag den här perioden så jag får verkligen inte klaga.
    Jodå, första dagen gick förvånansvärt bra. Men jisses, vad tiden gick sakta..

    Hur har din dag varit?

    Kram

  12. Jasmine skriver:

    Åh, kan det möjligtvis vara så att jag inspirerade dig till att vara kreativ under vårt möte? Att måla akvarell är ju perfekt! Inte alls det samma som att läsa kurslitteratur.🙂

    Svar: Klart att du ska ha fina ord. Du är ju en fin människa.❤

    Haha, naw. Du är för söt. Det känns nästan som att du ser mig som din idol – kan det stämma?
    Jag träffar dig mer än gärna fler gånger. Att sitta med dig och en kopp kaffe på Wayne's var mycket trevligt.

    Jag håller med. Den tragiska vändningen i boken var helt oväntat. I filmen var det mer förutsägbart.
    (Jo, vi pratade lite om det under fikat… (Men liksom alla andra ämnen passerade det snabbt förbi, haha.))

    Kramar❤

  13. karin skriver:

    härligt med akvarellfärger, det var längesen jag målade med det nu🙂

Kommentera

