Lunchdejt

Jag sov rätt dåligt i natt också, vet inte riktigt varför…sedan blir det ju inte bättre när man vaknar av att det borras någonstans i huslängan. Låg kvar och läste i sängen ett tag, men efter att jag gått upp så såg jag att min mamma smsat och frågat om lunch någon dag, jag kände mig helt plötsligt väldigt spontan, förutom nyvaken och bestämde träff med mamma. Jag fixade till mig snabbt, klädde på mig och sedan var det bara att gå till tåget. Det var en mysig lunch och det är skönt att prata med mamma.

Jag valde bilden för att den fick mig att tänka på en bild jag hade inne på mitt rum när jag var liten, det var en isbjörn som låg ned med sin unge i famnen, superfin bild. Jag har alltid tänkt mig att det var en isbjörnsmamma med sin lilla unge.

Till och från mamma så pluggade jag och kollade igenom litteratur inför denna tenta och det känns rätt så bra. När jag kom hem nu på kvällen har jag lyckats skriva en hel del på första frågan, men nu blir det paus för att äta middag som E har varit snäll och fixat till.

Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Lunchdejt

  1. This Is Olessia skriver:

    Du har nog rätt ang adopterade barn.

    oh mys att luncha med mami🙂

  2. Tack så mycket! Listan på de deltagare som skrivit i den finns också i kategorin…åååå orkar inte gå in o räkna men det är en del;)

  3. Josefin skriver:

    sv: nej men tack ska du ha!🙂 Jepp det var filmen Jag saknar dig jag såg. Måste säga att huvudrolls innehavarna var riktigt dåliga på att skådespela, men det hindrade inte mig från att gråta som en bebis genom hela filmen. Så otroligt hjärtskärande story.

    Kram

  4. Ah haha gud jag vart tusan är den den är hos Zandra som bor i Lidköping…om jag inte minns helt fel..men den är påväg hem t mig nu för en mellanlandning;)

  5. This Is Olessia skriver:

    =)) älskar dina kommentarer. Ville bara säga det… du är så klok =)

  6. Jag ska arbete som barnflicka och kommer därför bo hos familjen🙂
    Min dag har varit mysigt, men har väldigt ont heh… Själv?

    KRAM
    Emma – http://emjo.blogg.se

  7. This Is Olessia skriver:

    har nu skrivit ett inlägg vart jag är och vad jag ska göra😀

Kommentera

