A New Meet

Idag vaknade jag upp och mådde inte direkt 100% kan ha varit för att jag sovit dåligt och för att de vid sju på morgonen började borra, så även om stambytet här är klart så påverkar det oss fortfarande till och från, att de andra husen inte är klara. Suck. När jag trött och med huvudvärk ändå bestämde mig för att gå upp vid niotiden, så slutade de att arbeta. Såklart.

Men jag försökte att samla ihop mig, jag skulle ju träffa Jasmine idag, som har varit en bloggkontakt ett tag nu och vi har talat rätt så mycket, men äntligen skulle jag få sätta ett riktigt, fysiskt ansikte till henne, eftersom hon nu var på besök i Stockholm. Det var ett jättelyckat möte och det kändes verkligen mysigt att sitta på café med henne och hann dessutom läsa lite litteratur inför tentaskrivningen som jag börjat med, så det kändes bra också.

När jag nu är hemma fick jag höra, via en kursare, att förra tentaresultatet äntligen släppts, vi lämnade in tentan i mitten av december så det kändes ju dags att få resultatet nu. Jag kunde knappt andas när jag loggade in på mitt universitet, scrollade försiktigt ned och såg att jag hade fått ytterligare ett E – vilket innebär att jag klarade tentan. Även om det är lägsta godkändspoängen man kan få. Känns inte superbra, eftersom det ändå kändes som att jag skrev rätt bra på förra hemtentan och lade dessutom ned väldigt mycket tid på den; fast den kändes svår och emellanåt rätt så tung. Men verkar som att en del har fått samma — så kanske en svår tenta helt enkelt?  Nåja, jag känner mig inte helt nöjd; som vanligt, men ändå känns det skönt att ha klarat mig!

Får hoppas att det går bra på den här tentan med.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till A New Meet

  1. Sandra skriver:

    Vad roligt!! Kul att få ett ”äkta” ansikte på en bloggvän ändå. Det är väldigt mysigt.

    Svar: Tack! Ja det har varit kul att ha syrran hemma på besök, väldigt mysigt. Det var gosigt att börja julafton med killen, se julkalendern, lite film och äta frukost. Har knappt setts alls senaste tiden, han har ju sitt företag + att han hade tenta idag, så han har haft fullt upp. Men det är då det är extra mysigt när han verkligen visar att han tar sig tid när det egentligen itne finns sådan🙂

    Det går kanon med det nya jobbet, det är verkligen mycket nytt dock. Men jag trivs. Gillar att ha eget kontor och få bestämma lite haha.

    Nej jag har väl mycket skrivet i början av året i alla fall men sen efter sommaren har det blivit mindre och mindre tid för bloggandet, inte så konstigt kanske.. varit mkt både i arbetslivet och med ett nytt förhållande, det är mycket som ska få sin tid.

    Jaså varför var inte juldagen så kul? Om man får fråga! Gott nytt år får man väl säga nu i alla fall, 2012 känns bra såhär långt.. hoppas du har samma känsla.

    Puss & kram

  2. Paparazzibecka skriver:

    sv: Ja, har blåser det och regnar med. Men så blir det ofta om man bor på västkusten..
    Jag passade på att dra till gymmet en liten stund och röra på mig för första gången detta året just då det inte regnade.

    Det är sjukt svårt att förstå och tolka rätt vad han verkligen menar. Några vänner till mig tycker att det verkar som om han spelar lite nonchalant och svår, sjukt lurig. Som om han säker uppmärksamheten och när han väl får den vill han inte ge tillbaka. Och sånt håller ju inte i längden.

    Gick in på Aftonbladet igår och såg ”Res till Thailand. Aldrig varit billigare med flyg till Asien”. Gissa om det kliar i fingrarna på att trycka Boka och bekräfta?

    KRAM

  3. Godkänt, JÄTTEBRA!🙂

    Det är bara jag som ska flytta, är superrädd.😦

    Hoppas din dag slutade bra iaf.. :)KRAM
    Emma – http://emjo.blogg.se

  4. Josefin skriver:

    Sv: Älskar verkligen subway jag också. Teriyaki kyckling äter jag helst när jag är där!
    Jodå, med mig är det nog helt okej. Har lite små jobb här och var, alltid kul med pengar.🙂 Jag jammar med mina bandkompisar. Har ett litet band som heter I am SAM. http://youtu.be/6nJpzJQOJsg här är en av våra egna låtar.

    Vad har du för planer för dagen?

    Kram

  5. Sandra skriver:

    Svar: Ja det är jättegott med kinamat verkligen. Mums!!

    Haha det brukar vara det, jag leker alltid känns det som.. har lite svårt att vara stilla. Om det inte är jobb vill säga, då hoppar jag inte runt lika mycket!😛

    Det är verkligen så, har man pratat mycket så blir det att det känns som man har bra koll på varandra och ofta har man ju det men det är roligt att få en ”riktig” bild med🙂 Jag tror faktiskt att man lär känna folk väldigt bra via en blogg, iaf de man vill lära känna lite bättre.. för jag tror det blir mer naturligt att prata om saker och ting när man märker att man har det gemensamt.

    Det är verkligen så, det har varit hektiskt senaste tiden. Jo men det är verkligen mycket nu och min telefon ringer från 7 på morgonen till sent på kvällarna, så det är liksom svårt att slappna av men det är samtidigt väldigt roligt. Ja men precis, det är extra fint när man verkligen tar sig tid för varandra när det egentligen inte finns tid över… han pluggar systemvet. sen har han förteag vid sidan om. så han är en busy man.

    Nyår blev jättefint. Firande med de närmsta vännerna bara och det var hur härligt som helst. Själv?

    Vad jobbigt, det är aldrig kul med sådana där bråk. Hoppas att det blir bättre snart, aldrig kul när sånt händer.

    Puss & kram

  6. Vivi skriver:

    Jag har faktiskt en tjejkompis som jag umgås med en del som jag träffat via bloggen. Vi bor en rätt bra bit ifrån varandra , men hon har kommit att stå mig väldigt nära ändå!
    Jag har faktiskt träffat min make via nätet också, även om det inte var via bloggen🙂
    Det hära internätet är bra grejjer det ;P

    Jo besöket hos veterinären gick …inte så bra tyvärr, men det kunde varit värre. Har skrivit ett låååångt inlägg om det , men för att sammanfatta så har vår älskling fått en tandsjukdom som innebär att hon kanske tappar alla sina tänder och det finns inget man kan göra åt det tyvärr.
    Men det kunde som sagt varit värre, hon kommer kunna leva gott ändå vår lilla pälskling🙂

    Det tycker jag ofta är ett bra sätt, att fundera lite på hur man vill skriva hemtentan, kanske skriva några staplar och sedan sätta igång🙂 Det kommer nog gå finemang ska du se !
    kram

  7. Kul att du hittade till mig;) Om inte länken fungerar titta bland mina kategorier där finner du ngt som heter Min bloggbok där kan du läsa om den;)

  8. Paparazzibecka skriver:

    sv: Jag älskar det. Den där misousoppan (stavning?) och alla de goda sushibitarna, mummms. Ska försöka äta det nu i veckan.🙂
    Men jag tror det är som kaffe och vin, man lär sig gilla det. Eller vad tror du?

    Yeah, svårt att tolka genom internet när han gör på det viset. Men som sagt, ska inte höra av mig och så får vi se vad som händer. Det finns ju en möjlighet att han hör av sig eller gillar något på min FB, med det skulle bara leda till att han får gotta sig i uppmärksamheten från mig och jag får damp, blir kluven, sur och besviken igen, som vanligt..

    & angående det där med Thailand gör mig ännu mer sugen då han är där nu.
    Hade varit fett kul att typ inte skriva till honom något, ta två veckors semester och hänga typ där han är och BÄMM så får han syn på mig. Alltså se reaktionen kan vara värd pengarna, hahaha.
    Men man kan ju alltid drömma.

    KRAM

  9. AnnaWK skriver:

    Sv: Ja det var kul, men ack så kallt och blött om fötterna då gräsmattan var en enda stor geggpöl. Men det var det värt!

  10. Eleonore skriver:

    Läste inne hos Jasmine att ni haft en liten bloggträff, hon är ju verkligen en härlig tjej! Jag har också haft möjligheten att träffa henne för något år sedan innan jag flyttade ner hit och jag träffar henne gärna igen. Vi får ta och dra ihop en liten träff alla tre och kanske Tessie med när jag bor i sthlm igen, skulle vara så kul att få träffa er allihop!

    ÅH tack fina du! Jag blir så glad av att höra sånt och det är så kul att du fått det intrycket av mig. Känns som min personlighet kommit fram väl. Jag vill verkligen vara en sån där härlig bullmamma som alltid kommer med saft och bullar när barnen har vänner på besök och som ställer till med stora kakkalas vid födelsedagar😀
    Haha ja jag har en väldigt liten mage än så länge, den har visserligen växt mer sen den bilden togs för 3 veckor sen men är ändå liten jämfört med andra i samma vecka. Men det är ju olika från person till person. Jag är ju väldigt liten annars så är glad att jag lyckats gå upp 3 kilo nu iaf haha. Det har varit ganska jobbigt med mat faktiskt, jag äter ju normalt i vanliga fall men har en snabb ämnesomsättning så har känt som man ätit konstant för att få energi nu när man har någon därinne som tar mycket av näringen man får i sig. Men nu börjar det som sagt kännas bra när jag gått upp lite i vikt iaf😀 Haha det är ingen fara, du får fråga så mycket du vill!
    Jag mår verkligen toppen och är så kul att vara gravid när man inte har några direkta krämpor och problem än men det kommer väl det med😛

    Gubben är överlycklig han med, ibland känns det som han längtar mer än jag haha. Men klart det känns konstigt för honom också men vi har ju ca 6 månader kvar att vänja oss vid tanken nu😀
    Ska absolut uppdatera om ultraljudet sen!

    Puss och kram

  11. Jasmine skriver:

    Fin bild du har hittat!

    Tack för senast. Det var mycket trevligt. Snällt att du tog dig tid att komma in, trots att du inte mådde riktigt bra.

    Lycka till med tentan!

    Svar: Japp. Vid mitt förra möte i Stockholm tog jag med R på bio och vi såg One Day. Väldigt fin, men lite väl uppenbar. Har du sett den? I så fall; vad tycker du om den?

    Ta vara på dig.
    Kram

Kommentera

