Both a Last and a First

Eftersom CSN ska bli rätt – om jag har förstått det rätt – så slutar höstterminen i mitten på januari, alltså inte efter nyåret. Så idag hade jag mitt sista seminarium för denna termin, men första för det här året. Det såg dock inte ut som på bilden under mitt seminarium dock; tack och lov.

Det gick rätt så bra, även om det kanske känns lite som att vår lärare är mer intresserad av andra gruppers ämnen, än just vårt. Men han är ändå rätt bra. Det var inte så många som var närvarande däremot, vilket kändes rätt så lagom, även om det tidsmässigt hade varit lika långt.

Nu väntar istället en hemtenta, det känns rätt okej ändå. Ikväll känns det dock som lite sent att börja, jag är rätt så trött och jag kom hem vid 18.30. Men imorgon ska jag dels fika med en vän som är i Stockholm på besök, därefter så ska jag nog börja. Men den här tentan är lite annorlunda och kretsar lite mer kring egen analys vilket känns både bra och lite läskigt.

Får se ifall jag kommer någonstans imorgon dock, ifall det fortsätter såhär. Det stormar ute. Det blåser 20 m/s här utanför och det är så att fönsterrutorna skallrar. Men håll tummarna för mig så är ni snälla.

När börjar jobb/skola för er? Eller har ni redan börjat, hur har det i så fall gått?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i University och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Both a Last and a First

  1. Josefin skriver:

    Sv: Jo, jag tycker också det skulle kunna vara slut nu. Här snöar det hela tiden och blåser som bara den, inget kul alls!

    Hur har du det?

    Kram

  2. Vivi skriver:

    Mitt jobb har redan börjat, men å andra sidan tog det knappt slut, har jobbat mellandagr och allt!😛 Nästa år hoppas jag kunan vara ledig lite vid jul.
    Här blåser det också en massa, inte lika illa som Dagmar eller vad han hette, men tillräckligt😛 Jag jobbar dessutom nere i en hamn så det gäller att ”hålla i hatten” när man går ut.

    Hmm vet inte om jag på rak arm kan komma på en favoritlåt för 2011… det fanns några stycken som stack ut och de flesta av Katy🙂
    Oh vad snäll du är, tack så jättemycket, jo det är jag på fotot🙂

    Idag har det varit full upp, en vända till veterinären nu på morgonen *pust*
    Själv då ? Börjat med hemtentan ?
    Kram!

  3. This Is Olessia skriver:

    inte kul att vara stressad. Jag hatar att vara stressad… lycka till med allt😀 du är grym!!!

  4. november skriver:

    jag börjar den 9:de eller den 10:de januari. ^^ vad är det du pluggar till?😮

Kommentera

