Spotify 2011

Eftersom jag i gårdagens inlägg skrev om mitt 2011 så tänkte jag nu skriva om Spotify’s 2011. Jag fick nämligen ett mejl för ett tag sedan med denna länk där man kan se 10-i-topp musiklista, över spelade låtar 2011 i Sverige och även topplistorna för Finland, Norge, Nederländerna, UK, Spanien, USA och Frankrike. På den svenska listan:
1. Veronica Maggio – Jag kommer
2. Bruno Mars – Grenade
3. Jennifer Lopez and Pitbull – On The Floor
4. Daniel Adams-Ray – Gubben i lådan
5. September – Microfonkåt
6. Adele – Rolling in The Deep
7. Chris Medina – What are Words
8. Pitbull – feat. Ne-Yo, Afrojack & Nayer – Give Me Everything
9. Alexandra Stan – Mr. Saxobeat
10. Eminem and Rihanna – Love The Way You Lie 
Vad tycker ni om låtarna, har ni lyssnat på dessa?
Själv gillar jag nummer: 1, 2, 6, 7 och 10, så hälften.  Adele’s låt Rolling in The Deep har kommit med på alla ländernas listor, förutom Spanien, rätt häftigt och Rihanna har kommit med på allas listor med någon av sina låtar.
Hade ni någon favoritlåt 2011?

Ser fram emot att få höra nya låtar under 2012, hoppas att ni alla får ett underbart musikår och skriv en kommentar med era favoriter!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Spotify 2011

  1. gillar de flesta av de där låtarna😀

    Ja men precis, har haft ett jättebra år så kände att jag ville göra så.🙂 Lycka till med studierna i år då och hoppas du får en bra första dag imorgon🙂

    KRAM
    Emma – http://emjo.blogg.se

  2. This Is Olessia skriver:

    aww jag mår bra😀 hur mår du??

  3. Eleonore skriver:

    Vilken härlig låtlista, det är många av mina musikfavoriter från förra året också😀 Speciellt Adele, Alexandra Stan och Eminem&Rihanna! Fanns många bra låtar förra året som man kopplar till olika händelser och som därför blivit så speciella för en!

    Åh tack vännen! Hihi ja visst låter det lite som ett skämt, lilla jag ska bli mamma! Det känns så overkligt men ändå underbart. Vi längtar verkligen båda två nu och den 19 jan får vi se den lill* första gången på ultraljudet. Jag har mått relativt bra med tanke på hur dåligt andra mår de första veckorna men klart att jag haft riktigt hemska dagar också🙂 Men nu mår jag prima och är bara otålig haha😀 Återigen tack för gratulationen!

    Massa kramar

  4. Paparazzibecka skriver:

    sv: nope. Han skrev att han inte hade tid. Så om han verkligen hade velat träffa mig nu när han varit hemma och hälsat på så hade han hittat en tid tycker jag. Så jag ba: yeah, I know. Ha det fint & gott nytt år!
    (skulle vara en diss)
    då svarar han typ: tak🙂 du med
    puss
    Jag: AGFJGLF WHWAATA FUCK?” varför tog han inte det som en diss…?
    Sen skrev jag inte mer till honom.

    Någon dag sen gillade han en av de bilder jag tog på honom och hans kompis från när vi var i Grekland i somras. Och nu uppdaterar han sin status stup i kvarten och skriver massa dansk skit som hoppar upp varje gång jag loggar in på FB. fan.

    Jag ska kämpa och försöka träffa nya boys.🙂

    Hoppas det snart blir bra hos dig och släkten.
    KRAM.

  5. Jasmine skriver:

    Jag tycker att många av låtarna är bra, men den som jag kände mest för när den kommer är Mr. Saxobeat.

    Svar: Tack snälla Rinki. Dina ord gör mig alltid så glad och jag tycker mer om och mer om dig.❤

    Jag och R har det bra. Små onödigt gnabb då och då, men vi visar också kärlek till varandra. Tack för att du bryr dig.❤

    Hoppas att det går bra för dig på seminariet idag!

    Självklart, självklart! Jag mailar dig mitt mobilnummer. Ring när du vill. Jag kan komma in till stan på en timme om det passar med bussarna.🙂
    Jag ser fram emot att träffa dig.

    Kramar

  6. Vivi skriver:

    Det finns en hel del bra musik i listan, men de har glömt Kate Perry ! Jag gillar verkligen både henne och hennes låtar… och hennes videos !

    Jo ibland är det ju så att ett ”handikapp” ibland faktistk kan berika ens liv, det finns saker andra tar för givet som man inte själv gör och man brukar ibland få lite mer empati.
    Som du säger så är det ju så att alla motgångar gör en starkare oavsett vad för motgångar det gäller.

    Kram!

  7. Jasmine skriver:

    Hej Vännen!
    Förlåt att du inte fick mitt telefonnummer tidigare. Jag skickade det i alla fall idag.🙂
    Imorgon kan jag få skjuts in till Centralstationen. Det blir runt ett. Passar det dig vore det ju kanon. Som sagt; ring när du vill, senast vid midnatt ikväll eller imorgon bitti (det gör inget att du väcker mig).

    Ta vara på dig.
    Kram

  8. anniepiie skriver:

    Love the way you lie är ju helt klart bäst!😀 hhi SV: Det gick jättebra! Men ska bli skönt att vara ledig nu på fredag!🙂 Är ju så långa dagar… Kram

Kommentera

