Darkness

Jag har suttit och övervägt huruvida jag skulle skriva ett inlägg idag eller inte, men det känns ändå som att det är skönt att ”hålla igång” blogg-andan och jag har ju skrivit ett inlägg nästan varje dag den senaste tiden. Plus att jag gillar att skriva.
Det känns onödigt att vara oärlig, det känns onödigt att låtsas. Så därför tänker jag inte göra det.
Just nu känns det som att jag är delad mitt itu, som att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är väldigt jobbigt och det är väldigt privat, därmed tänker jag inte att gå in djupare på detaljer. Men det som började vid annandagen har inte släppt taget och just nu känns det bara jobbigt. Jag är mitt i och känner så mycket olika saker att jag inte ens vet var jag ska börja. Imorgon ska jag dessutom vara beredd på att göra min intervju — en skoluppgift som jag kommer att behöva arbeta en del med, förhoppningsvis så kan jag lägga vissa av dessa tankar på hyllan medan jag fokuserar på annat. Tja, vi får se hur det blir.

Om jag inte är lika flitig på att svara på kommentarer så vet ni att det finns en anledning i alla fall. Jag hoppas att det nya året kan börja bättre, men just nu så känns det mörkt.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Darkness

  1. Josefin skriver:

    Oj nej, det låter ju inte så bra.. Sånt här är aldrig kul.

    Sv: Jaa, umgicks med några vänner. Vissa mer speciella än andra om man säger så.🙂
    Läste en bra bok i somras, Den utstötte av Sadie Jones. Trodde inte jag skulle gilla den men den är verkligen läsvärd!

  2. elas mode?🙂

    Jag är 19, hon är 14 fast vi är tajta ändå, trots åldersskillnaden🙂
    Kram,
    Emma – http://emjo.blogg.se

  3. Paparazzibecka skriver:

    sv: sounds sadly true… Man får schasa bort det och bita ihop.
    Han är ovanligt ofta inne på FB-chatten.. Jag går inte lika ofta in på hans profil och försöker öppna upp mig för andra människor. Men det är svårt, speciellt när man bor i en liten stad. Men jag är ju bartender, får hoppas på att det kommer någon trevlig och pratglad kille ikväll till baren som jag kanske hittar ett intresse i och som givetvis hittar något intresse för mig.🙂

    Hoppas det är bättre nu i familjen.
    Kram på dig!

  4. Vivi skriver:

    Hejhej!
    Jag har själv haft ganska många perioder i mitt liv då jag varit… väldigt deprimerad helt enkelt, tror de värsta perioderna var mellan jag var 21-24. Det är så många svåra val då, det känns som om varje val man gör då kommer besluta hur resten av ens liv kommer bli, så kände jag iaf. Som tur är är det inte riktigt så är det är.
    Försök bara fokuser på en sak i tag, på vad du vill och inte vad förväntningar säger att du bör göra. Saker har en tendens att lösa sig😉

    Jag har läst det mesta av Coehlo, gillar honom mycket, men jag kan tycka att han skriver väldigt olika. Vissa böcker är helt underbara, medans vissa kan bli lite för mycket.
    Enligt mig iaf🙂
    Hoppas du får ett fint nyår !
    Många kramar !

  5. Jasmine skriver:

    Hoppas att du mår bättre idag. Det nya året är här och jag försöker ha en bra inställning, trots att det (som nämnts i senaste inlägget) inte känns helt hundra…

    Svar: Oavsett vem som har gjort fel måste man kunna förlåta och gå vidare. Jag hoppas att det har löst sig – eller att det inom en snar framtid kommer att lösa sig – för er.

    Haha, god mat är något av det bästa på Nyår. Jag kan avslöja att jag för första gången fick smaka på häst. Det var en upplevelse.

    Åh, va’ roligt att du vill ses! Det gör mig så glad. Passar onsdag 4 januari? Säg i så fall till när du kan vara inne i stan så anpassar jag mig efter det. Lättast för mig är att vi ses på centralen, dit hittar jag (annars är jag ganska vilse).

    Nej, tyvärr. R är inte intresserad av sport. Ledsen att jag inte kan hjälpa dig.

    Kramar

Kommentera

