Boktips, tack!

Ni som har följt min blogg ett tag, eller ni som känner mig, vet att jag älskar böcker!
Dessvärre så hann jag inte med att läsa mycket skönlitteratur under denna höst, eftersom jag mest har haft nosen i skolböcker; vilket också har gjort att jag inte har orkat att läsa mycket i andra böcker. Men nu, under detta lov så har jag faktiskt hunnit med lite över en bok.
Boken som jag läser nu fick jag i min julstrumpa på julaftonsmorgon av självaste tomten, det ni. The Help, eller Niceville som boken heter egentligen, filmatiseringen av boken heter däremot The Help och den bokupplagan som jag fick kom efter det att filmen släppts. Jag har varit så nyfiken på att läsa boken och den går även hand-i-hand med min utbildning eftersom det är ett typ av socialantropologiskt fältarbete som boken handlar om. Den är helt underbar, och det är svårt att slita sig ifrån den. Jag lovar att skriva en recension om den då jag är klar.
Men i julklapp fick jag även ett presentkort på Bokus, har redan hittat nio olika böcker som jag är intresserad av, vissa har jag suktat efter ett tag medan andra är sådana som jag råkat att ”trilla över”. Men jag tänkte, fråga er ifall ni har några bra tips på böcker, något som jag bara måste läsa? Tipsa mig i så fall, jag blir jätteglad!
Hur har dagarna såhär efter jul varit för er? Är det någon som har vågat sig ut i mellandagsrean? Själv fick jag ett email från H&M om att de har släppt vårkollektion, gissa vad jag vill ha nu? Rea-plaggen? Not so much…like always…

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Boktips, tack!

  1. twilight!! haha

    Jag köpte en samsung galaxy ace, har inte öppnat den ännu! heh. Jag tyckte det var superroligt faktiskt,🙂 det är dock lite stelt eftersom vi aldrig ses.

    KRAM,
    Emma – http://emjo.blogg.se

  2. Vivi skriver:

    Boktips, nemas problemas🙂 delvis kan du gå in på min blogg och kika i kategorin boktips, men annars kan jag ge dig några av de bästa böckerna jag läste 2011: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, Morgon i Jenin (tokigt bra bok som utspelar sig i palestinskt flyktingläger) Lila hibiskus, Nattfåk av Theorin och Robert Gustavssons från Vaggan till deadline.
    Riktigt bra böcker allihopa och dessutom rekommenderar jag min absoluta favorit Veronicka bestämmer sig för att dö av Paulo Coehlo !
    Tada !🙂 så går det när man frågar en bokmal😉

    Låter som bra mellandadsplaner, hoppas det går bra med skoluppgiften, själv jobbar jag alla dagarna😛 bläää
    Kram !!!

  3. Josefin skriver:

    sv: Oj oj, vilken vecka. Har varit borta stort sett hela veckan. Men het otroligt bra har jag haft det.🙂 Hur har din vecka varit?

    Boktips: Pojken som kallades det- Dave Pelzer

    Kram

  4. Jasmine skriver:

    Härligt att du har tagit dig tiden att läsa. det har inte jag gjort…

    I ärlighetens namn vågade jag mig inte in till mellandagsrean. Jag får en känsla av att den för med mig något av det jag fruktar mest; mycket folk och respektlöshet. Usch och fy, jag höll mig hemma istället.

    Svar: Tack, tack. Du är en sådan underbar vän. Jag tror bara att tankarna på nära och kära – och på livet i allmänhet – blir ganska påträngande så här i slutet av året. Förra året vid samma tidpunkt var det inte alls kalas mellan mig och R. I början av februari beslutade han sig ju för att flytta tillbaka till Stockholm (dock inte på grund av mig eller vårt förhållande). Det är mycket som snurrar och mycket man saknar från förr. Jag är nog lite negativ och har svårt att se vad framtiden kan bjuda på.
    Tack för att du ställer upp.❤

    För tillfället mår jag bra. Jag och R ankom till huvudstaden nu i eftermiddags. Och imorgon är det nyår – Gott Nytt År på dig!❤😀

    Kramar

  5. anniepiie skriver:

    Det kunde vara rea en vecka bara sen kunde det komma nyheter!😀 För man tröttar på rean vääldigt fort!!😛 hehe Hmm boktips. Jag kan rekommendera:

    The truth about diamonds
    Laura- flickan från havet
    Fångad
    Snabba cash + uppföljare
    Hypnotisören

    har du läst några av dessa?🙂 Åhh tack, va söt du är! är dock inte så allergisk, känner bara av när jag äter rena flytande mjökprdukter med mkt mjölk i. hehe Vet du vad, köpte skorna även att de inte var på rean!😀 + lite annat. bilder kommer upp imon!🙂 Kraam

  6. Jag har några tips; Tisdagarna med Morrie skriven av Mitch Albom (en rescention finns i min blogg.) Onåd, skriven av J-M Coetzee är också fantastisk, han fick Nibelpriset i Litteratur för den boken. I övrigt är det alltid kil att vara med i BookCrossing.com, en site där man kan få tag på gratis böcker. Men man vet aldrig vad man får.
    Ha mycket rolig läsning nu!
    Magdalena

Kommentera

