Turner Monet Twombly

Idag så kom vi äntligen iväg, jag, E och min mamma till Moderna Museet och såg utställningen Turner Monet Twombly, det var jättemysigt. Vi började med en mysig lunch tillsammans med underbar utsikt över  Djurgården; jag åt tomatkokta kidneybönor, dock så var de snarare på gränsen till okokta, nåja. Utställningen var däremot underbar, Monet har jag alltid gillat med idag fick jag även upp ögonen för J.M.W. Turner’s (1775-1851), underbara verk! Cy Twombly hade vissa fina grejer, men det var snarare en eller två av hans tavlor som jag verkligen gillade, medan de andra var bra överlag med flertalet favoriter.
Här är mina favoriter, en från respektive konstnär.
J.M.W Turner : Peace – Burial at Sea
Cy Twombly – Autunno (en av de fyra i serien ”Quattro Stagioni”)
Claude Monet
Sedan var vi inne en sväng på Arkitektturmuseet också, de hade en jättefin pepparkakshus-utställning som Friends var med och anordnade — det var jättefina skapelser måste jag säga. Har dessvärre lite svårt att lägga över bilderna från mobilen nu, men om ni får chansen att se dessa utställningar, så rekommenderar jag dem varmt. Inne på Arkitektturmuseet fick man även lära sig en hel del kring Stadshusets skapelse, det var väldigt intressant också.
Hur har er dag varit?

 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Turner Monet Twombly

  1. Vivi skriver:

    Det låter som en mysig dag, det var riktigt länge sedan jag var på djurgården elelr ens ett museum🙂 är inte så intresserad av konst om jag ska vara ärlig😉
    Men Monet har man ju iaf hört talas om😀

    Jo det är riktigt mysigt faktiskt, förr firade vi hela släkten, men den traditionen försvann ltie med min mormor, så är det ju ofta tyvärr.
    Vad hittar du på nu i mellandagarna ?
    Kram

  2. Jasmine skriver:

    Svar: Man får ju ta vara på tiden tillsammans, när det finns tid. I vardagen är det inte lika lätt att ta sig tiden att umgås flera timmar i streck.

    Det är tråkigt när man hamnar i konflikt med någon man egentligen tycker om. De senaste dagarna har jag rykt ihop med både min syster L och min pojkvän R… Ingenting är egentligen helt löst, vi har helt enkelt låtit bli att prata om det – dumt nog. Jag hoppas att det löser sig snart, annars blir det en lång tid med R i Stockholm.

    Härligt att läsa din kommentar (och ditt inlägg) om att du hade en bra jul. Det gläder mig.🙂

    Jag hoppas att du – trots din korta ledighet – kan njuta av lugnet nu i mellandagarna. Snart är det dessutom ett nytt år, tihi. Hur ska du fira in år 2012?

    Hur lätt är det för dig att åka till Stockholm? När har du möjlighet att ses? Jag tänker mig typ en fika eller något, mycket enkelt. Jag är inte så krånglig.

    Ta vara på dig.❤
    Kram

Kommentera

