Life goes on

Igår firades farmor ordentligt hemma hos föräldrarna, det var jättetrevligt och hon verkade glad. Hon fick massvis av presenter och hon blev ändå väldigt glad för presenten från min familj; att få åka Ferrari i 15 minuter, en 92-åring liksom! Hur coolt är inte det? Det var också roligt att få träffa kusiner och se alla kusinbarn — även den nyaste. Kvällen blev rätt intensiv ett tag, men lugnade ned sig mot slutet med god ost och trevligt sällskap.
Min kusin M var på besök från England också, vilket var en överraskning för mig och jag blev verkligen jätteglad! Det var så härligt att se honom igen, när jag får en chans så ska jag åka och hälsa på honom. Han har blivit chef för en bar därborta, min lilla, fina kusin! Han är verkligen vuxen, det är häftigt. Jag är superstolt över honom.
Men det är inte helt slut med firanden, idag ska jag och E över till hans mormor och morfar för att säga god jul, eftersom vi inte kunde vara där igår tillsammans med E’s bror, mamma och hennes pojkvän. Sedan blir det fika hos E’s pappa, det ska bli väldigt trevligt alltihop. Det är roligt att hålla sig aktiv och få hitta på saker, men eftersom mitt lov är så kort, så vill jag få ta det lugnt också, men det kommer nog, hehe.
Hur har ert julfirande varit hittills?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Life goes on

  1. josefin skriver:

    Sv: Tack ska du ha! Desamma hördu🙂 Jodå, julfirandet har varit riktigt bra! Snön regnade bort men lika mycket julstämning hade man ändå. Hur har du haft det själv? Jag tycker bara det är lite synd att julen är över så snabbt! All stress som kommer med förberedandet och så är det över på några timmar..

    Hur har din dag varit?

    Kram!

  2. Josefin skriver:

    Det låter verkligen härligt!🙂

    I mellandagarna skall jag arbeta och bara ta det lugnt innan studentläsningen drar igång. Skall även hinna med lite shopping tror jag! Själv då?

    Kram

  3. åh vad härligt att höra. jag känner faktiskt också så. Är så glad att vi firade med pappas släkt, det brukar aldrig ske så det var superhärligt.🙂

    Jag ska mest ta det lugnt, måste köpa en ny mobil också. haha. Vad ska du hitta på?
    Kram,
    Emma – http://emjo.blogg.se

  4. Sandra skriver:

    Massa firanden för din del, vad mysigt!!🙂 För min del blev det julaftonsmorgon med pojkvännen, han är go! Sen blev det att ta tåget hem till mina föräldrar och där är jag kvar. Ska dock snart till jobbet så man kan bli lite rik igen.. efter julshoppingen haha.

    Svar: Jag har tänkt att göra månad för månad, dock har det blivit lite ont om tid senaste så det får komma när det kommer. Har varit ett fullspäckat år så det är mycket kul att skriva om i alla fall. Ja gör du med en årsreumé, det är roligt att kika tillbaka på allt faktiskt.

    Absolut, det finns liksom gränser… man ska få vara stolt över sitt land utan att det ska gå till överdrift! Sport och politik är olika saker absolut. Jag tycker det är tråkigt när det blandas ihop.

    Disney är lätt bäst🙂

    Hoppas allt är fint med dig vännen. Kram

  5. Vivi skriver:

    Hej! Låter som en härlig julhelg, tycker ni gav bort en riktigt häftig present till farmor, hon är kanske lite av en krutgumma din farmor🙂 ?
    Själv firar hela vår stora familj jul vilket innebär min syster, hennes man , mina två syskonsöner och även min systers svärmor, min mamma & pappa, jag, min man och min svärmor, 10stycken allt som allt. Det är alltid lika mysigt & trevligt faktiskt även om jag ibland kan känns att själv julklapps utdelningen blir lite uppstissad emellanåt.🙂

    Kram !!

  6. Paparazzibecka skriver:

    sv: okej… nu får jag fan damp. Att han skriver att han vill träffa mig, flirtar med mig, frågar vad jag ska göra under nyår o.s.v och sen inte ett skit?! Vad är det för konstig taktik han försöker med?
    Nu får han fan höra av sig själv. Blir bara sur och arg.

    Drar och tränar bort ilskan…

    Hoppas allt är bra och troligen bättre hos dig.
    KRAM.

  7. anniepiie skriver:

    Fin bild, gillar sånt med mkt färg!😀 Måste vara minst lika häftigt att få åka ferrari även i den åldern!😉 SV: tror säkert att det finns bh:a för dig där oxå, har ju kupstorlekar upp till 90E!😉 Nu i mellandagarna jobbar jag förmiddagarna. Tänkte dra in till stan och kolla rean lite på fredag oxå. Har dett ett par skor på scorett som jag hoppas ska vara på rea!🙂 Kram

Kommentera

