Ja må hon leva…

ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år. Javisst ska hon leva, javisst ska hon leva, javisst ska hon leva uti hundrade år. 
Idag fyller världens, bästa, finaste och smartaste farmor 92 år och alla dessa påståenden är sanna. Många kanske tror att farmödrar i 92-årsåldern inte har huvudet på skaft, de har kanske inte de flesta heller, men min farmor hon är supersmart; jag lovar att hennes huvudräkning är bättre än min.
Jag älskar min farmor och det är tack vare henne som vår familj är så himla tjat som den är, hon får verkligen ihop oss alla (och vi är ingen liten släkt)! Idag är inget undantag, alla ska vi fira henne hemma hos mina föräldrar, jag och E ska åka över dit lite tidigare och hjälpa till. Det kommer att bli jätteroligt.
Hoppas att ni alla också hade en fin jul igår, själv hade jag nog en av de bästa någonsin.

Kram på er!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ja må hon leva…

  1. anniepiie skriver:

    Åhh så himla roligt!😀 Älskar gamla människor, de har varit med om så mkt intressant!!🙂 hihi SV: Den verisionen var oxå bra med natascha. tack för länken där. Ha nu en fortsatt fin jul!😀 Kram

  2. Eleonore skriver:

    ÅH grattis till din farmor! Vilken härlig ålder hon kommit upp i😀
    Haha ja jag känner mig också väldigt duktig som hållit mig ifrån julmusten så länge. Nej men jag är ju uppväxt så, har aldrig haft något behov att dricka det tidigare heller🙂 Tycker det är en ganska mysig tradition, så blir det mer speciellt att dricka julmusten än att dricka det som cola!

    Ja filmen är ursöt och man blir ju aldrig för stor för såna filmer😀

    Önskar dig en god jul och god fortsättning! Kramar

  3. Paparazzibecka skriver:

    sv: där ser man! Jag är 3/4 polsk, 1/4 georgian och rötter från Indien, men som sagt mest polsk.

    Har inte fått svar så skrev till honom:
    God Jul K…..!
    X
    K: god jul miss Latoś😉

    Stör mig på att han inte svarade på när vi kunde ses, åååhågnsedkjndfkög½! Arg och förvirrad.
    Tack snälla du för att du håller tummarna för mig!

  4. Tessie skriver:

    Hurra, Hurra, Hurra, Hurraaaaaaaaaaaaaaa!!! Grattis till henne🙂 Min morfar fyllde även år, toppen bravo att dom är bäst och fyller samma dag!🙂

    Sv: Vad glad jag blir av att läsa att du har haft det super bra. Det glädjer mig verkligen. Ja du, jag åker hem i morgon vid halv 6 på kvällen, och sen ska jag jobba dagarna innan nyår, så det är vad som står på mitt schema så att säga. Du då, vad ska du hitta på!?
    Kramar

  5. Tessie skriver:

    Sv: Ja men shit, trodde hustaket skulle blåsa av här när man vaknade mitt i natten av stormen. hehe.. Men vi klarade oss bra, inga träd som kom genom hustaket eller fönster och vi har haft ström hela tiden.. De finns dom som hade det mycket värre så att säga!!..

    Ja, han fyller år den 25 december han också🙂
    Vi var hela familjen samlade hemma hos honom och han hade gjort i ordning så fin middag som vi avnjöt tillsammans, drack lite vin och sedan blev vi varm av dom tända ljusen och kärleken samt skratten🙂 Det var en toppen dag..😀

    Det är blandade känslor över att åka hem. Känns ju bra att jag har mitt liv där nere med plikter och måsten, och att detta nu kan bli en plats där jag bara kan komma och koppla av. Men jag kommer sakna dom, och de är väl de som gör de ett – med att åka hem!!.. :p

    Hoppas du har de toppen fina tjejen!!
    Kramar

  6. grattis till henne i efterskott! <33

Kommentera

