Välkommen till världen

Idag har varit en underbar dag, först började det med att E gjorde en fin omelett till mig på morgonen — efter en väldigt behövd sovmorgon! Sedan har det varit en promenad och en synundersökning (som gick bra). Men det bästa av allt är att jag har fått ett till kusinbarn idag! Fina M och S välkomnade ytterligare en dotter till barnaskaran och jag blev verkligen superlycklig, hoppas på att få träffa dem – lite kort i alla fall – på min farmors födelsedag den 25:e, fast förstår ifall de inte skulle orka. En liten Ingrid blev det, ett sådant underbart och fint namn.
Det är vid sådana här tillfällen som jag i alla fall börjar tänka på min familj och alla nära och kära jag har runt omkring mig; det är verkligen så jäkla härligt! Min familj är bäst.  Det är såhär det ska kännas runt jul enligt mig, det är inte presenterna (även om jag säkerligen hade svarat annorlunda när jag var liten) som är viktiga, det är närheten och att få dela en mysig tid på året (då det gärna få vara mer snö än nu) tillsammans med sin familj. Det är runt min farmors födelsedag som verkligen hela min släkt brukar släppa annat och så träffas vi, jag har en rätt så stor släkt och de flesta har numera egna familjer, så det blir inte ofta man ses. Men snart så, jag längtar.
God Jul såhär i förskott till er alla därute. 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Välkommen till världen

  1. Tessie skriver:

    Åhh, så mysigt!🙂 En god jul till dig med så klart!!!..

    Sv: Det var super god mat, och armbandet var verkligen helt i min stil.🙂 En toppen kväll!
    Det känns så toppen bra verkligen mellan mig och J. Det är som det ska vara🙂 Nu ses vi inte på ett tag, för jag ska hem och fira jul i hälsingland, och han är i skåne.. I går hittade jag min julklapp till honom så det känns skönt de är klart iaf.

    Hoppas du får en super mysig jul!🙂

    Kram

  2. Vivi skriver:

    Oh vad mysigt ! Grattis !🙂
    Hålelr med, det är verkligen det julen handlar om, gemenskahet & kärlek. Själv är jag lite besviken för hela släkten brukar träffas på annandagen varje år, men nu pga att det är så få lediga dagar, så har det ställts in, allra första året utan jul med stora släkten😦
    Man blir lite eldsen att vissa prioriterar bort på det sättet, men jag ahr en mysig jul med mina fina stora familj att se fram emot !!🙂

    Jo det texten var verkligen riktigt bra, tycker den både var enkel att läsa, förstå och välskriven, den ska du vara riktigt stolt över !!
    Kram !!

  3. Eleonore skriver:

    ÅH så roligt att du fått ett litet kusinbarn till🙂 Ingrid var ju ett otroligt fint namn, är så kul att många av de äldre namnen våra mor- och farföräldrar hade kommer tillbaka nu. Mitt kusinbarn heter exempelvis Doris hihi och Ebba von Sydows heter Marianne😀

    Nej tomtetass är en jättefin amerikansk film, du kan läsa mer om den här http://akas.imdb.com/title/tt1544572/🙂

    Hoppas du får en lugn och skön jul nu utan stress🙂 Tänk bara på att planera dagen och ta det som det kommer. Önskar dig en riktigt god jul vännen! Kramar

  4. åh vad skoj, grattis eller vad man säger😀

    tack så mycket🙂 Hoppas du får det trevligt i stockholm.🙂

    Kram,
    Emma – http://emjo.blogg.se

  5. Paparazzibecka skriver:

    sv tack gulliga du! Det var en fin kväll.🙂
    Jag var rakt på sak och vet du vad? Jag fick svar!

    Well.. vad menade du med ”Kbh😉 ”
    Om jag hade velat fira nyår i Köbenhavn?
    K: hehe jeg flirter bare lidt med dig vet du🙂
    Yeah, I know!
    Men du vill inte ses när du är i Köpenhavn? :p
    Jag: just say if u dont want to so I know
    K:heh up to you :)n
    Jag: Jag vill träffas. So i think its up to YOU. Båda måste ju vilja för att det ska hända ;p
    K: jeg var på fest igår så fik ikke svaret🙂
    vil gerne treffe dig men på nytår er jeg ganske uptagen, får kompissar på besøk fra oslo… men vil gerne se dig snart vet du
    Jag:Lugnt! Hoppas du hade en nice kväll igår.
    Ja, jag förstår det. Men har du tid någon gång innan du åker tillbaka till Thailand?

    Så nu får man fortsätta att hålla tummarna, som vanligt.. Men det kändes ändå som om det fanns lite hopp kvar. Hoppas jag får träffa honom, hänga i Köpenhamn ett dygn eller två.

    &Tack för alla dina fina ord, det betyder mycket för mig!
    KRAM

  6. Jasmine skriver:

    Vilken fin bild du har hittat!

    Mycket roligt för dig och din familj, grattis.

    Kram

Kommentera

