A White Christmas?

© rhulth.wordpress.com
Den här bilden tog jag med mobiltelefonen nyss, de jag tog imorse är så himla mörka (kan ju inte använda blixt genom fönstrena). Kändes så härligt med lite snö i alla fall, även om det gärna hade kunnat vara ett lite tjockare täcke enligt mig. Men jag håller tummarna för att det sakta, men säkert kan falla mer till julafton. Ännu har det inte smält i alla fall, trots att klockan är kvart över 11, man kan alltid hoppas, eller hur?
Vad ska ni hitta på idag?

Själv så kommer jag inte att få jullov riktigt än, har ett seminarium idag och sedan är sista föreläsningen imorgon, känns så skönt att få lite ledighet i alla fall. Har ni fått jullov än?

Gårdagen spenderades med att städa och fixa lite, jag kan knappt förstå att det är julafton snart, trots att jag har köpt de flesta julklapparna och allt det. Det ska bli härligt att sitta, kvällen innan julafton, hemma hos mina föräldrar och slå in alla klappar, det älskar jag! Det är halva nöjet liksom.
Nej, nu ska jag förbereda mig innan jag ska åka.

Kram på er, alla mina fina läsare!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Foton och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till A White Christmas?

  1. Vivi skriver:

    Oh vad fint! Vi hade pyttelite snö hos oss också igår, men det försvann fort tyvärr😦
    Helgen var bra, hann inte svara vad jag skulle hitta på för jag har haft fullt upp🙂
    Nu är iaf julstädningen avklarad och bakningen på börjad🙂

    Oh den lyxiga jullovstiden, those were tha days🙂 !! Själv jobbar jag ända fram till julafton och även mellandagarna, men någon extra dags ledighet blir det iaf.🙂
    Mvh

  2. Johanna skriver:

    tack!
    otroligt roligt att höra att jag har någon som tittar in trots allt!

    jag håller tummarna för att ni får mer snö!
    vi har nu cirka 50 cm här i norrland. riktigt juligt!
    kram

  3. Josefin skriver:

    Jaa usch, det har verklige inte varit en rolig dag idag..
    Jodå, med tanke på hur trött jag var så tyckte jag det gick helt okej. Jag skrev psykologi, så det var en hel del att ta in..

    Jaa, får jullov på torsdag jag så det skall bli skönt!🙂

    Kram

  4. Josefin skriver:

    sv: jaa du, antagligen efter nyår när nästa period börjar. Vår psykologi lärare har även geografi och biologi kurserna så det brukar ta en tid innan hon får rättat proven😉

    Nej vi får faktiskt jullov på torsdag, så bara två dagar till nu. Så otroligt skönt! Vi har lov ända till 9.1🙂

    Kram

  5. Kan inte riktigt beskriva hur de smakar faktiskt..😦 Som några småkakor bara heh.
    Jag ska inte göra något speciellt, ta det lugnt mest.🙂

    KRAM,
    http://emjo.blogg.se

  6. This Is Olessia skriver:

    från ryssland =) and u?

  7. Paparazzibecka skriver:

    sv: åh juste! Det var i slutet av sommaren/början på hösten right?
    Ja, han jag träffade på Kos när jag gick utbildningen är jag fortfarande kär i. Tänker på honom varje dag och har faktiskt träffat honom en gång igen efter månaden på Kos.
    Jag åkte till Köpenhamn där han bor och festade med en vän och överraskade honom på hans bar. Sen hörde han av sig och ville ses efter att han slutat jobba och vi träffades, jag, han, min vän och hans vän.
    Drog hem till honom, stekte pannkakor och drack vitt vin i köket till klockan 07 på morgonen. Somnade i hans famn, vaknade upp i hans famn och tro mig, ALDRIG har jag somnat lycklig och vaknat upp så trygg. Jag var så glad att jag blev tårögd.

    Dagen efter flyttade han till Thailand där han jobbar som bartenderlärare i sammanlagt 5månader. D.v.s fram till mars typ…

  8. Josefin skriver:

    sv: det gör ja också! Ja, verkligen.

    Min moster som bor i sverige kommer hem över julen så det blir att fira med henne och hennes familj.🙂 Hur ser dina planer ut då?

    Kram

  9. Vivi skriver:

    Tjoho ! Vi hade också lite snö i morse ! Den har säkert smält bort där hemma nu, men man får vara glad för det lilla😉

    Jag har bakat saffransbiscotti, ikväll blir det mjukpepparkaka, i morgon CakePops (Mmm) sedan egen toffefi-kola & bailysbollar. Jag älskar att laga julgodis !!😀

    Kram !

  10. anniepiie skriver:

    Här blir det nog ingen vit jul för just nu skiner solen och ingen snö så långt ögat kan nå!😛 Men man ska aldrig säga aldrig….. SV: Jaa, himla skönt var det och behövligt!! Jaha, jo det kan nog stämma efter att ha sett ramsey!😛 hehe Hoppas att det går bra med föreläsningen!🙂 Kraam

  11. Eleonore skriver:

    ÅH skulle ge massor för att få lite vitt på marken nu, det är det jobbigaste med att bo här nere att vintrarna inte blir desamma😦 Det är ju nu till jul man längtar hem som mest!

    Ja jag såg dina muffins, de var ju jättefina😀 Har du bakat mycket nu till jul?

    Ja jag ser också fram emot uppföljaren till Mysteriet på greveholm. Som du säger kan det antingen bli en riktig flopp eller en riktig höjdare. Men det återstår till nästa år att se, spännande ska det bli att följa den😀 Undrar hur de kommer göra med skådespelarna, om det är dem som vuxna eller att det kommer en ny familj dit kanske?

    Min fjärdeadvent var härlig. Vi åkte och handlade julmaten, fikade med lite glögg och kikade på en och annan julfilm😀 Hur spenderade du din sista söndag innan jul?
    Kramar

  12. Jag bor utanför stockholm och vi har massa snö!😮 eller massa, 1 dm typ.

    Jag kaninte lägga upp bilder eftersom pappa brände dem hahah…’
    Kram,
    http://emjo.blogg.se

  13. Linda skriver:

    Tackar!🙂
    Jodå, jag fick en digital fotoram och pengar, samt fick bo en natt på ett hotell, ett gammalt slott från början av 1900-talet!🙂
    Kram

  14. Josefin skriver:

    sv: Det blir det säkert!🙂
    Den har varit riktigt chill. Har inte behövt göra så mycket, men det blir ju så de sista dagarna.
    Ja, jag har nog aldrig uppskattat en natts sömn så mycket som jag gjorde i natt!😉

    Hur har din dag varit då?

    Kram

  15. anniepiie skriver:

    Ahh visst är dom fina!🙂 Hade inte varit helt fel att kunna göra sånna!😉 Jaa, jag gillar oxå vintersolen, så himla gutt!! Ny energi med en gång liksom!🙂 Jajjamen, börjar jobba på tisdag igen, sen veckan efter börjar jag praktiken på jysk igen. Så jag har att göra!🙂 hihi Vad gör du själv? ledig nu? Kramis

  16. Jasmine skriver:

    I år fick jag inte uppleva en vit jul, tyvärr. Men jag hade väldigt mysigt ändå.🙂

    Svar: Jag är själv förvånad över att julstressen inte lyckades nå mig, jag som annars stressar runt som en galning var och varannan dag. Tillskillnad från dig har jag dessutom mycket svårt för att veta vad jag ska köpa till mina nära. Men i år blev det fina presenter och jag är nöjd.

    Det blev inte många rim på mina klappar i år, jag hade helt enkelt inte inspiration. Men jag är nöjd ändå.

    Tack för berömmet. Det är roligt att du skriver att du uppskattar mina inlägg. Så här i mellandagarna skriver jag inte mycket (jag umgås hellre med familjen), men jag hoppas på att vara tillbaka mer aktivt igen under nästa år.

    Nördar är gulliga.❤

    Jag ska tänka på dig när jag hör Takida's nya låt för att du också tycker om den. ^^,

    Va' roligt att du känner så. Vi kanske kan ses på riktigt någon dag, om du vill? Har du möjlighet att komma till Stockholm i början av nästa år? Jag befinner mig nämligen i huvudstaden mellan den 31 december och 10 januari. Jag träffar dig mer än gärna om det finns möjlighet.❤

    Hoppas att du har det skönt nu i mellandagarna!
    Kramar

Kommentera

