Det där med Internet

…är väldigt smart faktiskt!
I och med att mina kurser trasslat in sig i varandra, eller ja, överlappat så har jag inte haft mycket fritid och i helgen blir det jobb och fältobservation; så ingen direkt ledighet, men det är ju så det är. Men lite panik fick man ju när man förra helgen åkte in för att signera lite julkort och umgås med föräldrarna, det var nämligen riktigt tjockt med människor i stan som alla verkade springa runt efter julklappar.
I vanliga fall så brukar jag inte känna någon direkt stress, för jag älskar att leta efter julklappar och det ska inte bara vara en present, det ska vara något som verkligen blir uppskattat. Nackdelen när jag hittat presenter alltför tidigt har varit att jag knappt kunnat hålla mig, för det är så kul att se när de jag ger klappar till blir glada.
Men Det där med Internet, inte en så dålig grej liksom! Jag brukar inte gilla att shoppa via nätet eftersom jag oftast vill pröva allting först och tycker att det är alltför jobbigt och omständigt att skicka tillbaka. Men med julklappar, det är väldigt praktiskt faktiskt. Hittills har jag skaffat present till E och far min, till min bror och mamma har jag idéer sedan är det ett par stycken till på listan, men det kommer att lösa sig. Mycket tack vare nätet.
Hur går det med er julklappshandling?
Jag tycker däremot att det känns lite konstigt att det snart är jul, i övermorgon är det tredje advent! Tiden går så himla snabbt och julkänslan har inte riktigt infunnit sig. För ett par dagar sedan såg jag ett par snöflingor, men sedan dess har jag bara sett regn och vind härute. Tråkigt.
Nej, nu ska jag snart lägga mig, men satte på TV ganska nyligen då jag ändå tänkte kolla vem som vinner Idol 2011, jag har inte riktigt följt det, men lite vet jag. Tror nog ändå att jag hejar på Amanda, men Robin är duktig och vissa toner som han kan ta, alltså det är verkligen wow. Han sjunger Halo i klass med Beyoncé själv. Såg förresten på Hellenius Hörna och säga vad man vill om Fredrik Reinfeldts politik…men han bjöd ändå på sig själv väldigt mycket, har svårt att se någon annan partiledare gör sådär. Tror nog att Reinfeldt kan ha skopat hem lite unga röster i och med det, kanske…han verkade ju mänsklig och rätt rolig. Inte för att komik kan få mig att rösta på någon, jag drogs tillbaka till verkligheten när Reinfeldt verkade rycka på axlarna angående ekonomikrisen; den var tydligen inte så jobbig för honom och Borg, tänka sig.
Nej, det var inte politik jag skulle tala om.
Istället skriver jag GRATTIS till Amanda Fondell som vunnit Idol 2011. Du är riktigt duktig tjejen.
Var det dock inte lite fräckt att Moa fick gå fram med resultatet till programledaren? Strö salt i såren?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Åsikter, Bio/Film/TV, Musik och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Det där med Internet

  1. Jasmine skriver:

    I fredags var det kaos i kollektivtrafiken och jag var rädd att inte komma hem. I väntan på att den värsta rusningen skulle passera fördrev jag tid på stan – något som resulterade i x antal julklappar. Det återstår dock fortfarande några…

    Svar: Snön har fallit lite smått i centrala delarna av Göteborg, men utanför stan är marken fortfarande oklädd.

    Att handla julklappar blir vad man gör det till. I år känns det faktiskt ganska roligt. I och med att jag jobbat under några helger har jag extra pengar att spendera. Det gör att jag slipper tänka på vad klapparna kostar (men jag är trots allt snål…)

    Hur gick din fältstudie? Hur mådde du igår?

    Jag mår bra. Tänker en del och funderar mycket på vad jag ska göra efter gymnasiet. Jag får en känsla av att de flesta i min omgivning har helt olika uppfattningar om vad jag vill efter studenten…
    I helgen jobbade jag och bakade lussekatter.🙂

    Hur var din helg?
    Kramar

  2. Marcus Å skriver:

    Med mig är det bara bra. Skönt med lov snart, känns som att jag verkligen behöver det efter att ha haft fullt upp varje vecka nu senaste 3 veckorna. Hur är det med dig då?🙂
    Kram

  3. anniepiie skriver:

    Visst är det praktiskt att handla på nätet!🙂 Själv väntar jag på lite från cdon… Verkligen kul att amanda fondell vann, och att moa kom med resultatet var ju för att hon åkte ut sist. hehe😛 Allt bra med dig?🙂 Kramis

Kommentera

