92

Tanti auguri a te,
Tanti auguri a te,
Tanti auguri cara Nonna,
Tanti auguri a te.

Idag fyller min älskade mormor 92 år! Det är grymt häftigt enligt mig, dessvärre så hade jag inte möjligheten att följa med min mamma ned till Italien och hälsa på henne; av att döma från MMS:en som min kära mor har skickat mig så är det riktigt fint väder där också. Och när man kollar ut här är det grått, dimmigt och blött. Så det hade varit roligt att åka med henne, huvudsakligen för att träffa mormor, men även för att komma ifrån det här vädret; det känns så deprimerande.

Men, tillbaka till min mormor…

Hon är jättefin och är ändå väldigt pigg för sin ålder, jag har turen att både min mormor och farmor (som är lika gamla) är väldigt pigga. Det som jag alltid brukar skryta om, när det gäller min mormor, är att när hon var 80 år gammal så klättrade hon i en Alpinklubb i Alperna tillsammans med 26-åringar. Hur häftigt är inte det? Numera så klättrar hon inte på det sättet, men hon är ute och rör på sig ofta, så hon är verkligen i form! Dessutom har hon lyckats att kämpa sig igenom bröstcancer för bara ett par år sedan.
Så, kort och gott: Grattis världens finaste mormor!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 92

  1. emma skriver:

    Hej, förlåt för sent svar, har haft så mkt för mig dom senaste dagarna!
    Hur mår du? kram

  2. Lissie skriver:

    Vilket fint inlägg! Och 92 år, det är ju galet! Och Alpinklubb, det är ju ännu mer galet! Själv har jag varken farmor eller mormor (eller farfar eller morfar heller för den delen). Så det är ju lite tråkigt…

    Tack för det du skrev, du har säkert rätt, man hittar nog någonting man verkligen vill göra förr eller senare. Det behöver ju inte vara en universitetsutbildning heller, även om jag kan tänka att det är ganska bra att ha en sån i ryggen. Hoppas att plugget går bra för dig!
    Hoppas att allt är bra med dig också, och du är ju riktigt grym på att skriva du med!
    Kramar

  3. Tessie skriver:

    Åhh, så fint du skrivit om din mormor🙂 Hoppas hon får möjlighet att läsa det, värmer nog i hjärtat!🙂
    Hur är det med dig annars, det var ett tag sen vi hördes nu!.. Kramar

  4. Jasmine skriver:

    Hej Rinki! Jag ville bara kika in och säga att jag saknar dina inlägg. Hoppas att allt är bra med dig.
    Kram❤

Kommentera

