Red (Devil)

Igår var en väldigt lång dag enligt mig.
Dels så sov jag inte vidare bra, vet inte riktigt varför, kanske för att det är tenta på G? Nåja, jag vaknade vid kvart i fem, när alarmet gick. Satt på föreläsning mellan 08.00 och 10.00 och sedan satt jag kvar och pluggade tillsammans med M, det gick rätt så bra och det var skönt att bolla med någon, ska bolla lite mer på torsdag efter seminariumet. Sedan träffade jag min kusin M och hennes dotter B, som är så himla fin! Ja, de är båda fina faktiskt. Sedan gick vi mot M’s arbetsintervju, fast vägen dit blev lite riktigt som vi hade tänkt oss. Istället för lätt och smidigt, blev det skogsväg och lervälling med barnvagn, inte det lättasste, men vi klarade det! Med tanke på hur det hade kunnat gå, var vi ju mer eller mindre som bergsklättrare – med barnvagn dessutom. Det ni!
Jag satt sedan och tog hand om B medan M var på sin intervju och de hade inte kunnat gå bättre, hon var glad, superfin och gosig så vi hade det jättetrevligt. Sedan blev det lite mer plugg och klockan 17.00 var det dags för att träffa I, min underbart fina frisör. Jag träffade ju henne för en månad sedan ungefär, men då blev det ”bara” en klippning i och med att jag skulle åka till Rhodos och att färga innan hade bara varit dumt. Vi pratade en hel del och sedan, så var det dags. Jag tog beslutet, ett beslut som jag har funderat på länge! Jag färgade hela alltet! Oj, undrar om min kära mamma som brukar läsa bloggen, nu svimmade? Ja, vi får se. Förlåt för att jag inte varnade innan mamma😉.
Guuud, så det kliade medan den där färgen satt i, men jag stod ut och nu är jag jätteglad för det. Det känns riktigt bra och det är roligt med en färgklick såhär på hösten. Ja, det känns faktiskt som höst nu, sensommaren försvann eller något. Mörkt har det börjat bli om kvällarna också, det har jag inte längtat efter. Kom sedan hem igen vid 21-tiden igårkväll, vilken dag alltså!
© rhulth.wordpress.com 
Reslutatet är alltså inte som en av hårförebilderna jag har (Rihanna), inte riktigt så rött — fast i ett visst ljus så ser det ordentligt rött ut. Men annars, så ser det typ röd-brunt-lila ut, eller något åt det hållet. Tidigare så har jag ju bara färgat en liten del av luggen, i ordentligt rött, men det kändes inte som att jag vågade ha hela håret i den färgen. Det bästa med den här lite mörkare är också att jag inte behövde bleka hela håret, utan det gick direkt att färga. Min lilla luggbit, de pyttesmå testarna som faktiskt var kvar sedan tidigare färgning och var blekare blev lite mer intensivt röda, så i luggen ser det ut som en liten ljusare skiftning nu; vilket jag bara tycker ser ballt ut — det ger det hela lite liv. Så nu är det gjort!
Vad tycker ni? Bombardera med kommentarer eller något. Ris som Ros. 
Måste lägga till också att jag på tåget in till stan träffade en av min idoler Lisa, hon är en superfin tjej som alltid är ärlig och kan skriva som världens bästa, med underbara analyser om hon vill det. Trots sin unga ålder (har ändå följt hennes blogg ett tag) så har hon verkligen ett djup och hon är en inspiration enligt mig. Det var jättehärligt att träffa henne och hon var lika fin i verkligheten som på bloggen — om inte mer. Lite blyg var jag ju, men ändå så vågade jag gå fram och fråga ”är inte du Lisa?”, lät nog lite löjligt, men det bjuder jag på!
Nu ska jag försöka plugga lite mer, skriva ihop en artikel och även försöka ringa min mamma — ska nämligen föreslå en lunchning!
Hoppas att ni har en bra dag idag!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Foton, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

