Monday


Jag är inget större fan av måndagar heller, men just idag har det ändå känts rätt så bra!
Trots att jag var tvungen att gå upp vid 04:45, så gick det smidigt och trots att det var riktigt grått, fuktigt och dimmigt så gick allting smidigt med bussresa och tågresa.

När jag väl kom till universitetet så var det inte så många där, jag hade sett till att ta en extra tidig buss hemifrån för att denna gång vara säker på att  inte komma försent pga fulla tåg i Stockholm. Men det gick smidigt och sedan kom M som är med i min seminariegrupp och satte sig bredvid mig i korridoren och vi började prata lite om kursen och litteraturen innan föreläsningen började; vilket var jättetrevligt! Imorgon blir det filmvisning som handlar om boken som vi just nu läser, det ska bli spännande att få se bilder och relatera mer till Indonesien, Singapor och Malaysia samtidigt som vi även får chansen att träffa han som har skrivit boken!

Så min måndag har faktiskt varit rätt så trevlig!
So dear Monday, today I actually…kind of like you.

Hur var er dag idag?

 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i University och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Monday

  1. Sandra skriver:

    För min del med, har varit en helt okej måndag faktiskt🙂

    Svar: TACK! Dina ord är då alltid så himla fina och gulliga. Blir så glad. Skottland är ett fantastiskt land och man ska helt klart besöka Highlands och Isle of Skye. Loch Ness var också ballt.

    Det är sant. Lite svårt det där, vi har hittat ett ställe här (nu är det ju en liten stad men det betyder å andra sidan att ALLA går till samma ställe = alltid fullt!) där det är lagom med folk, bra priser och så himla mysigt. Där kan vi sitta i timmar och snacka.

    Haha samma här, ÄLSKAR Pepsi Max. Har typ aldrig druckit det förrän nu men jag är crazy about it!

    Jag tror med det, det känns bra faktiskt att prata varje dag i flera timmar. Känns bra🙂

    Puss och Kram

  2. Eleonore skriver:

    Så söt bild på dig i presentationen! Har du haft den uppe länge? Har iaf helt missat den men den var otroligt fin😀 Kul att få en bättre koll på hur du ser ut och vem du är😀
    Ja Det var tråkigt att även denna marabou-nyheten inte levererade. Det har varit så med de flesta nyheterna på senaste tiden, de ska vara så konstiga smaker. Det hade varit godare om de bytte ut dadlarna mot något annat för pistagen blev otroligt god i😀 Håller med om att pistagesmak på glass, i bullar, själva nöten etc är hur gått som helst!
    Tack va roligt att du gillade min text hos Marcus, det är verkligen svårt att hitta motivationen trots att man har den bästa av mentorer. Jag håller med om att pass är en bra form när man har någon där framme som driver på en att nå topparna🙂
    Ja visst är det jobbigt när man är ifrån varandra så mycket men det är ju som du säger att man vänjer sig. Värre blir det nu i höst när sambon pluggar 1½ timme bort och inte kommer hem varje kväll heller. Men det är bara att hålla ut och kämpa på!
    Hoppas din vecka startat på bästa sätt! Kram

  3. Gunhild skriver:

    Hejsan!
    Vet inte om du läste mitt lilla svar på din kommentar i bloggen (under Flow). Varför hos Marcus??
    Ja du, det är nog många som undrat. Men lite förkortat; jag blev arbetslös 2008, kom in i ”en ny värld” minst sagt, började skriva lite insändare, var med i lokaltidningens diskussioner på nätet, efter nån kommentar om ”vardagslyx” till lokalradion fick jag vara med direkt i radion 06.45 – 06.50 varje morgon i en vecka. KUL! Det var då Marcus upptäckte att Faster Gunhild fanns – i en ny tappning. 😉 Han är en smart kille, och jag var ju inte så sen att hänga på. En gång i veckan sedan nov/dec 2009!!
    Man lever ju hela tiden med att bli refuserad….😉 men det är smällar man får ta… :))
    Känner att många ibland undrar över min egen blogg, men – så länge det är kul så håller jag på. Nu kan jag ju ta de där insändarna direkt där istället….
    Har läst din blogg ibland, och gillar den. Kanske våra vägar korsas igen, vem vet…. Ha det bra!
    Gunsan / ”Faster Gunhild”

  4. Marcus Å skriver:

    Jag hade en bra start på veckan och har hunnit med väldigt mycket på bara två dagar och idag ska jag iväg till Hagaparken för att fota. Vad ska du hitta på för spännande idag?🙂

    Kram

  5. Tessie skriver:

    Alla måndagar behöver ju faktiskt inte vara dåliga, och som det verkar hade du en bra!🙂
    Roligt att även få träffa författaren till boken ni läser, spännande!🙂

    Sv: Ja, det är verkligen inte svårt att ta sig någonstans här i världen bara man har gällande pass och pengar.. Det är otroligt!!🙂

  6. Lisa skriver:

    Jag gillar faktiskt måndag — i alla fall nuför tiden. Vi har föreläsningar varje måndag, och jag älskar dem. Jag har, till skillnad från tidigare, någonting att se fram emot varje måndag🙂
    Det enda jag inte ser fram emot gällande måndag är essäeerna som ska skrivas varje vecka, efter varje förläsning. Vi får ett par dagar på oss, men ibland känns det inte tillräckligt.

    sv. Det är ingen fara — jag gillar när du börjar babbla på, för du skriver så intressanta saker.
    Just det där med att vara känslokall så var jag tyvärr det — jag var rätt självupptagen när jag var yngre, till och med för tioåringar. Nu har jag vuxit upp och insett att det finns andra personer, och att allt inte har med mig att göra, men det tog mig ett litet tag.
    Men visst försöker jag distansera mig på olika punkter just för att inte gå under. Av allt hemskt som händer väljer jag att ofta se allt som är bra just för att inte riskera att bli en grinig gammal tant när jag växer upp. Jag förstår också hur du menar med allt som händer i Afrika. Jag tycker att det är hemskt, men samtidigt känns det som att man gjort så pass mycket ”reklam” till den grad att man inte längre orkar bry sig. Man tar till sig, man nickar, man ägnar ett par tankar åt det, men det blir inte mycket mer än det. Kanske beror det på all reklam, kanske beror det på distansering, kanske beror det på att man inte vet hur man ska hjälpa till då man försökt hjälpa till tidigare utan att någon skillnad gjorts…

    -Den känslan är inte ovanlig, men jag tror att det inte är någonting man egentligen behöver vara orolig över. Jag är säker på att du kommer med bra analyser, och att de är bättre än du tror. Om du fortfarande är osäker på dina analyser kommer säkerheten växa till sig under kursens gång🙂

    Puss&Kram!

Kommentera

