Physics


Idag hade min pappa och hans jobb, samt andra samarbetspartner en fysikdag i stan.  Det är inte ofta de har sådana här dagar och idag var verkligen en underbart perfekt dag att ha det hela på. Vädret har varit lite ostadigt på senaste, men idag var det riktigt underbart! Jag blev riktigt glad för pappas skull, det är ju inte vidare roligt att ställa upp allt det där; alla de olika tälten, om folk inte kommer förbi på samma sätt, som när det är soligt och mycket annat pågår i stan.
Jag har alltid gillat pappas arbetsplats och arbetskamrater och det är så himla härligt att se min pappa prata med andra personer om sitt arbete inom fysiken. Han brinner verkligen för det och det märks! Han var jätteaktiv under dagen idag, trots att han egentligen är pensionerad officiellt; han är där och är aktiv för att han tycker att det är roligt och det är verkligen underbart att se. Jag skulle också vilja bli som honom när jag blir stor och få den relationen till mitt jobb. Stolt blir man också, han är riktigt duktig och han pratar på ett sätt som gör folk intresserade; många gillar honom, det vet jag, såväl inom forskningsvärlden som utanför.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Physics

  1. Sandra skriver:

    Det är alltid inspirerande med folk som brinner för sitt arbete🙂

    Svar: Läsken.. ja, den smakar ungefär som om den var gjord av såna där tablettaskar, Tutti Frutti. De med trafikljusen på haha. Jag har faktiskt två trilling-kompisar🙂 David då, han har två systrar. Och så Carolina en av mina närmsta vänner som har två bröder, så de är båda i ”underläge” hihi.

    Ja Jude Law hade gärna fått titta förbi. Nej min egna.. jag är nog mest försiktig med hur mycket jag skriver om den här killen. Allt är nytt och ja, inte officiellt. Men det finns en kille. Och har gjort de senaste månaderna, men vi tar det lugnt och ser vart det leder.

    På något sätt ska man ställa om hjärnan och det är jobbigt!

    Puss och Kram

  2. Marcus Å skriver:

    Alltid kul att umgås med folk som brinner för sitt jobb eller vad det nu är.

    Nu blev jag ju lite nyfiken, vad är det för någonting du läser ni då? Och du ska se att tentorna kommer gå riktigt bra för dig även om det känns jobbigt nu. Är säker på att du fixar detta!

    Med mig är det bra, redo för en ny vecka som är fullspäckad. Skolan går riktigt bra också även om det är fullt upp hela dagarna. Så ska det ju vara. Hur mår du då?

    Och du, Gunhild håller nog igen precis som du säger!
    Kram

Kommentera

