Plötsligt händer det…


Nej, jag har inte vunnit på Triss.
Det hade ju också varit rätt så välkommet, men nej så är det inte. Men det här är nästan, men bara nästan, likra bra. Jag har nämligen vunnit en grej, via nätet. Det kanske inte låter väldigt speciellt, men jag har aldrig någonsin vunnit någonting såhär! Jag har på sin höjd vunnit på ett litet lotteri någon gång och vunnit någon skräpig leksak, men det här ingen skräpig leksak! Det här är grynt mycket bättre!
Jag surfade nämligen omkring på Akademibokhandelns hemsida, jag älskar den affären; mycket för att jag gillar känslan av att gå omkring i en fysisk butik och se alla böcker, det är helt underbart. Jag skulle lugnt kunna bo i en sådan affär ett bra tag. Däremot så tycker jag att deras systerbolag Bokus har gått om på ett sätt, dessvärre så finns dem ju inte som en fysisk butik, däremot så har de ett extremt bra utbud; man kan hitta i princip allting där!
Hur som helst, tillbaka till det jag skulle skriva om. Jag surfade alltså omkring på Akademibokhandelns hemsida och såg någon tävling, man kunde vinna lite olika priser.  För att vinna skulle man svara på ett par frågor, frågor som krävde att man antingen hade lite allmän knowledge har jag för mig och även lite saker man kanske skulle kolla upp (googla)…jag kommer faktiskt inte ihåg detaljerna. Men gissa vad förvånad jag blev när jag hittade ett kuvert i posten som var adresserat till mig från Akademibokhandeln och i brevet så fann jag en biljett till bokmässan 2011! Det är underbart för en boknörd som mig själv! Om jag skulle kunna få för mig att sova i en Akademibokhandelnaffär, gissa vad jag skulle kunna göra på Bokmässan?
För övrigt är det väl rätt stressigt, nu har vi dock gjort oss mer ”settled” hemma hos E’s pappa, men plugget tar upp extremt mycket tid och även om läsningen går bra så är jag ändå nervös och orolig kring hur mycket jag faktiskt tar in. Sedan (jag vet att man inte ska jämföra sig så mycket, men ibland är det svårt att låta bli…) känns det lite som att andras analytiska förmåga ligger lite över min, jag vill ju inte missa något och jag vill förstå allt…åh, nervigt som tusan! Jag vill bara vara bra på det här, jag vill lyckas och jag tycker att det är roligt och spännande, men nervositeten tar över ibland. Sedan har jag mycket annat att stå i, måste läsa en hel del i helgen och samtidigt ska jag jobba båda dagarna samt att jag även har en artikel att skriva nästa vecka!
Fortsätt att hålla tummarna för mig!

 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Böcker, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Plötsligt händer det…

  1. Sandra skriver:

    Åh vad roligt, det är ju det perfekta priset för dig verkligen!!😀

    SVAR: Men åh, du är ju för söt. Blir nästan generad, tack tack. Ja nu är jag hemma efter en vecka i Skottland, det var jättefint verkligen. Emma är inte mycket äldre än David, ett år är det mellan dem. Jag tycker inte det är mycket att hänga upp sig vid, hittar man någon man passar ihop med go for it, kärlek är svårt nog som det är.

    Haha ja det är lite märkligt att komma in i ett fotbollsgäng, det är en annan mentalitet men det är något jag gillar.

    Tack🙂 Är jättenöjd med skorna, de var superfina och matchar min höstjacka. Snart är det nog dags att dra fram höstkläderna på riktigt.

    Med mig är det bra, lite seg och sliten nu efter semestern. Konstigt nog. Borde vara tvärtom men det har varit långa dagar och mycket resande, vandrande och mycket att se. Hur är det med dig?

    Puss & kram

  2. Tessie skriver:

    Sv; Nej men i bland blir det ju så att man inte riktigt hinner med det man vill, men med mig behöver du inte känna någon stress, jag finns kvar!🙂
    Tack som frågar, med mig är det rätt okej just nu iaf, kan inte klaga direkt. Men det har vart rätt mycket upp och ner, märker man om man läser min blogg med..

    Med J är det bra, vi är så kära!❤

    Vad roligt att höra att allt går bra för dig, jag trodde inte annat häller faktiskt!😀
    Jag tänker på dig med ska du veta, du är en så härlig tjej!!..

    Kram

Kommentera

