Nervös reserv


Som ni kanske vet så är jag ju reserv till höstens utbildningar och jag har sökt två olika saker. En kurs och ett program. Egentligen tycker jag att båda har potential, även om programmet kanske är det största som faktiskt kan leda till en jobb på en gång. Men som sagt, båda är riktigt intressanta. Men herre, vad jag är nervös! Jag har tänkt på det här med att plugga igen och det har varit väldigt blandade känslor, mest har jag varit sugen på att komma tillbaka till skolbänken; att söka jobb har varit riktigt jobbigt, men samtidigt har jag lärt mig en del under den tiden. Men nu, såhär tätt inpå så känns det väldigt nervöst och jag vill bara att det ska gå vägen! Jag vill vara tillräckligt duktig, jag vill att det ska flyta på, jag vill räcka till och jag vill absolut inte misslyckas återigen; det känns som att jag har gjort det tillräckligt.

Men nu har jag blivit erbjuden en plats på kursen, vilket är roligt, det är skönt att ha fått besked om något. Men nu återstår bara att jag dubbelkollar med programmet först; bara för att vara på säkra sidan att jag skulle kunna tacka ja till programmet istället, om jag skulle bli erbjuden en plats. Så än vet jag inte hur hösten kommer att se ut, men nu ska jag ringa till universitetet och kolla.

Håll tummarna för mig. Please?

 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Nervös reserv

  1. Marcus Å skriver:

    Jag håller verkligen tummarna för att du kommer in nu. Bill kunna se att du kommer in sen också, hoppas verkligen på dig!

    Ser att Gunhild och du också håller kontakten nu eller?
    Kram

  2. Eleonore skriver:

    ÅH klart jag håller tummarna för dig! Det låter otroligt kul att du kommit in på kursen men självklart ska du kolla upp den innan du beslutar dig helt. Det kanske inte är något för dit trots allt🙂

    jo det har gått bra under sommaren. Jag har ju fått vara hemifrån varannan vecka så då har jag inte fått träffa min sambo eller ens prata med så det blir så dyrt från utomlands. Det har varit tungt men gått bra så man har så fina kollegor omkring sig som är i samma sits🙂

    Åh det lät ju som en underbar rätt, kycklingen måste passat perfekt med den kryddstarka såsen. Va underbart att ha fått växa upp med två av världens bästa kök. Älskar både indiskt och italienskt! Skulle kunna äta det varje dag!

    Hoppas det går bra med beslutet om kursen nu, kramar!

  3. Lisa skriver:

    Jag är så glad för din skull att du kom in på kursen, men självklart håller jag tummarna angående programmet! Hur det än blir är jag säker på att det kommer sluta bra🙂

    sv. Jag älskar hur du beskrev det, för det är precis så det är. Olika situationer kräver olika typer av visdomar, och om man bara har en ‘visdomskälla’ låser man lätt fast sig på en sak.
    Du ska även veta att du är en av mina förebilder, på så många olika sätt. Du inspirerar mig något oerhört.

    -Det är det som kan vara så hemskt när man reser utomlands; att man har för lite tid, och pengar, för att kunna uppleva allt som erbjuds. Om man försöker skapa tid med att besöka allt får man inte tillräckligt med tid för att kunna ta in alla intryck. Tyvärr var det något jag var med om när jag reste till London med engelskagruppen för 1½ år sedan; vi besökte British museum, men vi kunde bara vara där i två timmar. De egyptiska konstverken är underbara, men man fick knappt tid till att titta på dem ordentligt innan man blev tvungen att röra sig vidare för att försöka hinna titta på annat. Och då är frågan vad som är bäst; Att åka till en plats en gång och uppleva allt, eller att åka tillbaka fler gånger utan att riktigt få tid till att besöka de platser som lämnade stora intryck första gången.

    Puss&Kram

  4. Tessie skriver:

    Jag håller verkligen tummarna för dig!
    Här händer det grejer minst sagt.
    Jag har haft så fullt upp med tankar och flytt så jag har inte hunnit med bloggen eller dom bloggar jag tycker om att läsa (som din).
    Jag hoppas verkligen att det går bra med alla dina planer som har med studierna att göra!!🙂

    Kramar

  5. adaramagazine skriver:

    Vad kul, håller såklart tummarna!😀

    Sv: vad kul att du hittat till mig igen! Klart jag kommer ihåg dig! Blev jätteglad för din kommentar!
    Kul att du kommer ihåg att jag sökt till försvaret. Jag kom in!😀 Men jag tackade nej eftersom jag började plugga till journalist istället.😉

  6. Jasmine skriver:

    Klart att jag håller tummarna för dig!❤

    Svar: Tack för ditt fina beröm om bilden. Den är en av mina favoriter, därför valde jag att publicera den ännu en gång.🙂

    Roligt att du tyckte om mitt inlägg om kosten i Taizé. Det känns lite B att lägga upp de så sent, men resan har liksom inte… tagit så stor plats efter hemkomsten.

    Skolan går okej. Min inställning är på bättringsvägen vad gäller den fronten, men jag är i allmänhet inte på bästa humör. Jag försöker och jag vet att det vänder, så småningom.
    Hur mår du? Har du några tips på hur man kan hantera hösten som kommer springande emot oss?

    Kram

Kommentera

