Apple 


Känner mig lite som, ja jag vet inte riktigt, någon i någon film. Lite som Carrie Bradshaw i Sex and The City, hon brukar ju sitta vid sin Apple-laptop och skriva och det är faktiskt riktigt många filmer som har valt att ha med Apple-datorer. Sitter just nu hemma hos mamma och pappa och skriver, har inte haft Internet hemma på nio dagar! Ve och fasa, hur kan man överleva något sådant? Ja, jo jag överlevde, jag känner mig faktiskt rätt så duktig faktiskt.
Men nu har jag alltså äntligen Internet, det känns så skönt att bara kunna kolla mejlen och kika in på Facebook, dock så var det inte hundra-miljarder olästa kommentarer eller mejl någonstans, det har bara gått ca. nio dagar sedan jag var inloggad, det är inte så lång tid som det känns, tydligen.
Det finns egentligen väldigt mycket som jag vill skriva om och flertalet böcker som jag vill tipsa om, jag vet att ni har frågat och bett mig om boktips; de kommer, jag lovar. Jag vet inte om jag kommer att ha så mycket tid den kommande veckan dock, jag åker nämligen på semester imorgon! Då åker jag och E äntligen till Rhodos, det ska bli jätteroligt, fast lite nervös är jag nog; men det hör ju till. Jag ska ta många bilder också, så jag lovar att ni får åka lite snålskjuts. Och för er som suckar och längtar efter bra boktips och tänker att ”varför vänta en hel vecka på ett ynka tips, nej tack!” så kan jag trösta er och säga att som plåster på såren så får ni flertalet bokrecensioner, jag har nämligen läst ca. 11 böcker sedan i mitten på maj, så jag lovar, det kommer. Håll ut!
Hur har er sommar varit?
Själv har jag ju mest jobbat och jag saknar faktiskt jobbet och mina arbetskollegor, men det ska bli skönt med lite semester och att få spendera lite tid med E ordentligt, som också har jobbat hårt under sommaren.

Jag har klippt mig också, brukar har håret ganska så asymetriskt när jag väl klippt mig, så att jag har kort på vänster sida och sedan snedlugg och lite längre hårparti på höger sida, men nu har jag det ganska symetriskt och lika kort på båda. Jag kände för en liten förändring, eftersom jag efter förra gången kände att håret växte ut jättesnabbt! Så nu hoppas jag på att ha känslan ”nyklippt” lite längre. När man åker till värmen är det ju dessutom bara skönt att ha kort hår.

Jag hoppas på att kunna kika in och ge en pytte-uppdatering medan vi är borta, annars så hörs vi om ungefär en vecka!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Privat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Apple 

  1. Sandra skriver:

    Förstår att det ska bli skönt med semester och lite kvalitetstid med sin kärlek!🙂

    Tack tack vi hade en jättefin kväll!

    Försåt rdte där med att ha fullt upp! Det är rätt bra med mig, bara en förkylning som hägrar men annars är allt jättebra. Själv? Sommaren har varit bra, har hunnit med mycket kul och mycket jobb, en bra blandning helt enkelt. Och med honom.. jadu, han finns där men är inte lika överhängande som tidigare.

    Åh vad gullig du är, jag har saknat dig, din blogg och dina kommentarer. Var ett tag sedan jag kollade in här!

    Kramkram

  2. Marcus Å skriver:

    Tack för din kommentar och jag vet att Gunhild blir oerhört glad över att du kommenterar hennes inlägg. Och jag blir också oerhört glad. Jag har fullt upp hela tiden känns det som men nu ska jag vara ledig en dag sen flyttar jag snart…

    Du får ha det fint på semestern så hörs vi när du kommit hem!
    Kram

  3. Jasmine skriver:

    Härligt att du ska ha semester! Önskar dig en riktigt lyckad resa. Jag kommer sakna dina inlägg, men kan trösta mig själv med att jag inte heller kommer befinna mig vid datorn så mycket. Imorgon och en vecka framåt är jag nämligen hos R i Stockholm. Underbart! De senaste tre timmarna har jag förberett mig inför resa; duschat, rakat benen, tvättat håret, packat och sitter nu här med nymålade naglar. Det är väl tur att man har pojkvän, så man inte glömmer av sitt utseende alldeles. xD

    Som sagt; trevlig resa!
    Kram

  4. Jasmine skriver:

    Svar: Haha, naw! Va’ söt du är! En picknick tillsammans med dig skulle vara underbart!!❤ Tack för omtanken.

    Ingen fara alls. Jag har själv haft fullt upp. Jobbar och står i, men hade min sista dag på sommarjobbet idag. Det blir dock lite helgjobb framöver hoppas jag på.
    Att jag och R har varit tillsammans i 3 år firades inte något särskilt. Vi tänkte ta det, nu när jag åker upp till honom. Kanske med en picknick?

    Jag börjar skolan på onsdagen den 24 augusti.

    Kram

  5. Lisa skriver:

    Jag hoppas att ni får det bra på Rhodos!

    sv. Jag får knappt till bilder på insekter med den kameran jag har nu — det krävs mer tålamod än någonting annat (det, och så behöver man zooma in på bilden en hel del). Du får säkert till ett par bilder på någon insekt.
    -Vi har verkligen blivit beroende av Internet. På sätt och vis är det lite lustigt, men samtidigt är det rätt läskigt hur någonting sådant kan göra oss så beroende. Inte bara blir man lat av sig när man ska leta upp information (tänk på den gamla goda tiden då man använde lexicon), men man blir så lätt utsatt över Internet utan att man själv inser det. Men åter till sak; Vad hade du för dig de Internet-lösa dagarna?

    Puss&Kram!

  6. Eleonore skriver:

    Semester är alltid välbehövligt och likaså tid från datorn. Känner själv att det varit nyttigt att tänka på annat än blogg och datorn denna sommar men samtidigt känner man ett behov av det hihi. Hoppas ni har det härligt på Rhodos😀
    Nu har jag äntligen slutat mitt sommarschema på jobbet och kommer få mycket mer tid hemma vilket känns skönt. Kan komma igång igen med det sociala på bloggen hehe. Kommer fortsätta jobba men inte lika mycket! Hur ser din höst ut med jobb och så?🙂
    Kramar vännen

Kommentera

