Balcony


Efter gårdagens väldigt tråkiga, dimmiga, halvregniga och stundvis åskande dag så har i alla fall den här dagen varit mycket trevligare vädermässigt. Dock städades det första halvan av dagen, kände mig stressad av någon anledning, men nu sitter jag här på balkongen och njuter av kvällsolen och bloggar i solstolen. Även om jag inte har eiffeltornet som utsikt så trivs jag riktigt bra här, det känns lugnande.

Imorgon blir det jobb, hoppar in för E som ska åka till Gotland ikväll om jag inte minns fel, tar E’s pass även på söndag, så det blir helgjobbande; men det blir ju lite mer pengar då, så jag klagar inte. Tack vare att jag har jobbat ganska så mycket så har inte lönen jag fått in riktigt försvunnit på annat heller, vilket känns ännu skönare.

Hur spenderar ni helgen?

Igår hörde lillebror av sig, vilket inte händer alltför ofta, så det var roligt. Han berättade om sin nya plan, han ska nämligen tatuera sig nästa vecka. Jag tycker att det är jättecoolt och modigt, själv har jag en idé på vad jag skulle vilja tatuera in, men jag vågar inte. Men vi får se hur det blir. Min brors idé är väldigt fin, han vill ha människor som håller varandra i handen, dessa människor ska ha olika etnicitet och sedan ska det stå ”Solidarity” i bakgrunden (eller om det blir på svenska möjligtvis). Jag tycker att det är fint! Även om man kanske kopplar ordet Solidaritet till något politiskt, så blir det annorlunda med denna kontext enligt mig. Det känns verkligen som att min lillebror inte är så liten längre, han fyllde 20 i år, det är otroligt.

Nu ska jag försöka vara som författarna/författarinnorna i filmerna, som sitter i omgivningar som är vackra och inspirerande. Att sitta i varmt sommarsolsken, såhär på kvällen, vad kan vara bättre liksom? Vi får väl bara hoppas att jag lyckas skriva något också. Wish me luck.

 

 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Balcony

  1. anniepiie skriver:

    Här blir det att jobba en del i helgen och ungås med syrran!🙂 SV: Jaa, jag har bestämt mig för att vänta tills 5an släpps ist!😉 Är ju inte jättelångt kvar endå… Bilen var såld konstigt nog, men kom in en igår och köpte den rakt av!😛 Typiskt!!! Och till middag blev det skruvar (makaroner typ) och köttbullar, enkelt men gott!🙂 ha de bra…Kramis

Kommentera

