Unknown Future


Första antagningsbeskedet.
Alltid lika läskigt när den rubriken dyker upp i mejlinkorgen enligt mig. Men det är ”bara” första antagningsbeskedet och det är många som brukar ändra sig, eller rentav glömmer att svara på sin anmälan; vilket man måste för att behålla sin plats.
Så hur var mitt besked? Reserv. Det hugger till lite och jag hoppas, hoppas, hoppas att det kommer att ordna sig. Jag gjorde mina ansökningar sista anmälningsdagen, kanske dumt gjort, men inte för att jag hade glömt bort datumet utan för att jag ville tänka och bestämma mig — in i det sista. Sedan upptäckte jag någon vecka senare att min anmälan aldrig hade gått in, jag blev jättepaff och försökte komma ihåg ifall något hade gått fel, men jag kom inte ihåg någonting. Bara att jag – med fjärilar i magen – hade klickat i de kurserna som jag ville ansöka till. Hörde från en vän senare att det ibland kan bli fel i och med att sajten studera.nu som tar emot alla anmälningar blir så högbelastad under den kvällen, men jag vet inte. Detta resulterade dessvärre i SA för min del: sen anmälning. Det suger, ursäkta mitt språk, men det gör det! Jag vill verkligen inte jobba i höst, i alla fall inte om det inte rör sig om turistbyrån. Jag vill komma någon vart, försöka mota bort ångesten om att jag är gammal och röra mig framåt; lyckas med något!
Men det är inte hela världen, jag har varit reserv förut och kommit in, så nu hoppas jag! Även om det finns en klump i magen och en känsla av oduglighet. Måtte det bara gå bra. Jag sökte in på Förskollärarprogrammet och är där reserv 27. Socialantropologin är jag reserv 5. Nu håller jag tummarna. Jag har ju inte direkt gjort något fel själv, fast jag kunde väl ha fixat med anmälan tidigare, kanske hade det gått bättre då…
Men man kommer ingenstans med att tänka på ”what could have been” och jag är inte dum, jag har lärt mig något av det. 1 augusti är det deadline till att lämna sitt svar, så därefter någon gång får man väl reda på ifall man kommit in. Jag kommer ihåg när jag läste journalistik, då var det en kompis till mig som var reserv 9 och hon hade blivit uppmanad att gå på uppropet i alla fall och hon kom in ändå! Det är nämligen många som struntar i att komma på uppropet, vilket även det är obligatoriskt för att komma in. Så om inte annat så kan jag hoppas på Socialantropologin.
Ni håller väl tummarna för mig?
Tänkte bjuda på en fin låt som jag stötte på nu Seasons Change, med Alice Gold. Underbar!

 
Seasons Change – Alice Gold

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Musik, Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Unknown Future

  1. Tessie skriver:

    Jag håller tummar och tår för dig!!..
    SV: Tack för dina värmande ord, och din omtanke! Det är lite mycket just nu, hänt saker på jobbet med som gör det hela jävligt mycket jobbigare, skrev om det på min blogg, i det senaste inlägget.

    Jag vet inte varför han gör som han gör, säkert för att vinna tid eller för att hans advokat råder honom. Det är tungt iaf.

    Jag har svårt att känna glädje över nått just nu, och det gör inte dessa saker som sker lättare. Det är otroligt jobbigt att inte få känna lycka över att få bo med min bästa vän, på en magisk plats och 3 min från min älskade.. allt känns TOMT bara!!.

    Kram

  2. Lisa skriver:

    Jag håller tummarna för dig, och hoppas att det löser sig på ett eller annat sätt!
    Du ska inte behöva känna att du är gammal och att du inte lyckats med något — du är bara 23 år gammal, och du har fortfarande hela livet framför dig. Det är bättre att du försöker lista ut hur du vill att din väg ska gå istället för att försöka påskynda det. Om det får dig att känna dig bättre tog det 26 år för min bror att lista ut att han ville studera psykologilinjen på universitetet, och det var först för några år sedan han listade ut att han ville arbeta inom familjeterapi. Så länge du inte sitter i ett hörn och rullar tummarna ska du inte behöva oroa dig för att inte lyckas med något; du har lyckats inspirera mig något oerhört, och det lyckas du fortfarande med. Jag tvekar på att jag är den enda; så länge du fortsätter vara den du är har du inget att oroa dig över!

    sv. Jag tröttnade på min förra design för ett bra tag sedan, faktiskt — de tidigare designerna har jag haft mer eller mindre varit experiment för att se hur mycket jag klarar av. Jag har velat ha en vit och enkel väldigt länge, men det var först för några veckor sedan som jag listade ut exakt hur jag ville ha det🙂

    Tack så mycket för dina ord!
    Jag är fortfarande besviken på att jag pratade, men på något sätt har jag lagt det bakom mig och blickar istället framåt. Jag ska fortfarande vara tyst — mitt mål var trots allt att inte prata under hela juli — och förhoppningsvis lyckas jag hålla det lite längre än 10 dagar.

    Puss&Kram!

  3. Jasmine skriver:

    Klart att jag håller tummarna för dig! Det skulle ju vara riktigt roligt om du kom in, komma vidare liksom.🙂

    Svar: Tack Rinki! Jag blir så glad av att veta att du uppskattar mina texter. Och jag hoppas att du vet att dina ord till mig alltid gör mig lika glad. Bildtexten kom jag faktiskt på i samband med inlägget. Kul att du gillade den raden!

    Va’ kul att du har hittat ett arbete under sommaren som du tycker så mycket om! Det är viktigt, inställningen hjälper till så mycket. Jag trivs själv kanon på mitt jobb och går alltid dit med ett leende på läpparna. Branscher som berör andras välmående, service och trevligt bemötande tycker jag är väldigt givande. Håller du med?

    Kramar

Kommentera

