Jar of Hearts

Idag började jobba igen, efter veckoledigheten som jag fick (oplanerat, blev bara så i schemaläggningen) men nu sätter det igång på riktigt och det känns riktigt skönt. Jag känner mig starkare, mer säker på mig själv och det är verkligen roligt; mina kollegor är helt underbara också. Idag blev det även lite spännande – en liten utmaning för mig – det kom nämligen in ett par från Italien på turistbyrån och mannen frågade ifall någon pratade italienska och jag svarade ”bara litegrann” och han sken upp som en sol och började sakta och långsamt att förklara vad det var han ville. Mitt problem är dock inte att jag inte hinner med om någon pratar fort, jag förstod precis allting som han sade, men det som blev jobbigt var att jag inte visste hur jag skulle formulera mig tillbaka! Han kunde ingen engelska alls och bara lite franska, precis som min mormor (hon är från Italien). Men efter lite om och men så lyckades jag ändå förklara för dem vad båtpriset för dem var som pensionärer samt vilken båttur de skulle hinna med och hur lång tid det skulle ta. Men det kändes som att en fyraåring hade klarat det minst lika bra  som mig (en italiensk fyraåring alltså…). Nåja, i början på nästa  vecka så kommer min mormor hit från Italien, så får passa på att försöka bli lite mindre ringrostig; men det är väldigt svårt. Jag har kvar lite grunder från när jag var liten, men det enklaste sättet för mig att få igång någon italienska alls är när jag lyssnar på min mamma och min moster.
Hur har er dag varit?
De senaste dagarna jag har jag hört Christina Perri’s Jar of Hearts lite överallt och jag tycker verkligen om den låten, den är mysig och lugn. Jag gillar hennes röst, den är mjuk, len men ändå lite raspig och sensuell(?). Tänkte att jag kunde tipsa om den.

Christina Perri – Jar of Hearts

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Jobb, Musik och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jar of Hearts

  1. Lisa skriver:

    Låten är riktigt vacker; jag blev nästan lite tårögd när jag lyssnade på den.

    sv. Jag förstår hur du tänker där; man måste kunna se till att kunna ta hand om sig själv innan man kan börja tänka på att ta hand om en annan person. Framför allt när det gäller en liten krabat som inte själv valde att komma till livet. Tack för att du har den tilltron i mig, och jag tvekar inte en sekund på att du skulle bli en bra mamma!
    Du gav mig en liten tankeställare när du skrev om din biologiska mamma. Jag vet att jag inte skulle ha känt mig lycklig om jag hamnat i det läget där jag behöver adoptera bort ett barn. Jag hoppas att jag har förmågan att se att barnet skulle kunna få det bättre hos en annan familj samt att finns tröst i det.

    Jag förstår hur du menar; jag har blivit kallad tjock flera gånger, och bara för ett par dagar sedan fick jag höra att det var fult av mig att använda ett bälte då formen på min mage blev något tydligare. Det kanske inte var det snyggaste jag kunde ha på mig, men det var inte fult. Att dessutom antyda att jag har en för stor mage för den typen av bälten känns bra löjligt. Jag har former som jag gillar att visa, och det gör mig varken ful eller fet. Man måste verkligen börja inse nu att skönhet inte sitter i vikten.
    Jag har inget emot att modellerna är så pass smala, men jag är emot att de pressas till att gå ner till den vikten och att vara underviktiga. När det kommer till kritan ska det handla om hälsan och inte mellanrummet mellan låren. Allt har verkligen blivit skevt de senaste årtiondena…

    Puss&Kram!

  2. Anniepiie skriver:

    Heej!😀 Vilket bra tips, låten är ju jättebra!🙂 SV: Jag tyckte måns var riktigt bra som programledare! Man hörde i början på intro-låten att han kan verkligen sjunga och stockholm i mitt hjärta blir riktigt fin efter att anders har strammsat och flammsat bort allt under några år!^^ Enligt mig då!😛 hehe Allt är bara bra idag, har varit sjuk, förkyld men idag mår jag mkt bättre!🙂 Hoppas att allt är bra med dig och att du har en bra dag!😉 Kramis

  3. Lissie skriver:

    Åh, den låten lyssnade jag massor på förra sommaren. Den är jättebra!
    Och du, lycka till med italienskan😉

    Du kommenterade hos mig för jättelängesen, och jag har liksom dåligt samvete för att jag inte svarat. Ibland när jag skriver något på nån blogg och sen inte får svar så kan jag tro att jag skrev något ”fel” och att det var därför jag inte fick något svar. Hoppas du inte är likadan, och om du nu är det: Dina kommentarer är alltid så himla uppskattade. Bara så att du vet!
    Hoppas att det är bra med dig och att du trivs med värmen! Kramar

  4. Tessie skriver:

    Den låten är helt underbar, jag älskar den! Lyssnar på den rätt ofta faktiskt!
    Hej på dig föresten!
    Det har vart mycket för mig så jag har inte haft tid eller ork att gå igenom mina kommentarer, eller att ta vara på bloggen riktigt. Jag har tappat det lita. Men nu har jag skrivit lite och det känns skönt.

    Tack för dina värmande ord och din omtanke, det betyder mycket för mig.
    Han har iaf överklagat, så nu måste jag möta honom igen och det känns allt annat än roligt, står lite om alla mina känslor och tankar i mitt senaste inlägg.

    Jag hoppas att allt är bra med dig och att allt rullar på!!

    Många Kramar!!

Kommentera

