Midsommardagen

Glad midsommar på er, i efterskott.
Hoppas att ni alla hade det trevligt igår, själv var jag hemma och umgicks med E och hans bror; det var en jättetrevlig kväll. När jag var mindre firade jag alltid midsommar med familjen och några släktingar, de senaste åren handlade om att segla ut i skärgården och träffa ett ”midsommargäng”, det är också trevligt och numera träffas de på min ena farbrors ö, men det känns lite småtråkigt efter så många år.

Hur firar ni midsommar?
G kom över efter att han hade slutat på jobbet och sedan lagade jag middag åt oss; asiatisk  kycklingbarbecue. Det blev väldigt lyckat och sedan hade jag bakat en äppelpaj tidigare under dagen som vi alla njöt av till efterrätt. Big score in the cooking department. Sedan ville G som vanligt spela lite SingStar, det har blivit lite av en tradition då han är här, väldigt trevligt egentligen. Efteråt så bestämde vi oss för att kolla på film och valde filmenPonyo som är regisserad av Hayao Miyazaki, för inte så länge sedan såg jag och E Totoro tillsammans och  jag gillade den verkligen; den var söt och härlig! Miyazakis filmer är alltid så charmiga enligt mig, även om de är åt det barnsliga hållet. Men det är uppfriskande och skönt att veta att det faktiskt finns okej barnfilmer; när jag har zappat förbi dagens bolibompa så har jag bara ryckt på axlarna, det verkar inte vara alls på samma standard som när jag var yngre. Känner mig nästan gammal nu. 
Det blev ganska så sent igår så nu sitter jag och E mest och slökollar på Numb3rs en väldigt cool och väldigt nördig serie.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Bio/Film/TV och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Midsommardagen

  1. Eleonore skriver:

    Hej där!
    Det låter som ni hade en underbar midsommar, kul med lite alternativ mat och annat än bara dans runt stången och sill. Vi firade midsommar med sillunch, grillning och jordgubbstårta. Saknade dok ett firande med midsommarstång och små grodorna hehe.
    Åh men då måste du prova att baka sån chokladfondant. Borde funka minst lika bra med laktosfri choklad.Tror också att det går bra att ta ut och känna på den och sen in igen. Men den behöver ju inte så lång tid då den ska vara rinnig inuti🙂
    Jo det är skoj att vara ute på sjön, men hade nog varit fridfullare i en liten segelbåt. Jag jobbar ju på en stor färja så det blir inte mycket tid ute på däck heller🙂
    Jotack vi hade det toppen på förlovningsfirandet, vi åt lite räkor och annat gott. Myste massor med hehe.
    Massa kramar vännen

Kommentera

