12 hours


Idag har jag jobbat totalt 12 timmar! Det känns lite heroiskt på något sätt, jag blev först lite rädd för att jag skulle behöva skriva på en artikel ikväll också, men min chef behövde också en vecka till på sig; så det passade ju mig utmärkt! Jag hade inte varit mitt bästa ikväll annars, när det gäller artikelskrivandet. Det känns inte ens som att detta kommer att bli ett vidare bra inlägg.

Idag har solen verkligen strålat så alla turister var superglada och guidningen gick jättebra. På morgonen fick jag en komplimang av en äldre dam att hon tyckte att jag var superbra och att informationen jag gav ut var den bästa som hon fått på hela dagen (ja, okej det hade ju inte gått många timmar av dagen då, men i alla fall…). Sedan så fick jag fin kontakt med ett par Amerikanare från South Carolina, de vart intresserade när jag berättade om segling och sade att de hade vänner som var seglare och de ville ha lite info om seglingsjubileumet som kommer att ske nästa år, så jag fick mannens visitkort; så ska mejla dem information om detta imorgon när jag kommer till byrån och har all information tillgänglig.

E var ute med hans mamma, hennes pojkvän och hans barn idag och seglade, gissa om jag var lite avis; speciellt med tanke på vädret! Man såg hur många som helst längst med guidningen som solade…
Men jag trivs superbra på jobbet och tycker att det är härligt att vara igång i alla fall. Imorgon jobbar jag också och sedan blir det heldag (runt 11-12 timmar) på måndag då vi har utbildning. Sedan får jag äntligen lite ledigt, det ska faktiskt bli skönt! Man blir helt trött i huvudet efter sådana här dagar, men 12 timmar och helg, det betyder att jag får rätt så bra med pengar och eftersom jag kommer att resa i sommar så känns det rätt bra att tjäna in lite pengar.

Hur har er helg varit?

 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Jobb och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 12 hours

  1. Lisa skriver:

    Jag blir så glad för din skull över att allt gick så bra😀

    sv. Det är viktigt att kunna fullfölja något, men det är minst lika viktigt att kunna fullfölja något som man känner att man vill klara av; man kan inte fullfölja något bara för sakens skull. Man måste även kunna blicka tillbaka och känna att resan har varit givande. Jag kanske lever i en drömvärld nu, men jag tycker ändå att man ska kunna ta sin tid och lista ut var man har sin passion någonstans så att man kan satsa på det istället för att köra slut sig själv på någonting som man har svårt att uppskatta. Du listar säkert ut snart vad du tycker om mest!

    Ja — förkylningen är helt borta nu, men jag är lite trött då jag hade problem med att somna igår (min katt låg lite i vägen). Hur är det med dig?

    Puss&Kram!

  2. Anniepiie skriver:

    Snygga skor på bilden! ;D SV: haha jaa, du. Jag har inte tänkt på honom direkt men det var väll skoj, men ska inte bygga upp något där direkt!😛 Oj, av ditt schampo? Började det klia i hårbotten då eller?:/ Trist!!! Hoppas att du har en bra dag.🙂 Kramis

  3. Jasmine skriver:

    Häftig bild!

    Starkt gjort av dig att jobba så många timmar! Vad är det du gör om dagarna? Har jag möjligen missat det, eller har du helt enkelt hållit det hemligt?😛

    Svar: Hej Vännen! Jag är hemma nu. Kom i söndags, men har inte haft tid och ro att läsa kommenterar. Resan till Taizé i Frankrike var lyckad, absolut.🙂

    Det är en klassiker, när det gäller skrivande. Jag fick en idé i början av månaden, men den har inte kommit så värst långt. Än så länge bara en dimmig sörja i huvudet. Men jag hoppas att något i alla fall skrivs under sommaren. Utdragen är snart färdiga, så det finns inte mycket att tillägga på den fronten. Jag funderar på att använda mig utav utdragen och ha dem som grund, när jag börjar på ett större projekt. Jag får helt enkelt se. Det är så mycket annat att tänka på i dessa tider.

    Du är en fin vän som alltid stöttar. Tack för det.❤

    Hotellet är nog finare att jobba på än öns värdshus. Jag har min första dag imorgon och nervositeten är än så länge under kontroll – men kommer säkerligen över mig imorgon.

    Jag är som sagt hemma nu, därför är bloggandet snart igång som vanligt igen.🙂
    Hoppas att du mår bra. Jag ska ta mig tid att läsa inläggen jag har missat. Alla dina ord är värda att läsa!!

    Kramar
    Jasmine

Kommentera

