1 hour, 60 minutes, 3600 seconds

God morgon allihopa!
Idag sitter jag här på jobbet, nu kanske ni tänker blogga? på arbetstid?! Men oroa er inte, jag sysslar inte med sådant här under arbetstid. Det skulle jag aldrig ha tid för, dessutom. Nej, jag är nämligen på jobbet alldeles för tidigt. Igår fick jag mitt sommarschema och nästa vecka är M (morgon) = 7.45-16.15. Så när jag såg M idag, så tänkte jag att ”nämen jaha, då börjar jag 7.45 idag” och sedan var det ingenting mer med det.

Det var först när jag kom hit och tänkte kolla på schemat som hänger här, vilka jag jobbar med idag, som jag insåg att M för den här veckan är = 8.45 till 17.15. Slutsats: jag är här en timme för tidigt! Jag har ändå kollat infomejlen, för att se ifall det fanns något jag kunde jobba med innan vi faktiskt öppnar, men nejdå, inga mejl att svara på.

Såhär kan man också spendera en fredagsmorgon.
Hur spenderar ni den?

Imorgon måste jag rycka in på en kryssning eftersom E skulle iväg på något studentfirande, så istället för att jobba här nere på byrån så blir det en supertidig morgon (6.45, och ja, det är rätt tid! – jag har dubbelkollat…). Men jag jobbar med S och E och de är superfina, så det kommer nog att gå bra.

Vad hittar ni på i helgen?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Jobb och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 1 hour, 60 minutes, 3600 seconds

  1. Eleonore skriver:

    Vilken otur att du tog fel på tiden och fick gå upp för tidigt men alltid skönt att starta dagen i lugn och ro och hinner göra lite annat med🙂
    Med mig är det bara bra, jobbar på och är ute ganska mycket nu på sjön vilket är skoj. Hur är allt med dig?
    Håller med om att det är bra att det kommer mer nyttiga alternativ till snabba luncher men än är det dåligt med allergivänliga alternativ. Hoppas också på att det kan komma mer sånt nu🙂
    Tack snälla för gratulationen på vår förlovningsdag, vi kunde inte fira den i måndags då jag jobbade men ska fira det idag med lite skaldjur, vin och några goda chokladpraliner och jordgubbar kanske😀
    Ha en fin fredag! kramar

  2. Tessiesie skriver:

    Jag kom 1 h tidigt till jobbet idag, lite roligt må jag säga!🙂 Just nu är de lite lugnt så passar på att svara mina kommentarer.

    Sv: Ja det kändes lite speciellt när den lilla fågeln satte sig i min hand och flög i väg. Det var magiskt faktiskt. Mycket som ramlar på plats just nu känns det som, fast jag har tunga saker framför mig. Läser du min blogg förstår du vad jag menar med ramlar på plats!🙂
    Jag hoppas du har det bra min vän!

    Kramar

Kommentera

