En början


I och med att mitt sommarjobb har tagit upp så mycket tid så har det inte blivit väldigt mycket bloggande på senaste tid; men jag har haft det roligt, så det går ingen nöd på mig.

Det har också varit lite stressigt här på hemmaplan, E trodde att han skulle behöva göra en omtenta i Algoritmer och datastrukturer, men det visade sig att han hade klarat tentan redan och att hans lärare ”bara” hade rättat fel. Så all den stress som E hade byggt upp, var i onödan, det kändes ju lite surt; men självklart blev han glad (och jag förstås!) när han förstod att han faktiskt hade klarat sig.

Nu är saker och ting jättebra dock och jag har fått inspiration – hör och häpna! Jag har börjat skriva lite på något, tänker inte säga något mer än så dock. Det känns rätt så bra än så länge *peppar peppar*, men jag vill ju inte jinxa detta för mycket. Men jag har i alla fall börjat skriva på något.

Jag kommer ihåg när jag var liten, jag älskade att samla på mig olika typer av spiralblock och dagböcker. Jag skrev i dem; såväl dagboksinlägg som noveller, ritade och gjorde det som föll mig in. Jag älskade att skriva och jag kommer ihåg en kväll när jag var kanske åtta år och min mamma kom in och sade att jag skulle gå och lägga mig. Jag satt och skrev då, jag hade fått någon idé för en liten kort historia och jag förklarade för mamma att om jag lade ifrån mig den, så skulle jag inte kunna fixa något slut på den historien; eftersom allting fanns i mitt huvud just då. Snäll som man mamma var (och är) så lät hon mig skriva färdigt den innan jag gick och lade mig. Jag har nog den historien i något block hemma hos mina föräldrar, kommer ihåg att det var något om någon skog…
Förhoppningsvis blir detta inte ett projekt som jag bara börjar på och sedan aldrig slutför, jag har skrivit alltför många början, nu hoppas jag även på ett slut.

Idag fick grundskolorna här sommarlov, det är officiellt, det är verkligen sommar nu och det känns underbart. Något som känns ännu bättre, är att E och jag äntligen lyckades boka en resa till slutet av sommaren! Äntligen. Vi kommer iväg! Det var lika bra att slå till, annars skulle vi bara stå och tveka och vela fram och tillbaka huruvida det kommer att vara för dyrt, eller om vi borde satsa på något helt annat. Nu är det i alla fall gjort och i mitten av Augusti sticker vi iväg till Rhodos! I en vecka!

Hur har sommaren börjat för er?

 

 

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En början

  1. Jasmine skriver:

    Fin bild!

    Roligt att du har hittat inspiration till att skriva! Önskar att jag också kunde få lusten tillbaka. Fick en skrividé här i veckan, men har inte kommit fram till tillräckligt mycket för att ha en färdig idé strukturerad. Dessutom finns inte tiden…

    Härligt att ni ska ut på resa!

    Svar: Jag var helt säker på att jag skulle bli underkänd på provet. Förvåningen var stor, när jag fick e mitt resultat; precis godkänt.

    Jag slutar skolan på onsdag. På lördag ska jag på resa till Frankrike. Kommer hem söndagen efter midsommar. På onsdagen där efter börjar jag jobba. Några lediga dagar och sen en hel vecka ledigt mellan sommarjobb och skolstart. Semester får jag nog, det är ju inte precis skolan som kallar.

    Stället jag har jobbat på nu innan sommaren är på ett Värdshus med tillhörande pensionat. Där har jag städat och bäddat sängar.
    Jobbet som jag har under sommaren är att städa rum på ett hotell. Ganska lika arbetsuppgifter, men med helt olika klass.

    Jag saknar dig också. Alltid lika kul att kika in här och se att du har uppdaterat!!❤
    Kram

Kommentera

