Fever


Idag har varit en rätt så seg dag, vaknade upp vid fem första gången och kände mig rätt matt, gick upp för att dricka lite vatten och gick sedan tillbaka och lade mig igen. När jag senare vaknade upp av mitt alarm så hade jag ont i huvudet och kände att det gjorde ont runt ögonen och vid tänderna. Lite udda, tog temperaturen och hade då 37,9 C på morgon, som senare under dagen låg runt 38,3 – fick dock ned den med hjälp av ipren, senare under eftermiddagen. Tack och lov, kände mig genast bättre och orkade vara uppe på benen lite. Smärtan runt ögonen och tänderna har släppt lite, så jag hoppas att det inte var/är bihåleinflammation.

Jag har däremot försökt att vara stark, försökt att hålla glöden uppe så att säga. Jag vill verkligen inte vara sjuk just nu. Jag har fått chansen till en liten praktik, innan mitt sommarjobb börjar och det vore roligt att hinna med det nu; annars får det vara en back-up plan till hösten. Jag ska bli frisk helt enkelt, om man tänker positivt så kanske det försvinner snabbare?

Hur har er måndag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fever

  1. Anniepiie skriver:

    Jo om man tänker positivt till allt så borde man ju bli frisk snabbar iaf!😉 hihi SV: tack, blev jättegott!🙂 Jaa, jag gillade oxå den låten, kul att de var tvillingar oxå!🙂 Min måndag vara bara bra, hände väll inget speciellt så. Idag ska jag bara umgås med min syrra för hon är nämligen ledig!😉 ha en bra dag nu. Kramis

  2. Lisa skriver:

    Jag hoppas att du blir bättre snart!

    sv. Vi är lite lika på den fronten — det är lite kul att leka med möjligheten att man kan bestämma vad man vill göra på sin födelsedag, men det är inte det som är det viktiga i det hela när det kommer till kritan.

    Det är ingenting du behöver säga förlåt för; att man missar ett par inlägg är inte jordens undergång🙂
    Men tack så mycket för din kommentar angående bilderna — just med tanke på att jag inte blev så stolt över dem betydde det mycket för mig att du gillar dem .

    Puss&Kram!

  3. Tessie skriver:

    Riktigt jobbigt att vara sjuk. Min förkylning sitter i även den, har gjort sen 3 veckor tillbaka. irri!!

    Sv: ja du, jag åt ris till båda gångerna nu när jag ätit den. Men man kan nog äta det man känner för att äta till så klart, finns inga relger!😛
    Jag hoppas allt är bra med dig.
    Har inte sätt dig på msn dom gånger jag vart in, vi har nog missat varandra!!

    Kramar

Kommentera

