Lite lagom desperation


Det har varit så himla – ursäkta mitt uttryck, men – sjukt fint väder de senaste dagarna och det känns verkligen som sommar! Visst okej, jag kan erkänna att jag redan har börjat och vrida och vända mig lite i sängen och tänka att det kanske är lite varmt, men i överlag är jag otroligt överlycklig när det gäller vädret! Men, senaste gången det blev såhär och jag började överväga att faktiskt vara modig; som många var på stan, att köra barbent ute, så blev det snö bara en dag senare. Så det ligger ändå en lite lagom desperation under ytan och pyr, tänk om snön kommer tillbaka, eller haglet? Vädret, have you no consideration for my poor nerves? (för att låta som Mrs. Bennet i Jane Austen’s Pride and Predjudice). Så igår körde jag all in när jag skulle gå ut, jag valde shorts, barbent och sandaler! Det ni. Först när jag stod i hallen så kan jag lova att jag kände mig lite fräck sådär, men efter att ha gått ute i ett par sekunder, så kändes det som att jag skulle smälta. Hm, ja…nej, jag kände mig inte lika fräck då.

När jag sedan kom hem på eftermiddagen så tänkte jag sätta mig ute på balkongen i eftermiddagssolen (lite tråkigt att man inte kan få sol på balkongen från 12 istället…), termometern visade ju faktiskt på 34 grader i solen och om ni frågar mig är det helt okej. Men däremot fick jag en oväntad gäst, som jag inte skulle ha velat bjuda på Gevalia, eller något annat för den delen. En geting! och inte en vidare lite heller, aggresiv var den också. Jag suckade, förra sommaren så undrade jag varför det var så många getingar på mig när jag försökte sola ute på balkongen; jag och E listade snart ut att det berodde på ett getingbo under solstolen! Jag hade faktiskt förberett mig och kollat runt på hela balkongen, bara för att försäkra mig om att jag skulle få njuta av solen. Men, vad upptäckte jag? Ett getingbo, som det byggs på för fullt, under takkanten (vi bor högst upp). Just my luck, huh? Vi vet ännu inte riktigt hur vi ska göra, det är lite för långt borta för att vi ska kunna knocka ned det, eller för den delen kunna attackera med Radar sprayen som vi använde förra året. Idéer mottags gärna. 

Idag körde barbent återigen och fick dessutom lite solbränna. Det känns inte alls fel! Däremot så hade jag kjol på mig när jag fick denna bränna, så det ser lite ut som att mina ben har blivit skitiga, om man jämför de ljusare och de mörkare partierna. Men det går nog att jämna ut.
Bilden i början av inlägget är en bild som jag tog ute på balkongen igår, det är körsbärsträdsgrenar som jag fick med mig av min kära mor då de slaktade ned ett sådant i trädgården. Det känns lite lyxigt att ha vita körsbärsblommor på balkongen, jag älskar körsbärsblommor, så tack mamma!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Lite lagom desperation

  1. Sandra skriver:

    Ja vädret just nu är helt underbart, man blir så glad varje dag man vaknar och solen skiner in🙂 Mys! Jag älskar sommaren. Blommor, bara ben och allt som hör till. Det är helt fantastiskt.

    SVAR: Tack🙂 Det gick vägen idag, känns väldigt bra just nu.

    Hon är verkligen underbar, en liten sötnos med glimten i ögat. Jag blev helt tårögd när hon såg mig idag och blev så lycklig🙂 Jodå hon satt där med pappan sin och sina små vänner från Island, det var så mysigt att kramas lite med henne och busa en stund. Sen gömde hon sig och vi sprang och letade i en kvart.. ÅNGEST! Presenten älskade hon, nu kommer vi kunna se svensk film nästa gång. Vilket är skönt, Disney på isländska är något helt annat haha,

    De kan absolut kännas roliga men jag gillar mer äkta uppskattning, en hel vanlig tisdag liksom. När man inte förväntar sig det.

    Jadå det är klart, jag köper den mer än gärna. Så jag önskar dig ett stort lycka till🙂

    Vad roligt att du tycker det, samma sak med din. Det finns en äkta tanke bakom liksom, det finns en person där. Inte bara en yta… Nej jag tycker inte heller det, jag menar jag är helt nöjd med mitt liv och trivs jättebra men om man kan skriva om allt det fina så tycker jag man kan vara ärlig med när det är mindre bra. Visst att man inte vill gå in på detaljer alla gånger, men inte spela liksom.

    Nej känslorna rår man inte för, men hur man agerar med dem kan man oftast kontrollera. Jag vet bäst själv och jag vill inte heller såra någon annan på grund av att jag är kär i helt fel person liksom. Han har bara behandlat mig otroligt dåligt, han är en sån som gärna flirtar via sms eller när vi är ensamma men som sen inte kan stå för det bland folk.. för han vet att det är fel, precis som jag. Det sättet han frös ut mig när jag och min bästa vän var ute senast var rent av pinsamt beteende. Tack, skriver nog ett mail till dig imorgon. Alltid bra att få åsikter tycker jag, eller i alla fall få ur sig lite tankar.

    Nej, han är inte en dålig person inte alls. Han går igenom en tung period i livet just nu och vi har båda till en början stöttat varandra väldigt mycket.. han hade sin privata situation och jag hade bland annat min mormor som var sjuk och vi kom väldigt nära då. Så uppstod känslor och då börjar det ju genast bli mer komplicerat. Men jag har lärt känna honom nära, jag vet att han är en fin människa innerst inne. Det har bara slagit lite slint och allting har verkligen blivit en stor röra. Tack vännen det betyder mycket!
    puss & kram

  2. Anniepiie skriver:

    haha jaa, det finns alltid för och nackdelar med sommaren oxå, inte att förglömma!😛 Jo, de är ju så fina blommor så jag kallar det oxå lyx!😀 SV: Tack, jaa jag gillar oxå att hålla på med blommor! jaha, jo min kompis har oxå stora boobs och då är det inte alltid så lätt… Så bra att du har hittat någorlunda snygga iaf, jo på hm är det ju så billigt, kan tänka mig att speciella märken med större storlekar kostar lite mer?😛 Jaa, men det är bättre än strl 34!😉 haha Ha en bra dag nu. Kramar

  3. anniepiie skriver:

    SV: Kan inget annat än att hålla med, har ingen koll men råkade bläddra över när hon sjöng bidraget och så fick jag syn på henne i bakgrunden!😛 hehe Jaa, men det ska jag göra då, jo brukar oftast få bra kvalite om man köper lite dyrare!🙂 Nu blir det att kolla på esc lite iaf för har inget bättre för mig!😛 Hoppas att du får en bra kväll. Kramis

  4. Jasmine skriver:

    Det härliga vädret är enligt mig välkommet. Dock tycker jag att några grader till är okej, innan jag anser att det är för varmt. Jag vill kunna njuta av sommaren, men jag tycker att det är så förbaskat jobbigt, när gradantalet börjar stiga över 25…

    Svar: Tihi, jag är jätteglad att inspirationen har kommit till mig. Fyra kort har jag lyckats göra! Samtliga kommer att publiceras i veckan.😉 Håll utkik!
    Tack för tipset angående att sälja vidare korten.

    Hoppas att du får en bra start på den kommande veckan.
    Kram, Kram

Kommentera

