Haircut & Visitor


Igår hade jag en helt underbar dag faktiskt, jag hade en jättemysig lunch tillsammans med min mamma; hade verkligen saknat henne. Vi pratade en hel del, åt god thailändsk mat och sedan gick vi omkring lite i centrum och kollade runt, jag berättade för henne att jag behövde svarta skor inför sommarjobbet (just det, det har jag ju inte ens berättat – jag fick sommarjobbet!) och det är inte det lättaste för mig att hitta, jag har nämligen storlek 35 i skor. Men jag lyckades ändå hitta ett par rätt basic-looking svarta sandaler på Din Sko, så crisis averted. Jag och mamma fortsatte sedan att kolla runt och så snäll som hon är så kom jag hem med en kavaj (svart) och en sommarklänning också; har man världens bästa mamma eller vad?

Eftermiddagen spenderades sedan tillsammans med min älskade frisör(ska?) hon är helt otrolig, dels är hon jättetrevlig – man blir verkligen glad av endast tanken kring att träffa henne – men så är hon riktigt duktig på sitt jobb; hon får det alltid att bli precis så som jag vill! Vi hade det jättetrevligt och pratade kärlek, filmer och TV-serier och håret blev jättebra och jag har numera en rödare nyans i min slinga (luggen), lite mörkt röd, väldigt trevligt och snyggt om ni frågar mig.

Idag har det roliga dessutom fortsatt, dels så jobbade jag idag och det var en hel del riktigt supergullig ungar. Sedan åkte jag in till Centralen för att möta M som flugit hit från England idag, han ska nästa vecka till Linköping för en konferens, men han bestämde sig för att flyga hit först och besöka mig och ett par andra vänner. Vi har alla pratat online i en Warhammer chatt – tro det eller ej. Han var jättetrevlig och vi hade en jättetrevlig eftermiddag, H kom in och mötte oss efter det att han hade slutat jobbet.

Min härliga streak verkar fortsätta för imorgon blir det en härlig lunch tillsammans med min far som äntligen har kommit tillbaka från USA, det är otroligt vad föräldrig man kan bli när man väl har flyttat hemifrån! Det ska i alla fall bli jättetrevligt, sedan kommer nog kvällen att spenderas med vänner och M då bland annat, det ska bli jätteroligt. Förhoppningsvis kommer det där fina vädret tillbaka, som de lovat till helgen, E’s pappa ska firas på lördagkväll; så det är mycket som är på G just nu.

Hur har er vecka varit hittills och vad händer till helgen?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Haircut & Visitor

  1. Anniepiie skriver:

    Låter hur trevligt som helst, gott med thailändskt och grattis till sommarjobbet!😀 Tell me about it, har oxå strl 35 i skor och det är då lite knepigt att hitta skor som sagt!😛 Veckan har varit kanon hittils och i helgen har jag inga speciella planer mer än att jag ska till mamma. SV: Visst är det roligare att gå om man är fler!😉 Idag ska jag styra och ställa lite här hemma, sen ska jag hämta syrran i skolan och vi skaåka och handla bla.. ha en bra dag!🙂 Kramis

  2. Jasmine skriver:

    Grattis till sommarjobbet!
    Det kan vara så att det löser sig för mig också.🙂

    Svar: Oj, i gårdagens semifinal var det många länder med. Tror att Saade kommer få det tufft på lördag, då det har gått vidare en hel del bra låtar. Ska du se finalen?

    Din projekt kommer säkerligen att bli en utmaning för dig! Men samtidigt är det ju det som är så roligt. Återigen, lycka till!

    Naw, tack för dina fina ord. Mitt kortmakeri är igång till stora delar tack vare dig. Dina ord sporrar mig verkligen till att fortsätta skapa. Ikväll har jag faktiskt börjat på ett kort, som jag hoppas på att få klart till imorgon.

    Jag tycker verkligen om dig. Det finns inte ord nog att tacka dig för orden som du förmedlar till mig.❤

    Kramis, Kramis

Kommentera

