Tanning!


Oj, kom på nu under kvällen att jag faktiskt inte bloggat. Dåligt av mig! Idag har dagen varit väldigt lugn och härlig. Det är ju sådant underbart väder ute just nu, man tror ju knappt att det är sant. Det kändes som att det inte blev så stor övergång mellan vintern och vad man än ska kalla det här; det känns ju nästan som sommar redan nu! L har planterat och gjort fint på balkongen, så jag har faktiskt solat idag under eftermiddagen (dessvärre får man inte sol där förrän senare på dagen). Det var jätteskönt.

Imorgon börjar praktiken, väldigt tidigt 06:45 ska jag vara där. Det känns spännande men lite läskigt också, men han som äger caféet verkar vara väldigt snäll och schysst, så det kommer nog att gå bra. Men jag är ändå nervös, men det är väl inte så konstigt heller?

Som vanligt tycker jag att helgen går alldeles för fort, men nästa vecka händer det mycket  så det kommer nog snart att vara helg igen before I know it. Däremot så jobbar jag nästa helg, så det blir mycket arbete, men det ska faktiskt bli roligt; jag saknar barnen!

Hur har er helg varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tanning!

  1. Lissie skriver:

    Fina du. Förlåt att jag är så dålig på att svara på kommentarer, trots att jag verkligen uppskattar allt du skriver till mig!

    Jag håller verkligen med dig om våren. Den bara exploderade. Kanske är det en av de finare sakerna med att bo i ett land där det är alldeles för mycket vinter, att man uppskattar våren så otroligt mycket varje år.

    Och jag gillade dina bloggtips, jag läser Lisa Bjärbos blogg, hon är klockren, och Colorelle kikar jag i ibland också. Du har bra smak😉

    Förresten, helt apropå ingenting, jag undrar lite över dina framtidsplaner. Är det skriva du vill göra? Jag gillar verkligen ditt sätt att analysera i dina texter!

    Och angående mina relationer… Åh, det är jätterörigt. Och har varit en längre tid. Jag vill inte skriva så detaljerat på bloggen ifall någon jag känner skulle läsa. Men iallafall, anledningen till att jag inte kan få varken no. 1 eller no. 2 är inte för att jag inte tillåter mig själv, utan för att ingen av dem riktigt vill (alternativt tillåter sig själva). Och så finns det en massa grejer i vägen också… Men jag tror inte att jag håller fast vid någon av dem för att ”de är det bästa jag kan få”, det känns nästan som om det är tvärtom. De är för bra för mig… även om man inte ska tänka så.

    No. 1, ja, det är hon som jag aldrig riktigt kommer över. Hon är både för gammal för mig, för upptagen för mig och… ja, hon har redan sitt liv och jag skulle inte passa in där. Problemet är bara att trots allt det där ordnade, så vill hon något annat. Vad vet jag inte riktigt. Ofta känns det som att jag skulle kunna ingå i allt det där andra men hon vågar liksom inte. Och jag tror tyvärr aldrig att hon kommer våga, hur mycket hon än vill… Men jag har så himla svårt att ge upp hoppet…

    Jaja. Du får gärna ta bort den här kommentaren förresten. Vore jättesnällt!

    Och ta hand om dig massor. Kramar!

  2. Marcus Å skriver:

    Min helg har varit helt underbar! Vad ska du hitta på i veckan då?
    Kram

  3. Jasmine skriver:

    Va härligt att du får jobba så mycket!
    Hoppas att det går bra på caféet idag, önskar dig lycka till.❤
    Kram

Kommentera

