Inflyttningsfest

Idag ska jag och E på inflyttningsfest till E’s pappa, det ska bli trevligt. Dagen har för övrigt varit jättebra, dels så var jag och Barista-gänget på studiebesök; dels på ett microrosteri och dels på en konceptbutik, det var jätteintressant. Jag och M började efteråt prata piercings (hon har en del) och jag berättade att min piercing som jag har i övre örsnibben (vänster öra) inte verkar helt okej, hon sade då att hon skulle förbi East Street (en piercingstudio) under eftermiddagen och att jag kunde få följa med, hon kände nämligen en av killarna som jobbade där. Jag hängde med och väl där så fick jag hjälp med mitt öra och nu känns allting helt underbart, jag är så himla glad! Det känns helst underbart, tack M!

Nu måste vi gå!

Hur spenderar ni er fredagskväll?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inflyttningsfest

  1. LIENE skriver:

    sv: Så kul att du tycker det:D Lostprophets är ju bra så.

    Åh härligt! Att någon kunde hjälpa dig med piercingen i örat.

  2. Sandra skriver:

    Vad mysigt med inflyttningsfest! Skulle på en ikväll men jag orkar inte riktigt med det så det blir påskmiddag med familjen istället.

    svar: Tjejkvällar är alltid mysiga, skönt med det där tjejiga ibland och få skratta så man har ont i magen. Jag gillar också grabbar men det är i princip det jag umgås med varje dag på jobb + att de flesta vänner jag har är killar. Så ja, jag gillar att få vara en av tjejerna ibland också haha. Vi hade mycket trevligt igår. Alla var lite trötta men vi drack lite vin och skrattade bort kvällen.

    Verkligen, det är hur bra som helst!

    Ja då är det perfekt att fotografera, men inte när det regnar då fryser man halvt ihjäl haha. Alltid roligt med olika naturliga ljus!

    Oh vad roligt att du hittat praktik, det är ju kanon. Det är ju bra att börja på ett lite lugnare ställe med där det inte väller in folk direkt.

    Nej, det är lite jobbigt att jobba ihop med honom när han är sån. Men samtidigt så vet jag att det handlar om att han just nu har det tungt på hemmaplan och även i arbetslivet, han bad om ursäkt och sa att han gått över gränserna och ingen är ju perfekt. Jag ger alltid nya chanser, vi har alla gjort bort oss någon gång och gjort sånt som vi i efterhand inser inte är okej. Det känns bra nu, det har varit mycket lättare att jobba ihop nu.

    Det är verkligen inte lätt, så jag tycker de är värda all respekt. De lägger sitt liv efter sporten och låter mannens schema styra allt dessutom är de ensamma väldigt ofta. Ja, jag skulle också stötta. Men det är klart en tuff livssituation.

    Puss o kram

  3. Tessie skriver:

    Heeej!
    Jag ber om ursäkt att mitt svar dröjt, haft fullt upp!🙂

    Vad skönt att det känns bättre med din piercing, East street har jag hört mycket bra om (har en hel del vänner som ”springer” där) så du gick ju absolut till ett bra ställe.

    Sv:
    Jag jobbar på en camping ( http://www.ankarmon.se/ ) Jag gör lite allt i allo, men just nu har jag ansvar för att arrangera musik tillställningar, bland annat ska jag spela och sjunga med 2 vänner!.. Annars bakar jag, lagar mat, gör arrangemang, städar, står i kassa, reception, ringer kunder och bokar in kunder till stugor m.m.
    Det är mitt jobb fram till den 26 juli, sen får vi se vad som händer.

    Hoppas din helg vart toppen!
    Kramar

  4. Tessie skriver:

    Sv: Det känns lite för ptivat att ta i en kommentar, och jag ser hellre att man skriver direkt på msn eller liknande om man ska tala om det. Jag har tänkt att skriva om det senare i min blogg, men just nu känns det för personligt sden vet jag inte om den sjuka personen i fråga har hittat min blogg och läser den.
    Processen får dra i gång innan jag börkar skriva om den. MEn de är nått som hänt mig när jag var barn, under en längre period. Kanske kan du räkna ut det själv, kanske inte!!.. *kramar om*

    Jo då helgen med Jonas var toppen, super mysig. Men det kändes som tiden gick för fort!!.. Saknar honom redan. Speciellt när man fått reda på så tunga saker som en goda vänner fått vart med om i söndags, står om de på min blogg.

    Ja, jag trivs här på campingen, det finns många olicka saker att göra. Plus att det är ett toppen jobb bnär sommaren är här och kunna vara ute så pass mycket!!🙂

    Kramar

Kommentera

